FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search

Latest topics

Talblindhed

2 posters

Go down

Talblindhed Empty Talblindhed

Indlæg by Daniella Ons 21 jul 2021, 14:49

I synes nok, at det er et lille mikroskopisk problem, men jeg har lidt af talblindhed hele mit liv uden at få hjælp fra nogen som helst. I dag er jeg 76 år og skal til tandblinde test i september måned, og måske kan man hjælpe mig med at bare lægge to tal sammen. Jeg er meget spændt på det, for jeg har aldrig prøvet noget lignende før. Det tager to dage, og så ser jeg, hvad udfaldet bliver.
Jeg er klar over, at jeg ikke får noget svar, men nu har jeg da fået fortalt lidt om det der rør sig i mig.
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 64

Læderjakken likes this post

Tilbage til toppen Go down

Talblindhed Empty Re: Talblindhed

Indlæg by Admin Ons 21 jul 2021, 15:55

Daniella skrev:I synes nok, at det er et lille mikroskopisk problem, men jeg har lidt af talblindhed hele mit liv uden at få hjælp fra nogen som helst. I dag er jeg 76 år og skal til tandblinde test i september måned, og måske kan man hjælpe mig med at bare lægge to tal sammen. Jeg er meget spændt på det, for jeg har aldrig prøvet noget lignende før. Det tager to dage, og så ser jeg, hvad udfaldet bliver.
Jeg er klar over, at jeg ikke får noget svar, men nu har jeg da fået fortalt lidt om det der rør sig i mig.

Det eneste jeg ved om det er dette:

"Statistisk set er der en sammenhæng mellem det at være ordblind og talblind. Er man ordblind, har man ofte også vanskeligheder med tal og regning. Det gælder for 20-50 procent af de ordblinde. Hvis man har svært ved at læse, kan det være svært at tilegne sig matematisk viden, når der er forklaringer, tekstopgaver osv."

Der er en gruppe her på FB, som måske kan hjælpe:

https://www.facebook.com/groups/44458918910/

Admin

Antal indlæg : 3100
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Daniella likes this post

Indlæg by Daniella Ons 21 jul 2021, 17:54

Jeg skriver godt, siger alle, men jeg vil da prøve at finde gruppen på Facebook. Tusinde tak for hjælpen.
Daniella
Daniella

Admin likes this post

Indlæg by Admin Tors 22 jul 2021, 09:52

Daniella skrev:Jeg skriver godt, siger alle, men jeg vil da prøve at finde gruppen på Facebook. Tusinde tak for hjælpen.

Velbekom, men du skal bare klikke på linket jeg har givet og da du er medlem af FB kommer du direkte ind i den gruppe! Very Happy

Admin

Antal indlæg : 3100
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Daniella likes this post

Indlæg by Daniella Tors 22 jul 2021, 21:22

Tusinde tak, Poul - David.
Jeg fandt gruppen med det samme og har skrevet derinde.
Daniella
Daniella

Admin likes this post

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum