Gode bøger

Side 1 af 2 1, 2  Next

Go down

Gode bøger Empty Gode bøger

Indlæg by Ingrid Slott on Tirs 05 feb 2019, 17:07

Jeg fik to bøger i julegave, skrevet af en schweizer, der hedder Rolf Dobelli.
De hedder: "Kunsten at tænke klart", og "Kunsten at handle klogt".
Det er små, morsomme hverdagstips, som er gode at få forstand af. Kan anbefales.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 130
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

Gode bøger Empty Re: Gode bøger

Indlæg by Admin on Ons 06 feb 2019, 09:05

Ingrid Slott skrev:Jeg fik to bøger i julegave, skrevet af en schweizer, der hedder Rolf Dobelli.
Det er små, morsomme hverdagstips, som er gode at få forstand af.  Kan anbefales.

Faktisk så tror jeg Ingrid, at man skulle give de etniske svenskerne denne bog gratis! Very Happy

De etniske svenskere har hårdt brug for at kunne tænke klart og handle klogt, vedrørende deres muslimske indvandring! Wink

Admin

Antal indlæg : 673

http://dinedebatter.danskforum.net

Indlæg by Ingrid Slott on Ons 06 feb 2019, 10:36

Ja, det kan du da have ret i, og måske skulle de også have den, der hedder "Kunsten at leve godt".

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Ons 06 feb 2019, 10:46

Ingrid Slott skrev:Ja, det kan du da have ret i, og måske skulle de også have den, der hedder "Kunsten at leve godt".

Ha-ha, ja helt sikkert! Very Happy

Admin

Indlæg by Radikal on Ons 06 feb 2019, 16:07

Admin skrev:
Ingrid Slott skrev:Jeg fik to bøger i julegave, skrevet af en schweizer, der hedder Rolf Dobelli.
Det er små, morsomme hverdagstips, som er gode at få forstand af.  Kan anbefales.

Faktisk så tror jeg Ingrid, at man skulle give de etniske svenskerne denne bog gratis! Very Happy

De etniske svenskere har hårdt brug for at kunne tænke klart og handle klogt, vedrørende deres muslimske indvandring! Wink

De handler klogt, ved at tillade indvandring. Et land skal ikke lukke sig om sig selv, så den muslimske indvandring af flygtninge som har behov for beskyttelse, er helt efter bogen og FN´s anbefalinger.

Radikal

Antal indlæg : 202

Indlæg by Ingrid Slott on Tirs 19 mar 2019, 12:34

Det har du delvis ret i, GuBBi, men der er en grænse. Det er synd for både den herboende befolkning og indvandrerne, hvis pengene ikke slår til. Så bliver vi alle fattigere, og det er vel ikke det, der er meningen.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Lør 23 mar 2019, 09:06

Ingrid Slott skrev:Det har du delvis ret i, GuBBi, men der er en grænse.  Det er synd for både den herboende befolkning og indvandrerne, hvis pengene ikke slår til.  Så bliver vi alle fattigere, og det er vel ikke det, der er meningen.

Måske skulle man give disse bøger "Kunsten at tænke klart", og "Kunsten at handle klogt" til briterne i næste uge-he-he! Very Happy

Vil de endeligt acceptere May`s aftale med EU, og træde ud den 22. maj?

Vil de stadig afvise aftalen, og træde ud på den nye dato 12. april?

Får de slet ikke lov til at stemme om den for parlamentsformanden, og træder ud den 12. april?

Skal de trække EU artikel 50 tilbage, og forblive som medlem af EU, og dermed underkende folkets vilje ved folkeafstemningen i 2016?

Skal de udskrive en ny folkestemning, fordi parlamentet ikke kan finde ud af det?

Ak-ja de britere!

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Lør 23 mar 2019, 09:48

Det var mange spørgsmål, men jeg tror faktisk, at det hele ender med en ny folkeafstemning. Det har Dronningen jo også anbefalet, og vi skal jo huske på, at Theresa May oprindeligt var pro EU. Hun har bare loyalt forhandlet en udmeldelse, fordi "folket" krævede det. At en stor del af briterne har ændret mening, fordi det pludseligt er gået op for dem, hvad det indebærer, er vel nok en grund til at udskrive en ny folkeafstemning.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Man 25 mar 2019, 09:08

Ingrid Slott skrev:Det var mange spørgsmål, men jeg tror faktisk, at det hele ender med en ny folkeafstemning.  Det har Dronningen jo også anbefalet, og vi skal jo huske på, at Theresa May oprindeligt var pro EU. Hun har bare loyalt forhandlet en udmeldelse, fordi "folket" krævede det.  At en stor del af briterne har ændret mening, fordi det pludseligt er gået op for dem, hvad det indebærer, er vel nok en grund til at udskrive en ny folkeafstemning.

Jeg synes ikke at en ny folkeafstemning er en god idé, da det kan bringe uro i befolkningen, fordi man ikke vil acceptere den første afstemning. Og hvad så hvis den nye afstemning også giver et nej til EU, så er de jo lige vidt og er tilbage ved nulpunktet som i 2016. De må stemme ja til PM Mays aftale med EU og gå ud med en aftale, eller forlade EU uden en aftale. De kan så satse på en WTO aftale med hele verden i stedet for.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Man 25 mar 2019, 10:18

Ja, det er spændende, hvad der sker, men det ser jo ud til, at utroligt mange har fortrudt og nu vil blive i EU. Problemet med de forskellige folkeafstemninger er, at politikerne ikke sørger for at informere befolkningen godt nok. Vi så det med afstemningen om retsforbeholdet her i Danmark. Der er mange, der fortryder, at de stemte nej.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Tors 28 mar 2019, 09:33

Ingrid Slott skrev:Ja, det er spændende, hvad der sker, men det ser jo ud til, at utroligt mange har fortrudt og nu vil blive i EU.  Problemet med de forskellige folkeafstemninger er, at politikerne ikke sørger for at informere befolkningen godt nok.  Vi så det med afstemningen om retsforbeholdet her i Danmark.  Der er mange, der fortryder, at de stemte nej.

Der er total kaos i britisk politik nu!

May går af og alternative forslag er alle nedstemt!

Og ja, det er rigtigt at vælgerne ikke fik at vide i Storbritannien, hvad et "Leave" faktisk betød!

Problemet med en ny folkeafstemning, og som det godt kan ende med, er jo næsten det samme som at sige til vælgerne - "I kom sørge til at stemme forkert første gang - prøv igen"!

Man kan godt sammenligne det lidt med situationen i Danmark i 1992, hvor politikerne heller ikke ville acceptere et nej til EU, og efterfølgende fandt på nogle såkaldte undtagelser, for at vi så skulle stemme ja!

Jeg tror også at mange britiske vælgere gerne ville blive i EU nu - set i forhold til situationen i 2016 ved afstemningen!

Afstemningen i 2016, blev afholdt med et billede i vælgernes hoveder af tusindvis af migrant strømme op gennem Europas lande fra syd, og hvor mange også forsøgte at komme til Storbritannien!

I dag er situationen en anden med forskellige tiltag med bl.a. grænsekontrol, så det er ikke umuligt, at briterne ville stemme ja denne gang til at forblive i EU?

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Fre 29 mar 2019, 10:54

Ja, så er det i dag, Brexit skulle træde i kraft. Spændende, hvor lang udsættelse de nu får. Når jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, det ender med en ny folkeafstemning, men lad os se, hvad dagen bringer.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Ons 03 apr 2019, 16:48

Ingrid Slott skrev:Ja, så er det i dag, Brexit skulle træde i kraft.  Spændende, hvor lang udsættelse de nu får.  Når jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, det ender med en ny folkeafstemning, men lad os se, hvad dagen bringer.

De har fået til 12. april, men nu læser jeg på nettet, at de vil forsøge at få en udsættelse til 22. maj i stedet. Enig i at det godt kan ende med en folkeafstemning om EU. Det skulle da lige være for, at EU sætter en streg i sandet til dem på datoen 12. april.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Lør 06 apr 2019, 20:14

Ja, den 12. april er jo nu på fredag. Spændende, hvad der sker. Det er ved at udvikle sig til en sand gyser.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Tors 11 apr 2019, 16:49

Ingrid Slott skrev:Ja, den 12. april er jo nu på fredag.  Spændende, hvad der sker.  Det er ved at udvikle sig til en sand gyser.

De har fået det udsat til 31. oktober nu. Men det kan vist ende med alt muligt som man kan tænke sig. May går - parlamentsvalg - folkeafstemning - en toldunion med EU - de bliver i EU - og måske nogle andre også.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Tors 11 apr 2019, 17:58

Er det ikke efterhånden en farce?
Jeg hørte flere briter, der blev interviewet i TV2 News i går. De ønskede næsten alle en ny afstemning, fordi de havde ændret mening. Gad vide, hvad der sker.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Fre 19 apr 2019, 10:51

Ingrid Slott skrev:Er det ikke efterhånden en farce?
Jeg hørte flere briter, der blev interviewet i TV2 News i går.  De ønskede næsten alle en ny afstemning, fordi de havde ændret mening.  Gad vide, hvad der sker.

Enig i at det er en farce, komisk, ja nærmest tragikomisk!

Vælgerne har meldt sig ud af EU ved en demokratisk folkeafstemning, men det virker som om at deres politikere ikke har forstået budskabet!

De har lavet så meget rav i den i deres parlament, at det er sandsynligt at de bliver i EU til aller sidst!

Hvis ikke de er ude med en såkaldt aftale med EU inden den 22. maj, ja så er de jo nød til at deltage i EU-parlaments valget fra den 23. maj til 26. maj!

Dette vil føre til at det nye Brexit parti, vil komme ind i EU-parlamentet med næsten alle medlemmer fra Storbritannien!

Her vil de så sidde og modarbejde EU på alle tænkelige måder!

Efter planen får de så kun lov til at sidde der indtil den 31. oktober, hvor briternes nye deadline er!

Inden de når så vidt, er fru May nok skiftet ud - parlamentsvalg, eller en ny folkeafstemning er vedtaget!

Jeg tror også, at der er mange som har skiftet mening, og som nu vil blive i EU, og det skulle ikke undre mig om fru May trækker artikel 50 i EU tilbage med et brev til EU - herefter er de stadig medlemmer på de samme vilkår som før!

Problemet for dem er så, at de ødelagt deres eget parlamentariske system på flere fronter!

Jeg tvivler meget stærkt på at konservative blive enige med labour om en aftale, da de ikke har tradition for at samarbejde på tværs af partierne!

Faktisk så er det og har været det i hele deres parlamentariske historie, tradition for at det er regerings partiet som bestemmer det hele med det flertal de så har!

Derfor bruger labour situationen til indenrigs politik og har gjort det hele tiden, for at de skal få magten!

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Fre 19 apr 2019, 18:49

Jeg tror hele denne proces er en vigtig lærestreg for briterne. De har altid været vant til at det hele gik efter deres pibe. Det gør det så ikke længere. Din analyse er spændende, så lad os se, hvad der sker.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Lør 20 apr 2019, 11:28

Ingrid Slott skrev:Jeg tror hele denne proces er en vigtig lærestreg for briterne.  De har altid været vant til at det hele gik efter deres pibe.  Det gør det så ikke længere.  Din analyse er spændende, så lad os se, hvad der sker.

Faktisk så tror jeg, at der i dag er et flertal af britere for at blive i EU!

Men det er tvivlsomt om de får lov til at stemme igen ved en folkeafstemning!

Hvis ikke de er ude af EU inden den 31. oktober, og dermed vil forsøge at få en ny forlængelse af deres medlemsskab af EU, så tror jeg ikke på at de overhovedet kommer ud af EU!

Men alt kan faktisk ske!

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Lør 20 apr 2019, 11:41

Du mener altså, at hvis parlamentet ikke stemmer sig ud, og hvis de ikke opnår en yderligere forlængelse, så forbliver de i EU, som om intet var hændt. Det ville jo faktisk være den nemme løsning. Hvis de fornemmer, at folkestemningen er vendt til fordel for en forbliven, så vil det jo også være en meget billigere løsning bare at lade tide gå.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Søn 21 apr 2019, 09:30

Ingrid Slott skrev:Du mener altså, at hvis parlamentet ikke stemmer sig ud, og hvis de ikke opnår en yderligere forlængelse, så forbliver de i EU, som om intet var hændt.  Det ville jo faktisk være den nemme løsning.  Hvis de fornemmer, at folkestemningen er vendt til fordel for en forbliven, så vil det jo også være en meget billigere løsning bare at lade tide gå.

Deres problem er jo, at deres parlament ikke vil stemme ja til en udtrædelses aftale, indtil nu ihvertfald, og samtidig har parlamentet vedtaget med et klart flertal, at de ikke vil ud af EU uden en aftale!

Og da EU ikke vil bestemme at de skal ud, har de fået indtil flere forlængelser, så de selv kan og skal afgøre det!

EU vil ikke have hængende på sig, at det var dem som smed briterne ud af EU!

Så kommer vi frem til den 31. oktober og der intet er sket med briternes beslutning, skal EU jo igen til at tage stilling til en yderligere forlængelse - måske frem til 31. marts 2020?

Men der kan løbe meget vand i åen inden den tid, som er umuligt at sige hvad der kan ske!

Kendsgerningen er dog at de har sendt den der artikel 50 udmeldelse til EU i 2016-17, hvilket betyder at de træder ud af EU på et givent tidspunkt, som jo nu er forlænget flere gange!

Derfor kan de juridisk set og lovgivnings mæssigt kun blive i EU, hvis de selv trækker artikel 50 udmeldelsen tilbage via et brev til EU præsidenten!

Det sidste kan det så også ende med, men hvordan vil så briternes vælgere reagere på at demokratiet blev aflyst, for de havde jo stemt sig ud af EU via en bindende folkeafstemning i 2016?

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Man 22 apr 2019, 21:00

Du har ret. Det er en gyser, og vi kan ikke gøre andet end vente og se.
Der skal nok krummes nogle tæer hos de forskellige politikere, hvis de skal trække artikel 50 udmeldelsen tilbage og samtidig beholde "the stiff upperlip".

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Tirs 23 apr 2019, 09:10

Ingrid Slott skrev:Du har ret.  Det er en gyser, og vi kan ikke gøre andet end vente og se.
Der skal nok krummes nogle tæer hos de forskellige politikere, hvis de skal trække artikel 50 udmeldelsen tilbage og samtidig beholde "the stiff upperlip".

Hvis de ikke er ude inden den 23. maj hvor EU valgene begynder og dermed også selv skal deltage i valget, vil ham der - nu kan jeg ikke lige huske hvad han hedder, men han har lavet et nyt Brexit parti, som han vil stille op med til EU valget. Så vil han forsøge at ødelægge EU indefra af, da han vil få alle mandaterne fra England. Jeg mener at briternes demokratiske system er truet på sin eksistens, når ikke man vil acceptere vælgernes demokratiske afstemning i 2016. Jeg kunne forstille mig en sprængning af både De konservative og Socialdemokraternes parti, fordi de ikke lytter til deres vælgere. Skulle de virkelig trække udmeldelsen af EU tilbage, så tror jeg at de for alvor får problemer med deres vælgere.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Tirs 23 apr 2019, 10:34

Jeg tror faktisk, at uanset hvad det sker, så får de problemer med vælgerne. Landet bliver delt i to. Der opstår nok også flere, nye partier, fordi man er træt af "gammelmandspartierne". Jeg tror også, at en hel del vælgere er vrede over den manglende information før valget om udmeldelsen. Nu, hvor de ser, hvad der sker, fortryder de, at de stemte for en udmeldelse. Det ser man jo på de mange demonstrationer.
Det er en ulykkelig situation for landet.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Søn 28 apr 2019, 15:54

Ingrid Slott skrev:Jeg tror faktisk, at uanset hvad det sker, så får de problemer med vælgerne.  Landet bliver delt i to.  Der opstår nok også flere, nye partier, fordi man er træt af "gammelmandspartierne".  Jeg tror også, at en hel del vælgere er vrede over den manglende information før valget om udmeldelsen.  Nu, hvor de ser, hvad der sker, fortryder de, at de stemte for en udmeldelse.  Det ser man jo på de mange demonstrationer.
Det er en ulykkelig situation for landet.

Som jeg ser det Ingrid, så er landet allerede fuldstændigt delt i to lejre!

Dette gælder både i deres parlament og ude i befolkningen, hvor en hel masse vælgere står med EU-flag som vil blive i EU, og så mange med det britiske flag, at de vil ud af EU!

Deres store fejl er nok at de valgte en premierminister som faktisk går ind for EU, til at få dem ud!

De skulle have taget ham der Boris Johnson til PM, men han ville jo ikke være det, selv om han var en af de førende politikere for "Leave"!

Jeg har svært ved at se hvordan de vil undgå at deltage i EU-valget fra den 23. maj til den 26. maj, hvor ham der Farage har lavet et nyt Brexit parti, som han stiller op med til valget!

Så kan han sidde nede i EU i Bruxelles og modarbejde hele EU indefra af - så GuBBi kan få ret her i dette!

Hvis deres ubeslutsomhed varer ved ret meget længere, er der bestemt fare for at både Laubor og de konservative vil blive sprængt i stumper og stykker, da vælgerne vil stemme på nye partier i stedet for de gamle!

Admin

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 1 af 2 1, 2  Next

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum