FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Svære opgaver!
Klip i kørekortet! EmptyToday at 15:05 by turbo

» Sygeplejerskekonflikten glemt?
Klip i kørekortet! EmptyToday at 11:59 by turbo

» Månen
Klip i kørekortet! EmptyToday at 10:15 by Admin

» Kan det være mere romantisk?
Klip i kørekortet! EmptyToday at 09:50 by Admin

» NANA MOUSKOURI - The White Rose Of Athens!
Klip i kørekortet! EmptyToday at 09:43 by Admin

» The Persuaders - Greensleeves!
Klip i kørekortet! EmptyToday at 09:35 by Admin

» En sørgmodig kat?
Klip i kørekortet! EmptyToday at 08:45 by Annella

» Medlemmer i en gruppe
Klip i kørekortet! EmptyToday at 06:16 by Daniella

» Beskyt de almene boliger - der bor mennesker i dem!
Klip i kørekortet! EmptyYesterday at 23:01 by Jakob

Klip i kørekortet!

Go down

Klip i kørekortet! Empty Klip i kørekortet!

Indlæg by Admin Tors 13 dec 2018, 11:17

Klip i kørekortet!

https://www.bt.dk/trafik/nu-faar-du-et-klip-i-koerekortet-hvis-du-smser-under-koerslen

"Nu får du et klip i kørekortet, hvis du sms'er under kørslen.

Et enigt Folketing har netop vedtaget, at du fremover skal have et klip i kørekortet, hvis du sender en sms eller bruger håndholdt mobil, mens du kører.

Det skriver Transportministeriet i en pressemeddelelse.

Hidtil har bilisterne sluppet med en bøde på 1.500 kroner for at tale i håndholdt mobil, sms'e eller bruge andet håndholdt teleudstyr som eksempelvis GPS, iPad og Smartwatch under kørslen, men det mente regeringen og Dansk Folkeparti ikke var nok."

Næsten hver dag ser man bilister bruge håndholdt mobil telefon når de kører!

Nogle sidder endda også og laver sms mens de kører, men disse unoder koster for fremtiden et klip i kørekortet plus en bøde på 1.500 kroner!

Den nye lov træder i kraft i det nye år!

Din mening?

Admin

Antal indlæg : 3062
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

klokkeblomst likes this post

Tilbage til toppen Go down

Klip i kørekortet! Empty Re: Klip i kørekortet!

Indlæg by Jeppe Søn 20 dec 2020, 22:15

Man får sgu klip i kørekortet for ingenting nu om stunder.

Her i byen blev der lagt fjernvarme ned, jeg holdt ved en stoplinje og langt fremme var en lyskurv - ingen biler i sigte, jeg skulle ned af en villavej FØR lyskurven, så jeg ville lige smutte de få meter hen, og dreje ned af vejen.

Hvor fanden patruljevognen holdt gemt aner jeg ikke, men pludselig var der blå blink bag mig - jeg blev stoppet 50 meter fra min indkørsel.
Den smutten over stoplinjen blev takseret for at køre overfor rødt, trods jeg slet ikke var i nærheden af lyskurven.

Det gav lige et klip i kørekortet - 2000 kr. i bøde og 500 kr. til offerfonden, men var alligevel lidt heldig, for jeg havde heller ikke kørekortet med, men de unge betjente synes at jeg var ramt hårdt nok, så jeg slap for bøde for de også.
Jeppe
Jeppe

Antal indlæg : 37
Geografisk sted : Dansk ø

Indlæg by Admin Man 21 dec 2020, 10:01

Jeppe skrev:Man får sgu klip i kørekortet for ingenting nu om stunder.

Her i byen blev der lagt fjernvarme ned, jeg holdt ved en stoplinje og langt fremme var en lyskurv - ingen biler i sigte, jeg skulle ned af en villavej FØR lyskurven, så jeg ville lige smutte de få meter hen, og dreje ned af vejen.

Hvor fanden patruljevognen holdt gemt aner jeg ikke, men pludselig var der blå blink bag mig - jeg blev stoppet 50 meter fra min indkørsel.
Den smutten over stoplinjen blev takseret for at køre overfor rødt, trods jeg slet ikke var i nærheden af lyskurven.

Det gav lige et klip i kørekortet - 2000 kr. i bøde og 500 kr. til offerfonden, men var alligevel lidt heldig, for jeg havde heller ikke kørekortet med, men de unge betjente synes at jeg var ramt hårdt nok, så jeg slap for bøde for de også.

Ja, det lyder bestemt ikke rart!

Men som det er beskrevet, så tyder det på at stoplinjen skulle tjene som stop for rød lys i den pågældende lyskurve længere fremme?

Ellers giver det jo ingen mening, at give dig en bøde for det!

Det kan også være, at politiet har sat en fælde op for bilisterne, for at få nogle flere penge i bødekassen, siden de sad på lur og ventede på næste offer?

Hvis man har holdt helt stille ved en fuldoptrukken stoplinje, så burde det jo ikke være ulovligt at køre frem når ikke der kommer nogen - under normale omstændigheder!

Admin

Indlæg by Snoozz Tors 07 jan 2021, 00:24

Jeg har helt droppet overhovedet at have et kørekort!.

Det er jo billigere at tage det på ny, end at betale bøden ! Eller bare køre helt uden kort ? Jeg har ikke glemt min køreundervisning bare fordi politiet er emsige?

De vil bare skrabe penge ind !

Snoozz

Antal indlæg : 166

klokkeblomst dislikes this post

Indlæg by Snoozz Tors 07 jan 2021, 00:27

Det minder mig om engang da jeg netop blev stoppet af 2 unge betjente !...

Jeg havde en bil som man manuelt skulle tænde lyset på...

Så gav de mig ikke en bøde for "manglende lys", men en for hver lygte der ikke var lys på. Altså 4 x 500 kroner ! Møgsvin!

Snoozz

klokkeblomst likes this post

Indlæg by Snoozz Tors 07 jan 2021, 00:31

Man skal i ovrigt passe på med luskurver og små ture.

Jeg har fx prøvet at:

Jeg skulle blot ned på tanken og købe en pakke smøger, eller en øl eller en cola, eller tanke bilen, noget ret banalt...

MEn så!!!

. Det jeg ikke vidste var at i samme sekund jeg gik ud af døren og hen i bilen og kørte, så ringende min daværende kæreste til politiet !

Resultat: Da jeg kom ud fra tanken med 6 øl i hånden, så gik der ca 2 minuter før der holdte 3 politibiler omkring min bil og anholdte mig.

Tak til min ekskæreste !. PS - jeg kom ikke hjem den eftermiddag fra min tank-tur !

Snoozz

Indlæg by Admin Tors 07 jan 2021, 08:44

Snoozz skrev:Jeg har helt droppet overhovedet at have et kørekort!.

Det er jo billigere at tage det på ny, end at betale bøden ! Eller bare køre helt uden kort ? Jeg har ikke glemt  min køreundervisning bare fordi politiet er emsige?

De vil bare skrabe penge ind !

Er det ikke lidt halv farligt Snoozz, de kan jo også finde på at konfiskere din bil? Very Happy

Admin

Indlæg by Snoozz Fre 08 jan 2021, 03:17

Admin Tihi, det er da derfor jeg kun kører i Skrotmodne biler, til 40-5000 kr købt i den blå avis med et par mdr til syn på.

Men genrelt om færdsel og betjening af "dimser".

Hvis jeg skal ud i trafikken overhovedet, uanset om det er som gående, cyklist, knallerist, billist, eller bare passager i en taxa, så lader jeg min telefon blive derhjemme.

Kun hvis jeg ved jeg skal være længe væk, fx en hel weekend eller uge, så tager jeg den med, men jeg benytter den aldrig når jeg fører et køretøj.

Maksimalt hvis jeg er på en lang togrejse kan jeg finde på at høre musik på den.

Snoozz

Indlæg by Snoozz Fre 08 jan 2021, 03:18

Hov der skulle stå 4000 kr ikke 40000 kr Wink

Snoozz

Indlæg by Snoozz Fre 08 jan 2021, 03:22

Jeg finder i øvrigt noget helt andet ret bekymrende:

Der er ret strenge regler for at få et kørekort: Køretimer, test hos lægen, køreprøve hos politiet og terroriprøve osv....

Men nå man fx søger job. Den ufaglærte slags på fx en fabrik. Så får man lige en hurtig oplæring på 10 min, på hvordan man betjener en potentielt 100 gange dødeligere maskine end en bil er...!

Jeg har selv været lige ved at amputere min egen fod, kun at jeg havde sikkerhedssko på forhindrede det !-

Snoozz

Indlæg by Admin Fre 08 jan 2021, 10:16

Snoozz skrev:Jeg finder i øvrigt noget helt andet ret bekymrende:

Der er ret strenge regler for at få et kørekort: Køretimer, test hos lægen, køreprøve hos politiet og terroriprøve osv....

Men nå man fx søger job. Den ufaglærte slags på fx en fabrik. Så får man lige en hurtig oplæring på 10 min, på hvordan man betjener en potentielt 100 gange dødeligere maskine end en bil er...!

Jeg har selv været lige ved at amputere min egen fod, kun at jeg havde sikkerhedssko på forhindrede det !-

Nu mener jeg så ikke, at det er en bil som er dødelig, men derimod føreren som sidder bag rattet, og som kommer til at gøre de grimme ting! Very Happy

Men det var da godt du havde sikkerhedssko på, ellers var det vel slut med at køre i skrot modne biler-he-he!

Admin

Indlæg by Snoozz Fre 08 jan 2021, 17:12

Tihi. Man kører kun i "tæt på skrot"-biler når man ved at hvis man møder politiet så konfiskerer de den på stedet Wink

Og ja jeg var utroligt glad for mine sikkerhedssko den dag.

Selvom de er ret tunge at gå rundt med, så er det nok alligvel bedre end at få mast 13 tons tryk ned over sin fod trods alt Wink

Og nej bilen er ikke i sig selv dødelig eller farlig. Men der er konen eller kæresten der sidder ved siden af! Jeg er jo åbenbart ikke død endnu gg?

Snoozz

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum