FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search

Latest topics

Kurt Westergaard er død

+4
Admin
Jakob
Annella
BenniM
8 posters

Go down

Kurt Westergaard er død Empty Kurt Westergaard er død

Indlæg by BenniM Man 19 jul 2021, 07:20

En markant profil i forhold til kampen for ytringsfrihed er død i alder af 86 år.

Hans tegning var blandt dem som bragte Danmark ind i hvad udlandet kender som "The Cartoon War" forårsaget af nogle tegninger i Jyllandsposten. En episode som tilførte modstandere af ytringsfrihed et tab på cirka 200 personer verdenen over, men også satte lighedstegn mellem Danmark som land og ytringsfriheden.

Prisen for hans indsats var desværre et liv under beskyttelse resten af livet, hvilket ikke kunne være rart for hans familie.

Må han hvile i fred.

Kilde:
Manden bag de sprængfarlige streger er død: Kurt Westergaard blev 86 år (Danmarks Radio)

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 260
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Cody likes this post

Tilbage til toppen Go down

Kurt Westergaard er død Empty Re: Kurt Westergaard er død

Indlæg by Annella Man 19 jul 2021, 08:43

Mon ikke verdens muslimer nu jubler og fejrer hans død?
Annella
Annella

Antal indlæg : 1072

Der Werwolf likes this post

Indlæg by Jakob Man 19 jul 2021, 09:31

­

Ære være hans minde.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor hans tegning blev udpeget som den værste. Den var i mine øjne langt den sjoveste.
Den kunne for min skyld såmænd også have været brugt på Jesus, hvis man havde produceret en tegneserie, som viste hans humør lige før han ryddede templet for krejlere. (Mangler en smiley med kort lunte).

Jakob

Antal indlæg : 151

Annella likes this post

Indlæg by Admin Man 19 jul 2021, 10:06

Annella skrev:Mon ikke verdens muslimer nu jubler og fejrer hans død?

Ham her vil fejrer det ved at læse i Koranen! Shocked Wink Very Happy
Kurt Westergaard er død De_rad12

Admin

Antal indlæg : 3100
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Cody and ak31 like this post

Leoparddrengen dislikes this post

Indlæg by Admin Man 19 jul 2021, 10:33

Jakob skrev:­

Ære være hans minde.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor hans tegning blev udpeget som den værste. Den var i mine øjne langt den sjoveste.
Den kunne for min skyld såmænd også have været brugt på Jesus, hvis man havde produceret en tegneserie, som viste hans humør lige før han ryddede templet for krejlere. (Mangler en smiley med kort lunte).

afro Kurt Westergaard er død 1f4a3

Admin

Antal indlæg : 3100

https://dinedebatter.danskforum.net

Indlæg by Der Werwolf Man 19 jul 2021, 12:24

Hvor kan du spørge? Jublen vil ingen ende tage - som det f.eks. ses her:

http://www.uriasposten.net/archives/120393

Jeg synes, det fortæller rigtig meget om muslimerne. Den lange, lange række af arabisk-muslimske navne med grinende smileys!

Men hvil i fred, Kurt Westergaard. Og tak.
Der Werwolf
Der Werwolf

Antal indlæg : 37

Admin, Annella and Frankie-Boy like this post

Indlæg by Frankie-Boy Man 19 jul 2021, 13:05

Der Werwolf skrev:

Jeg synes, det fortæller rigtig meget om muslimerne. Den lange, lange række af arabisk-muslimske navne med grinende smileys!

Ja, Hvil i fred, KW.

Det er rigtigt, at muslimernes reaktion i dag fortæller meget om dem. Ligesom reaktionen på tegningerne gjorde - hysteriet, afbrændingen af vores smukke Dannebrog osv.
Der festes sikkert i de islam-kontrollerede kvarterer nu - i Gellerup, Vollsmose, Tingbjerg eller Sikandar Siddiques elskede Nørrebro. Og glem ikke Kærshovedgård!

Vi andre kan stilfærdigt mindes DEN GODE TEGNER, som satte livet ind for friheden. Resten af hans liv var han under konstant politibeskyttelse, levede totalt isoleret, nærmest 'under jorden.'
Han fortalte i et af sine sidste interviews, at han havde et stille ønske: Blot at kunne gå en tur sammen med sin kone uden vagter, bare frit.... det fik han aldrig opfyldt.

Men vi vil huske ham. Altid.  Kurt Westergaard er død 1f44d

Frankie-Boy

Antal indlæg : 47

Admin, Annella and Cody like this post

Indlæg by Der Werwolf Man 19 jul 2021, 13:26

På en måde lykkedes det jo muslimerne at ramme Kurt Westergaard, eftersom han i lighed med Ayaan Hirsi Ali måtte leve døgnet rundt under politibeskyttelse (i hvert fald hvad angår hendes tid i Holland).

Og ja, det siger SÅ meget om islam og dens tilhængere, hvordan de reagerer. Hvad de skriver på nettet i disse timer. Her er yderligere et eksempel - den pakistanske Zeshan Ahmed, som ønsker, at Kurt Westergaard må "brænde i helvede for evigt!"  

https://tv.frihedensstemme.dk/2021/07/19/pakistanske-zeshan-ahmed-haaner-afdoed-dansk-pensionist-maa-kurt-westergaard-braende-i-helvede-for-evigt/

Husk alt dette, som muslimerne skriver i disse dage til når de venstreorienterede vil placere hadet i panden på jer. Hadet - det bor sandelig hos muslimerne. Naturligvis - de har det jo med sig fra deres hellige bog.
Der Werwolf
Der Werwolf

Antal indlæg : 37

Admin and Annella like this post

Indlæg by Hævnens Rytter Tirs 20 jul 2021, 10:25

Der Werwolf skrev:

Det siger rigtig meget. Jeg faldt over dette, hvor man kan se en person ved navn Jytte Takahashi benytte Kurt westergaards død til at håne ham og kalde ham (af alle mennesker) for 'kujon' ! :

https://fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com/

Jytte Takahashi bor i Ringsted-området og kalder sig 'healer'. Men jeg ved ikke, om hun eventuelt er konvertit - eller bare islam-medløber.

Antal indlæg : 111

Leoparddrengen dislikes this post

Indlæg by Leoparddrengen Ons 21 jul 2021, 18:40

BenniM skrev:En markant profil i forhold til kampen for ytringsfrihed er død i alder af 86 år.

Hans tegning var blandt dem som bragte Danmark ind i hvad udlandet kender som "The Cartoon War" forårsaget af nogle tegninger i Jyllandsposten. En episode som tilførte modstandere af ytringsfrihed et tab på cirka 200 personer verdenen over, men også satte lighedstegn mellem Danmark som land og ytringsfriheden.

Prisen for hans indsats var desværre et liv under beskyttelse resten af livet, hvilket ikke kunne være rart for hans familie.

En markant profil ...hmm.
Det er da muligt, at han lavede en masse tegninger, som blot var sjove, eller hvad nu hans formål var. Men han vil nu engang være uløseligt knyttet til de ondskabsfulde tegninger, som - ikke uforståeligt - gjorde mange muslimer kede af det. Var der noget at sige til det? Efter min mening var det et tarveligt udfald at foretage mod milliarder af fredelige muslimer, som i forvejen er uglesete i mange kapitalistisk-styrede, "hvide" lande. Hvorfor skulle der absolut trampes på dem lige på det tidspunkt?

Jeg var flov over at være født i danmark i de dage. Syntes jo ikke lige, det var hvad vi skulle være kendte for. Tøger Seidenfaden, den desværre afdøde Politiken-redaktør gjorde det flot, da han sagde undskyld til alle muslimer på det danske folks vegne, og jeg tror de fleste alligevel holdt med ham,da tingene var faldet lidt ned igen.

Kurt Westergaard vil måske længe være et idol i højreorienterede, muslimhadende kredse. Andre vil glemme ham snart, og det gør vi ret i.
Leoparddrengen
Leoparddrengen

Antal indlæg : 21
Geografisk sted : 8462

Annella and ak31 dislike this post

Indlæg by Annella Tors 22 jul 2021, 07:04

Leoparddrengen skrev:
BenniM skrev:En markant profil i forhold til kampen for ytringsfrihed er død i alder af 86 år.

En markant profil ...hmm.
Det er da muligt, at han lavede en masse tegninger, som blot var sjove, eller hvad nu hans formål var. Men han vil nu engang være uløseligt knyttet til de ondskabsfulde tegninger, som - ikke uforståeligt - gjorde mange muslimer kede af det. Var der noget at sige til det? Efter min mening var det et tarveligt udfald at foretage mod milliarder af fredelige muslimer, som i forvejen er uglesete i mange kapitalistisk-styrede, "hvide" lande. Hvorfor skulle der absolut trampes på dem lige på det tidspunkt?

Jeg var flov over at være født i danmark i de dage. Syntes jo ikke lige, det var hvad vi skulle være kendte for. Tøger Seidenfaden, den desværre afdøde Politiken-redaktør gjorde det flot, da han sagde undskyld til alle muslimer på det danske folks vegne, og jeg tror de fleste alligevel holdt med ham,da tingene var faldet lidt ned igen.

Kurt Westergaard vil måske længe være et idol i højreorienterede, muslimhadende kredse. Andre vil glemme ham snart, og det gør vi ret i.

Nej Kurt Westergaard vil ikke snart blive glemt, det er en ønskedrøm fra din side, islams lovreligion er ikke noget en dansk tegner i Danmark skal tage hensyn til, lige så lidt som alle andre danskere ikke skal rette ind efter islam, vi har vores egen religion, og hvorfor i alverden skulle kristne danskere i deres eget land tage hensyn til andres religion ? ingen har tvunget muslimer til Danmark, de er her alle på frivillig basis, så de har bare at rette ind og acceptere VORES måde at leve på og det gælder også at acceptere en dansk tegners satire-tegninger.

Ligesom vi har en flagregel om, at Dannebrog ikke må røre jorden, men det tager muslimer da ikke hensyn til.

Kurt Westergaard er død Kurt-westergaard_
Annella
Annella

Antal indlæg : 1072

Admin and ak31 like this post

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser: