FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search

Latest topics

Manden uden navn rydder op - western action!

4 posters
Skriv nyt emne   

Go down

Manden uden navn rydder op - western action! Empty Manden uden navn rydder op - western action!

Indlæg by Admin Ons 21 jul 2021, 09:14

Admin

Antal indlæg : 3100
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Manden uden navn rydder op - western action! Empty Re: Manden uden navn rydder op - western action!

Indlæg by Leoparddrengen Ons 21 jul 2021, 18:27

Puha! Det er uden al tvivl film som den, der ansporer unge forvildede fyre til at drømme om at blive en "stærk ener", der "rydder op" - overført til samfundet: Udrenser de brune.

Er det derfor, videoen er lagt herinde?
Leoparddrengen
Leoparddrengen

Antal indlæg : 21
Geografisk sted : 8462

Læderjakken dislikes this post

Manden uden navn rydder op - western action! Empty Re: Manden uden navn rydder op - western action!

Indlæg by Jakob Ons 21 jul 2021, 19:30

Leoparddrengen skrev:Puha! Det er uden al tvivl film som den, der ansporer unge forvildede fyre til at drømme om at blive en "stærk ener", der "rydder op" - overført til samfundet: Udrenser de brune.

Ingen kan vide, hvad forvildede mennesker får ud af nogetsomhelst.
Men hvis du ikke selv reagerer sådan på filmen, hvorfor tror du så, at andre gør det.?

Det er et stykke tid siden, at jeg sidst har set den, og den har et overnaturligt islæt, som jeg ikke bryder mig om, men jeg husker slet ikke, at den handler om racer.
Jeg mener nærmere, at filmen forsøger at opbygge en god morale om, at hvis man bare står og ser på, når gode mennesker bliver mishandlet til døde, så bliver man senere straffet uanset, hvor mange man var om det.

Jakob

Antal indlæg : 151

Admin and Annella like this post

Indlæg by Leoparddrengen Ons 21 jul 2021, 19:49

Jakob skrev: Ingen kan vide, hvad forvildede mennesker får ud af nogetsomhelst.
Men hvis du ikke selv reagerer sådan på filmen, hvorfor tror du så, at andre gør det.?

Det er et stykke tid siden, at jeg sidst har set den, og den har et overnaturligt islæt, som jeg ikke bryder mig om, men jeg husker slet ikke, at den handler om racer.
Jeg mener nærmere, at filmen forsøger at opbygge en god morale om, at hvis man bare står og ser på, når gode mennesker bliver mishandlet til døde, så bliver man senere straffet uanset, hvor mange man var om det.

Det har ikke noget som helst at gøre med, hvordan jeg reagerer på den slags 'rydder op'-film, og jeg skrev ikke, at den handler om racer.

Min pointe var, at der i samfund som det amerikanske og det vesteuropæiske, af én eller anden grund er nogle unge mænd, som er vrede over ditten og datten, og på et eller andet tidspunkt kræver sådan nogle action! Jeg kan tydeligt huske, da der var spredte angreb fra 'vilde engle'/læderjakker i Københavns forstæder rettet mod "spaghettierne" (som i virkeligheden var 'fremmedarbejdere' fra Tyrkiet og Jugoslavien.) Det var begyndelsen. (Bortset fra at det i rigtigt gamle dage i 30'erne var jøderne, der skulle udrenses.)

Når Mogens Glistrup tordnede mod og ikke kunne blive ondskabsfuld nok overfor disse gæstearbejdere og ikke at forglemme flygtningene, så kunne man ikke deltage i en familiefødselsdag eller drikke en øl på et værtshus, uden at der var en eller flere af disse 'opryddere', der sagde: "Ja, det er nu lige meget, ham Glistrup kan nu få det sagt!"

Og sådan er det blevet ved. I dag ved vi ikke, hvor mange vrede unge mænd, som ville være parat til at massakrere de nærmeste muslimske grønthandlere eller pizzariaejere, hvis lige den stærke führer kom forbi og gav dem det forløsende ord.

Det er DET, der gør mig bekymret. Meget.
Og mange af de film Trump-vælgeren Clint Eastwood og hans kollega Sylvester Stalone har lavet dyrker 'oprydder-ideologien', så kan du sige, hvad du vil.
Leoparddrengen
Leoparddrengen

Antal indlæg : 21
Geografisk sted : 8462

Læderjakken dislikes this post

Indlæg by Jakob Ons 21 jul 2021, 22:20

Leoparddrengen skrev:
Jakob skrev: Ingen kan vide, hvad forvildede mennesker får ud af nogetsomhelst.

Det har ikke noget som helst at gøre med, hvordan jeg reagerer på den slags 'rydder op'-film, og jeg skrev ikke, at den handler om racer.

Min pointe var, at der i samfund som det amerikanske og det vesteuropæiske, af én eller anden grund er nogle unge mænd, som er vrede over ditten og datten, og på et eller andet tidspunkt kræver sådan nogle action! Jeg kan tydeligt huske, da der var spredte angreb fra 'vilde engle'/læderjakker i Københavns forstæder rettet mod "spaghettierne" (som i virkeligheden var 'fremmedarbejdere' fra Tyrkiet og Jugoslavien.) Det var begyndelsen. (Bortset fra at det i rigtigt gamle dage i 30'erne var jøderne, der skulle udrenses.)

Når Mogens Glistrup tordnede mod og ikke kunne blive ondskabsfuld nok overfor disse gæstearbejdere og ikke at forglemme flygtningene, så kunne man ikke deltage i en familiefødselsdag eller drikke en øl på et værtshus, uden at der var en eller flere af disse 'opryddere', der sagde: "Ja, det er nu lige meget, ham Glistrup kan nu få det sagt!"

Og sådan er det blevet ved. I dag ved vi ikke, hvor mange vrede unge mænd, som ville være parat til at massakrere de nærmeste muslimske grønthandlere eller pizzariaejere, hvis lige den stærke führer kom forbi og gav dem det forløsende ord.

Det er DET, der gør mig bekymret. Meget.
Og mange af de film Trump-vælgeren Clint Eastwood og hans kollega Sylvester Stalone har lavet dyrker 'oprydder-ideologien', så kan du sige, hvad du vil.

Jeg kan ikke se, at der er noget galt i at rydde op. Det må afhænge af måden, det foregår på.

I øvrigt er filmens titel mere korrekt "En fremmed uden navn" og på engelsk "High Plains Drifter".
https://da.wikipedia.org/wiki/En_fremmed_uden_navn

Jeg medgiver gerne, at det er en film til den modbydelige side, men jeg evner ikke at se, hvordan den har meget med jødeudryddelse, Vilde Engle eller Glistrups kamp imod muhammeddanere at gøre.
I hvert fald ikke med mindre man generelt er modstander af film, hvor vold og had er en del af konflikt- og underholdningsmomentet. Er du det.?
Eller mener du, at film ikke skal måles på indholdet, men på det som instruktøren stemmer.?

Jeg medgiver også gerne, at man kan blive inspireret af film. Det har jeg selv prøvet med Rocky. I en uge stod jeg op kl 4 om morgenen og slugte rå æg og løb til jeg dårligt kunne gå, og derefter blev jeg høne syg i mange dage, og så var det bal forbi.

Men hvis man ser på film, som inspirerer til mere vold i samfundet, så tror jeg generelt, at westerns ligger langt nede på listen, fordi det normalt er en fantasiverden. Ingen går for alvor rundt med en Colt i bæltet og spiller sej.
Det psykologiske spil, som foregår imellem to mænd, før de trækker revolveren, er meget spændende på film, men nok oftest temmelig overdrevet og udfaldet ganske urealistisk.

Du kan evt. prøve at se her, hvor hurtigt det faktisk går i virkeligheden og overveje, hvem der har lyst til at stille op mand mod mand.
Eller for den sags skyld mand mod kvinde:

Nicole Franks Gunslinger Demo of Fastdraw
https://youtu.be/o5TjAEAbRw4?t=111

Jakob

Indlæg by Hævnens Rytter Tors 22 jul 2021, 10:08

Jakob skrev: Jeg medgiver også gerne, at man kan blive inspireret af film. Det har jeg selv prøvet med Rocky. I en uge stod jeg op kl 4 om morgenen og slugte rå æg og løb til jeg dårligt kunne gå, og derefter blev jeg høne syg i mange dage, og så var det bal forbi.

Ha ha, jamen du tog jo alt for hårdt fat, kære Jacob. Ærgerligt, at 'Der Rudi' (også kendt som Rudi W. herinde) er blevet passiv igen. Han er gammel bokser og boksetræner, så havde du først konsulteret ham, ville du uden tvivl have fået gode råd om at lægge forsigtigt ud.  Manden uden navn rydder op - western action! 1f609

Antal indlæg : 111

Læderjakken likes this post

Indlæg by Jakob Tors 22 jul 2021, 19:05

Hævnens Rytter skrev:
Ha ha, jamen du tog jo alt for hårdt fat, kære Jacob. Ærgerligt, at 'Der Rudi' (også kendt som Rudi W. herinde) er blevet passiv igen. Han er gammel bokser og boksetræner, så havde du først konsulteret ham, ville du uden tvivl have fået gode råd om at lægge forsigtigt ud.  Manden uden navn rydder op - western action! 1f609

Det havde næppe nyttet noget. Det er mere end 40 år siden, og jeg ville slet ikke bokse. Jeg var bare en meget ung mand, som havde valgt at gribe en stemning for hurtigt at komme i topform. Jeg har nok især de rå æg mistænkt for at være en dårlig idé. pale  Wink

Jakob

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Skriv nyt emne   

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum