Hvorfor "tænker" danskerne så meget.

Side 1 af 3 1, 2, 3  Next

Go down

Hvorfor "tænker" danskerne så meget. Empty Hvorfor "tænker" danskerne så meget.

Indlæg by Ingrid Slott on Søn 05 maj 2019, 11:41

Vi skal værne om vores sprog. Det stakkels modersmål bliver i dagens Danmark i den grad mishandlet af både høj og lav, og det gælder både det talte og det skrevne sprog. Af alle de eksempler, som man kunne fremhæve tror jeg verbet ”at tænke” er et af de mest misbrugte. Det er utroligt, som folk tænker. ”Jeg tænker, vi skal holde en fest”! Hvorfor ikke sige: ”Jeg synes, vi skal holde en fest”. I TV bliver folk ofte spurgt: ”hvad tænker du om...” i stedet for at der spørges, hvad vedkommende mener eller tror. Måske er det fordi folk vil lægge vægt på, at man adskiller sig fra dyrene, når man er et tænkende mennesker. Det er en interessant betragtning, men jeg tror slet ikke, det bunder så dybt. Mange er i dag bange for at mene og synes noget. Derfor er det mere uforpligtende at tænke. Tanker er toldfri, siger et gammelt ordsprog. Det er meninger ikke. Husk bare, hvordan det gik demonstranterne, der formastede sig til at vise det tamilske flag under det kinesiske besøg.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 130
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor "tænker" danskerne så meget. Empty Re: Hvorfor "tænker" danskerne så meget.

Indlæg by Radikal on Ons 08 maj 2019, 16:37

Ingrid Slott skrev:
Vi skal værne om vores sprog.  Det stakkels modersmål bliver i dagens Danmark i den grad mishandlet af både høj og lav, og det gælder både det talte og det skrevne sprog.  Af alle de eksempler, som man kunne fremhæve tror jeg verbet ”at tænke” er et af de mest misbrugte.  Det er utroligt, som folk tænker.  ”Jeg tænker, vi skal holde en fest”! Hvorfor ikke sige: ”Jeg synes, vi skal holde en fest”.  I TV bliver folk ofte spurgt: ”hvad tænker du om...”  i stedet for at der spørges, hvad vedkommende mener eller tror. Måske er det fordi folk vil lægge vægt på, at man adskiller sig fra dyrene, når man er et tænkende mennesker.  Det er en interessant betragtning, men jeg tror slet ikke, det bunder så dybt.  Mange er i dag bange for at mene og synes noget.  Derfor er det mere uforpligtende at tænke. Tanker er toldfri, siger et gammelt ordsprog.  Det er meninger ikke.  Husk bare, hvordan det gik demonstranterne, der formastede sig til at vise det tamilske flag under det kinesiske besøg.

Jeg har også lagt mærke til at folk tænker meget. I stedet for at sige at jeg tænker på at stemme på De Radikale til folketingsvalget, skal de i stedet sige jeg mener, at vi skal stemme på Radikale. Jeg er enig i, at mange er bange for at mene noget, nok for ikke at støde nogen fra sig.

Radikal

Antal indlæg : 202

Hvorfor "tænker" danskerne så meget. Empty Re: Hvorfor "tænker" danskerne så meget.

Indlæg by Ingrid Slott on Ons 08 maj 2019, 17:15

Ja, bange for at støde nogen eller bange for at vise, hvad man står for.
I øvrigt skal du da have lov til at mene, at man skal stemme på Radikale, jeg synes bestemt, at man skal stemme på de Konservative.
Kan du have et rigtig godt valg. Smile
Hilsen Ingrid

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Fre 10 maj 2019, 15:19

Ingrid Slott skrev:Ja, bange for at støde nogen eller bange for at vise, hvad man står for.
I øvrigt skal du da have lov til at mene, at man skal stemme på Radikale, jeg synes bestemt, at man skal stemme på de Konservative.
Kan du have et rigtig godt valg. Smile
Hilsen Ingrid

Mange tak og i lige måde. Men vi i Radikale står til en fordobling af mandater, og vi skal nok få sat Mette Frederiksen på plads, så hun går ind for vores politik på alle områder. Og gør hun ikke dette, så bliver hun ikke statsminister. I det sorte tårn med Helle Thorning, fik vi også alle vores krav opfyldt, og dette gør vi igen.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Lør 11 maj 2019, 11:14

Vi konservative går da heldigvis også frem, men ikke så meget - endnu.
Mht. chancen for at "styre" Mette Frederiksen, så kommer I til at mangle fru Westager. Hun var rigtig god til at styre den økonomiske politik.
Jeg tror det bliver utroligt spændende efter valget, for hvem mon i det hele taget vil kunne danne regering?

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Søn 12 maj 2019, 09:10

Ingrid Slott skrev:Vi konservative går da heldigvis også frem, men ikke så meget - endnu.
Mht. chancen for at "styre" Mette Frederiksen, så kommer I til at mangle fru Westager.  Hun var rigtig god til at styre den økonomiske politik.
Jeg tror det bliver utroligt spændende efter valget, for hvem mon i det hele taget vil kunne danne regering?

GuBBi og De Radikale tror at de kan bestemme det hele, men sådan er jeg sikker på, at det ikke bliver denne gang efter folketingsvalget!

Det er rigtigt at Det Konservative folkeparti går lidt frem i målingerne, men desværre så taber blå stue på, at andre partier i blå stue går meget tilbage!

Det kan vise sig at blive meget svært at danne en regering med et flertal bag sig, og som jeg ser det her før valget, kan det blive en S-V regering, som de måske er nød til at danne, for overhovedet at få en regering!

Flere borgmestre rundt om i landet, har også foreslået det til politikkerne på Christiansborg, men dette vil de selvfølgelig ikke sige noget om før valget!

Vi så´ det i Sverige hvor de var i limbo i 4 måneder, før de var nød til at danne en regering med S og borgerlige partier, fordi ingen af dem ville "lege" med Sverigedemokraterne, som kunne have givet et flertal til blå side!

Admin

Antal indlæg : 673

http://dinedebatter.danskforum.net

Indlæg by Ingrid Slott on Søn 12 maj 2019, 09:56

Der er ingen tvivl om, at det bliver meget svært at danne regering. Der sker måske det samme, som da Schlüter blev statsminister. Han kom ind som en joker fra højre, og man spåede ham (parfumesælgeren) ikke ret megen tid i stolen. Han blev så den længst siddende statsminister. Måske sker det samme denne gang, men fra hvilket parti personen skal komme, kan jeg ikke se. Det er meget svært.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Man 13 maj 2019, 11:20

Ingrid Slott skrev:Der er ingen tvivl om, at det bliver meget svært at danne regering.  Der sker måske det samme, som da Schlüter blev statsminister.  Han kom ind som en joker fra højre, og man spåede ham (parfumesælgeren) ikke ret megen tid i stolen. Han blev så den længst siddende statsminister.  Måske sker det samme denne gang, men fra hvilket parti personen skal komme, kan jeg ikke se.  Det er meget svært.

Jeg tør heller ikke sige, hvem jokeren kunne være, hvis det hele "brænder" sammen!

Men hvis det efter flere dronningerunder stadig er uafgjort, kunne en S-V regering måske alligevel komme på tale, selv om de alle fornægter denne mulighed i øjeblikket!

Så påstår man, at S og V aldrig ville afgive statsministerposten til hinanden, men så kunne mit bud som jokeren jo være Kristian Thulesen Dahl DF som statsminister i en S-V-DF regering!

Danmark skal jo regeres og have en regering som enten har et flertal bag sig, eller ikke har et flertal imod sig!

Som jeg ser det, så er der lagt i kakkelovnen til ekstreme svære forhandlinger om en ny regering, og det er ikke godt at vide hvordan det hele ender til sidst!

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Tirs 14 maj 2019, 11:05

Du har ret. Det er meget, meget spændende, og der er ingen af de klogeåger, vi ser i tv, der kan forudsige det.
Jeg er glad for, at valget blev lagt den 5. juni, for så har jeg mulighed for at følge med i regeringsforhandlingerne. Det havde jeg ikke, hvis det var blevet lagt den 17. juni, for jeg rejser til USA den 18. Det ville i hvert fald blive mere vanskeligt.
Jeg skal over og besøge "Trump-land" - Colorado bl.a. og jeg er spændt på at høre, hvad de nu siger om præsidenten, og om de mener, han bliver genvalgt.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Tors 16 maj 2019, 09:51

Ingrid Slott skrev:Du har ret.  Det er meget, meget spændende, og der er ingen af de klogeåger, vi ser i tv, der kan forudsige det.
Jeg er glad for, at valget blev lagt den 5. juni, for så har jeg mulighed for at følge med i regeringsforhandlingerne.  Det havde jeg ikke, hvis det var blevet lagt den 17. juni, for jeg rejser til USA den 18.  Det ville i hvert fald blive mere vanskeligt.
Jeg skal over og besøge "Trump-land" - Colorado bl.a. og jeg er spændt på at høre, hvad de nu siger om præsidenten, og om de mener, han bliver genvalgt.

Løkke har nu smidt en bombe i politik!

Som jeg har skrevet andet sted i dette medie, at Løkke nu går ind for en regering med S!

Hans person skal ikke længere være en hindring for at danne en S-V regering!

Nu bliver regerings forhandlingerne for alvor spændende?

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Tors 16 maj 2019, 10:41

Spændende, ja det er ikke ordet. Det bliver en sværd nød at knække, for hvem skal være statsminister. De er begge kamphaner, så det kan blive morsomt.
Jeg fatter bare ikke, at Løkke er faldet i velfærdsgrøften. Jeg er ved at få kvalme af det ord, for ligegyldigt hvor mange penge, du poster i projektet, får vi ikke mere velfærd. Kun mere bureaukrati. Jeg var i forgårds på Amager Hospitals akutmodtagelse, fordi jeg var blevet bidt af min kat, og det satte en infektion i gang. Her kan de noget, som mange kunne lære af. Selv om de har de samme normeringer som alle andre, så kender de den velfærd, som ikke koster penge: Empati, humor, venlighed, omsorg - ja, jeg kunne blive ved. Jeg tror Amager Hospital er Danmarks bedste. Jeg kom til med det samme, selv om det var midt på dagen. Det tog i alt 20 min. før jeg igen stod nede ved min bil, iført piller, recept, gode råd og gode ønsker.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Tors 16 maj 2019, 15:31

Ingrid Slott skrev:Spændende, ja det er ikke ordet.  Det bliver en sværd nød at knække, for hvem skal være statsminister.  De er begge kamphaner, så det kan blive morsomt.
Jeg fatter bare ikke, at Løkke er faldet i velfærdsgrøften. Jeg er ved at få kvalme af det ord, for ligegyldigt hvor mange penge, du poster i projektet, får vi ikke mere velfærd. Kun mere bureaukrati.  Jeg var i  forgårds på Amager Hospitals akutmodtagelse, fordi jeg var blevet bidt af min kat, og det satte en infektion i gang.  Her kan de noget, som mange kunne lære af.  Selv om de har de samme normeringer som alle andre, så kender de den velfærd, som ikke koster penge:  Empati, humor, venlighed, omsorg - ja, jeg kunne blive ved. Jeg tror Amager Hospital er Danmarks bedste. Jeg kom til med det samme, selv om det var midt på dagen.  Det tog i alt 20 min. før jeg igen stod nede ved min bil, iført piller, recept, gode råd og gode ønsker.

Mette Frederiksen har lige i disse minutter hældt Løkkes forslag ned af brædtet!

Hun går stadig efter en S-mindretals regering, støttet af de andre røde partier!

Løkkes bombe, kan resultere i at NB og Stram Kurs får endnu flere vælgere!

De ønsker nemlig ikke en S-V-DF alliance som sætter dem helt uden for indflydelse!

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Fre 17 maj 2019, 10:15

Jeg synes ikke om måden, Løkke offentliggør sine tanker på. Han træder jo på sine egne ministre. Hvis en SV regering skulle dannes, så er det nok en god idé, at de radikale kommer med for at holde fast i økonomien, som Mette Frederiksen vil lade løbe løbsk som i Anker Jørgensens tid. Hvordan Dansk Folkeparti vil stille sig, kan jeg ikke rigtigt se. Hele scenariet ligner det, der skete, da Schlüter blev statsminister. Måske kommer der en joker ind fra siden - en som vi slet ikke havde set komme. Hvis MF får held til at danne en mindretalsregering, ser det sort ud for erhvervslivet og dermed for hele landet.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Fre 17 maj 2019, 11:09

Ingrid Slott skrev:Jeg synes ikke om måden, Løkke offentliggør sine tanker på.  Han træder jo på sine egne ministre.  Hvis en SV regering skulle dannes, så er det nok en god idé, at de radikale kommer med for at holde fast i økonomien, som Mette Frederiksen vil lade løbe løbsk som i Anker Jørgensens tid.  Hvordan Dansk Folkeparti vil stille sig, kan jeg ikke rigtigt se. Hele scenariet ligner det, der skete, da Schlüter blev statsminister.  Måske kommer der en joker ind fra siden - en som vi slet ikke havde set komme. Hvis MF får held til at danne en mindretalsregering, ser det sort ud for erhvervslivet og dermed for hele landet.

Der er ihvertfald rav i den i partiet venstre nu!

Mette Frederiksen kan selvfølgelig ikke gå ind for Løkkes idé på denne side af valgdagen!

Men noget andet er realiteterne for S efter valget, når hun finder ud af at hun ikke kan danne en S-mindretals regering, når de andre røde partier vil det stik modsatte i udlændinge politikken!

Efter nogle forgæves dronning runder uden regering, kan det måske gøde jorden for en SV regering alligevel!

Den vil så heller ikke have et flertal, og skal have mindst et parti mere med!

Mit bedste bud er DF, da de før har kissemisset med S-he-he!

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Fre 17 maj 2019, 16:00

De Radikale bliver nok som tidligere jokeren. Jeg er tryg ved deres økonomiske politik, men mht indvandrerne synes jeg, de er lidt for eftergivende. At det imidlertid bliver spændende, er der ingen tvivl om.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Fre 17 maj 2019, 16:46

Ingrid Slott skrev:De Radikale bliver nok som tidligere jokeren.  Jeg er tryg ved deres økonomiske politik, men mht indvandrerne synes jeg, de er lidt for eftergivende. At det imidlertid bliver spændende, er der ingen tvivl om.

Ja da, det bliver meget spændende om De Radikale får skovlen under Mette Frederiksen og Socialdemokratiet endnu engang! Very Happy
Hvorfor "tænker" danskerne så meget. De_rad10

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Lør 18 maj 2019, 18:40

Uha, hvor har du dog den fra?

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Søn 19 maj 2019, 15:59

Ingrid Slott skrev:Uha, hvor har du dog den fra?

Jeg ved ikke hvor admin har det billede fra, men bortset fra dette, så vil vi i De Radikale sørger for en anstændig politik for vores flygtninge og indvandrere. Vi vil kræve DF´s paradigmeskifte tilbageført og lempelser i de stramninger som den borgerlige regering med støtte fra DF har stået for i fire år. Dette bliver betingelsen for S, at de skal gøre sig fri af DF, og gennemføre vores politik, hvis S vil have en regering.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Søn 19 maj 2019, 17:33

Det vil vi konservative også. Vi vil selvfølgelig hjælpe mennesker i nød - helst i nærområderne. Det, der er sket i Danmark efter den store flygtningestrøm, er ulykkeligt for alle, både flygtningene og danskerne. Der er grænser for, hvor meget et lille land kan gabe over. Derudover er det utilstedeligt, at vi ikke kan udvise forbryderne. Det er dem og deres handlinger, der tærer på den almindelige danskers velvilje over for flygtninge i det hele taget, og det er ulykkeligt. Alle de indvandrere, der i dag bor og arbejder i Danmark, kunne vi ikke være foruden, men dem, der ikke vil os (og jeg kender en del af dem) ønsker jeg hen, hvor peberet gror. Jeg har arbejdet med indvandrere siden 1978, så jeg kan godt kende skidt fra kanel. Skidtet skal vi skaffe os af med men kanelen er et vigtigt krydderi.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Tirs 21 maj 2019, 11:25

Ingrid Slott skrev:Det vil vi konservative også.  Vi vil selvfølgelig hjælpe mennesker i nød - helst i nærområderne.  Det, der er sket i Danmark efter den store flygtningestrøm, er ulykkeligt for alle, både flygtningene og danskerne.  Der er grænser for, hvor meget et lille land kan gabe over.  Derudover er det utilstedeligt, at vi ikke kan udvise forbryderne.  Det er dem og deres handlinger, der tærer på den almindelige danskers velvilje over for flygtninge i det hele taget, og det er ulykkeligt.  Alle de indvandrere, der i dag bor og arbejder i Danmark, kunne vi ikke være foruden, men dem, der ikke vil os (og jeg kender en del af dem) ønsker jeg hen, hvor peberet gror.  Jeg har arbejdet med indvandrere siden 1978, så jeg kan godt kende skidt fra kanel.  Skidtet skal vi skaffe os af med men kanelen er et vigtigt krydderi.

Jeg tror ikke at Stram Kurs med Paludan kommer ret langt med at forlange alle udlændinge ud af Danmark, da han opererer udenfor Grundloven!

Det er nemlig rigtigt, at vi har mange udlændinge som vi har brug for på arbejdsmarkedet, og som også er gode til at integrere sig i vores kultur!

Det er er særlig grad dem som der er kommet fra Asien og Østeuropa, som vi ingen problemer har med!

Noget andet billede er der for muslimernes vedkommende, da de på grund af deres religion Islam, koranen og Sharia lovene, har svært ved at acceptere vores kultur!

Selvfølgelig er det lykkedes for nogle muslimer, men vi har også store problemer med de muslimske islamister, som faktisk arbejder for at omdanne Danmark til Islam!

Hertil komme de kriminelle muslimer, og kriminelle fra Østeuropa, som vi har svært ved at komme af med igen, og få dem til at rejse hjem til deres egne lande!

Nu er der snart valg igen til folketinget, og vi skal tage stilling til om vi skal have en rød regering igen med lempelser i udlændinge politikken, eller om vi skal holde fast i en regering med blå stue!

Igen skal dog tro på Socialdemokraternes såkaldte stramme udlændinge kurs, for dette kan de aldrig overholde med de andre røde partier som skaffer Mette Frederiksens flertallet!

DF er desværre blevet splittet op i 3 partier, og dette skaber forvirring hos vælgerne hvad de skal stemme på!

Det bedste ville være en Venstre-konservativ-DF regering, støttet af Nye Borgerlige, men der er intet flertal for det i denne omgang!

Det virker som om at særlig De Radikale, SF og Enhedslisten lever på en anden planet end os andre, med deres vanvittige politik på udlændinge området?

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Ons 22 maj 2019, 12:40

Desværre er muslimerne overrepræsenterede i den kriminelle statistik og det er synd for de faktisk mange, der både arbejder, betaler skat og bidrager til det danske samfund. Desværre er det nok det, jeg kalder "sladrekulturen", der gør, at de mange velintegrerede muslimer ikke siger fra over for de kriminelle. De tør ikke blande sig.
Hvad mener du med, at DF er blevet splittet op i 3 partier? Det forstår jeg ikke.
En regering af VK og DF er der dog flere og flere, der taler om, men hvad der sker, når vi har det endelige valgresultat, er der ingen, der kan forudsige. Det bliver måske en gyser.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Lør 25 maj 2019, 11:05

Ingrid Slott skrev:Desværre er muslimerne overrepræsenterede i den kriminelle statistik og det er synd for de faktisk mange, der både arbejder, betaler skat og bidrager til det danske samfund.  Desværre er det nok det, jeg kalder "sladrekulturen", der gør, at de mange velintegrerede muslimer ikke siger fra over for de kriminelle.  De tør ikke blande sig.
Hvad mener du med, at DF er blevet splittet op i 3 partier? Det forstår jeg ikke.
En regering af VK og DF er der dog flere og flere, der taler om, men hvad der sker, når vi har det endelige valgresultat, er der ingen, der kan forudsige.  Det bliver måske en gyser.

Jo flere muslimer vi kan få ind i Danmark jo bedre, og selvfølgelig arbejder de og betaler skat. Der er kun tale om en skramme kampagne fra de blå partier. Admin mener nok at 10% af DF vælgerne nu vil stemme på Nye Borgerlige og ham der Stram kurs. En regering med VKDF har intet flertal heller ikke med de andre i blå blok, som meningsmålingerne siger nu. Man kan også sige, at en SVDF regering er skudt ned af Mette Frederiksen for længst i debatten. Det bliver en Mette Frederiksen regering med udlændinge lempelser på alle fronter og med os andre i rød blok som støtter hende i det. Bare vendt og se på valgdagen.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Søn 26 maj 2019, 18:38

Jeg er ikke helt enig med dig i, at vi ikke kan få muslimer nok ind i Danmark. Vi skal være meget opmærksomme på, hvad det er for personer. Jeg har mange muslimske venner, og selv de er bekymrede. Hos de konservative har vi også en del muslimer, og en person som Nasar Khader er ikke bange for at sige sin mening. Derfor er han også bevogtet døgnet rundt. Desværre er mange selv veluddannede muslimer så korantro, at de aldrig vil kunne integreres i et demokratisk samfund. Et demokratisk samfund er et samfund, hvor alle bor dør om dør med hinanden; respekterer hinandens tro og tanker, overholder landets love og går ind for ligestilling. Det er parametre, som mange muslimer ikke kan godtage.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Tirs 28 maj 2019, 15:53

Ingrid Slott skrev:Jeg er ikke helt enig med dig i, at vi ikke kan få muslimer nok ind i Danmark. Vi skal være meget opmærksomme på, hvad det er for personer.  Jeg har mange muslimske venner, og selv de er bekymrede.  Hos de konservative har vi også en del muslimer, og en person som Nasar Khader er ikke bange for at sige sin mening.  Derfor er han også bevogtet døgnet rundt.  Desværre er mange selv veluddannede muslimer så korantro, at de aldrig vil kunne integreres i et demokratisk samfund. Et demokratisk samfund er et samfund, hvor alle bor dør om dør med hinanden; respekterer hinandens tro og tanker, overholder landets love og går ind for ligestilling.  Det er parametre, som mange muslimer ikke kan godtage.

Lige meget hvor vi ser hen i verden, så der er særlig problemer med muslimerne, og for ikke at snakke om de ydeliggående islamister!

Det er rigtigt, at vi også har mange integrerede muslimer i Danmark, Nasar Khader er jo et at de gode eksempler!

Khader er før sagt, at Koranen trænger til et service eftersyn, og dette er hårdt tiltrængt i det 2100 århundrede!

Muslimerne kan ikke blive ved med at bevæge deres tankegange, som om de levede i år 600 på Muhammeds tid!

Selv kristendommen undergik en stor forandring ved reformeringen, da kirken før i tiden havde meget stor magt!

Koranen og Sharialovene venter på en reformering?

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Ons 29 maj 2019, 10:47

Jeg læste i dag i Berlingske om en muslim, der gjorde sig mange og grundige tanker om, hvem han skulle stemme på. Han gennemgik partierne ét for ét med fordele op ulemper. Han endte så med at afgøre, at han ville stemme på de konservative, fordi Nasar Khader sagde det helt rigtige.
Sådan Very Happy

Ingrid Slott

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 1 af 3 1, 2, 3  Next

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum