Debat og IT
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Renoveringsskandalen i Tingbjerg

Side 1 af 2 1, 2  Next

Go down

Renoveringsskandalen i Tingbjerg Empty Renoveringsskandalen i Tingbjerg

Indlæg by Ingrid Slott on Tirs 05 mar 2019, 10:26

Den retssag, der pågår i Københavns Byret i øjeblikket, om det sociale boligselskab FSB behandling af beboerne under renovering af ejendommene pga skimmelsvamp og asbest, er rystende læsning. Dagbladet Information har fulgt sagen løbende i det år, renoveringen har stået på. At et boligselskab samt kommunen kan tillade sig at behandle mennesker så dårligt , er uforståeligt. Forhåbentlig vinder beboerne sagen og får en klækkelig erstatning, selv om penge ikke er nok. De både fysiske og psykiske skrammer, de har fået, kan penge ikke lindre.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 200
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

Renoveringsskandalen i Tingbjerg Empty Re: Renoveringsskandalen i Tingbjerg

Indlæg by Admin on Ons 06 mar 2019, 09:28

Ingrid Slott skrev:Den retssag, der pågår i Københavns Byret i øjeblikket, om det sociale boligselskab FSB behandling af beboerne under renovering af ejendommene pga skimmelsvamp og asbest, er rystende læsning. Dagbladet Information har fulgt sagen løbende i det år, renoveringen har stået på.  At et boligselskab samt kommunen kan tillade sig at behandle mennesker så dårligt , er uforståeligt.  Forhåbentlig vinder beboerne sagen og får en klækkelig erstatning, selv om penge ikke er nok.  De både fysiske og psykiske skrammer, de har fået, kan penge ikke lindre.

https://www.information.dk/indland/2018/03/boligselskab-genhuse-beboere-omfattende-sanering-kraeftsyg-kvinde-doede-midt-byggerodet?vwo_exp_badges=|30|

Ja, det lyder fuldstændigt vildt, det der er foregået med den renovering!

Man kan kun håbe at de får en erstatning, men de er oppe imod et boligselskab og kommunen?

Admin

Antal indlæg : 1032

https://dinedebatter.danskforum.net

Indlæg by Ingrid Slott on Ons 06 mar 2019, 09:40

Jeg fik at vide, at de folk fra FSB, der blev afhørt i retten var meget usandfærdige. De påstod, at ingen beboer havde været i fare til trods for, at flere blev indlagt under processen, og et barn måtte have iltapparat. Hvis ikke beboerne vinder denne sag, så mener jeg ikke, vi har et retssamfund mere.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Tors 07 mar 2019, 10:03

Ingrid Slott skrev:Jeg fik at vide, at de folk fra FSB, der blev afhørt i retten var meget usandfærdige.  De påstod, at ingen beboer havde været i fare til trods for, at flere blev indlagt under processen, og et barn måtte have iltapparat.  Hvis ikke beboerne vinder denne sag, så mener jeg ikke, vi har et retssamfund mere.

Det er typisk at de ansvarlige vasker hænder, og ikke vil indrømme noget som helst. Der er begået meget store fejl i den sag, og de ansvarlige skal stilles til ansvar i et retssamfund. Jeg er enig med Admin og Ingrid i at her skal retfærdigheden ske fyldest.

Radikal

Antal indlæg : 264

Indlæg by Ingrid Slott on Tors 07 mar 2019, 11:15

Desværre virker det, som om hele det røde segment på Rådhuset og FSB er sammenspist. Jeg talte med en præst, der havde været stærkt engageret i Enhedslisten. Da hun opdagede deres holdning til beboerne i Tingbjerg, blev hun så ked af det. De regner ikke beboerne derude for "det skidt de træder på", som man siger. Deres sociale engagement kan ligge på en enøre. Det var de Radikale (Ida Auken bl.a.) og Finn Rudaisky, der bakkede dem op.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Lør 09 mar 2019, 15:53

Ingrid Slott skrev:Desværre virker det, som om hele det røde segment på Rådhuset og FSB er sammenspist.  Jeg talte med en præst, der havde været stærkt engageret i Enhedslisten.  Da hun opdagede deres holdning til beboerne i Tingbjerg, blev hun så ked af det.  De regner ikke beboerne derude for "det skidt de træder på", som man siger.  Deres sociale engagement kan ligge på en enøre. Det var de Radikale (Ida Auken bl.a.) og Finn Rudaisky, der bakkede dem op.

Jeg kender ikke sagen godt nok, til at kunne vurdere om De Radikales rolle med Ida Auken, har haft en afgørende indflydelse på sagen.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Lør 09 mar 2019, 17:29

Jeg deltog i det første retsmøde om sagen, og vi blev inviteret over i Kompagnistræde hos de Radikale, hvor vi fik frokost. De har bakket beboerne utroligt meget op. Hvad dommerne så siger, er nok en anden sag.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Man 11 mar 2019, 09:42

Ingrid Slott skrev:Jeg deltog i det første retsmøde om sagen, og vi blev inviteret over i Kompagnistræde hos de Radikale, hvor vi fik frokost.  De har bakket beboerne utroligt meget op.  Hvad dommerne så siger, er nok en anden sag.

Ja, det er ikke sikkert at Dommerne har den samme mening som flertallet af danskerne vil mene om sådan en forfærdelig sag!

Men jeg håber at retfærdigheden vil ske fyldest for beboerne, så de kan komme videre med deres liv!

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Man 11 mar 2019, 21:13

Det håber jeg bestemt også. Der er 2 domsmænd med, og dommeren virkede ret kompetent, så vi får se.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Tors 14 mar 2019, 15:32

Ingrid Slott skrev:Det håber jeg bestemt også.  Der er 2 domsmænd med, og dommeren virkede ret kompetent, så vi får se.

En så stor uretfærdighed, bør naturligvis have nogle konsekvenser, så mon ikke domsmændene og dommeren kommer til en retfærdig afgørelse i denne sag.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Tors 14 mar 2019, 21:13

Ja, nu får vi jo så se, hvad dommen bliver.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Tors 11 apr 2019, 16:57

Ingrid Slott skrev:Ja, nu får vi jo så se, hvad dommen bliver.

Hvordan går det med den triste sag Ingrid?

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Tors 11 apr 2019, 17:56

Der falder først i begyndelsen af maj.
Jeg var inde og lytte 2 gange i retten. Det var rystende sager, der kom frem, og en af de afhørte brød sammen i gråd, da hun skulle fortælle om, at hendes børn blev syge. To personer fra fsb blev også afhørt, og de var totalt kolde. Der var ingen beboere, der havde været i fare. De var faktisk fulde af løgn, selv om retsformanden formanede dem om at sige sandheden.
Det er meget spændende, hvordan sagen falder ud.

Ingrid Slott

Indlæg by Ingrid Slott on Man 04 maj 2020, 10:35

Jeg skylder lige at skrive, at sagen blev afgjort med erstatninger til de fleste beboere, men fsb gav sig ikke, og ville ikke indrømme, at de havde handlet uforsvarligt.
Nu har regeringen så bevilget mange penge til de sociale boligselskaber, fordi der skal sættes gang i hjulene efter corona-krisen, men også fordi de har indset, at mange af selskabernes ejendomme er stærkt angrebne af skimmelsvamp. Gad vide, hvor mange penge, bestyrelserne sniger sig til at bruge på såkaldte inspirationsrejser samt goder og gaver. Rejserne, kan man håbe, bliver minimeret på grund af eftervirkningerne af krisen.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Tirs 05 maj 2020, 10:51

Ingrid Slott skrev:Jeg skylder lige at skrive, at sagen blev afgjort med erstatninger til de fleste beboere, men fsb gav sig ikke, og ville ikke indrømme, at de havde handlet uforsvarligt.
Nu har regeringen så bevilget mange penge til de sociale boligselskaber, fordi der skal sættes gang i hjulene efter corona-krisen, men også fordi de har indset, at mange af selskabernes ejendomme er stærkt angrebne af skimmelsvamp. Gad vide, hvor mange penge, bestyrelserne sniger sig til at bruge på såkaldte inspirationsrejser  samt goder og gaver.  Rejserne, kan man håbe, bliver minimeret på grund af eftervirkningerne af krisen.

Jeg er glad for at de fleste beboere fik en erstatning Ingrid! Very Happy

Admin

Indlæg by Ingrid Slott on Tirs 05 maj 2020, 14:51

Ja, det er jeg også, og nu er det så spændende, hvad der sker med boligselskabet på Frederiksberg, hvor sagen kører i øjeblikket. Den skulle være værre end den i Tingbjerg. Sad

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Søn 12 jul 2020, 10:43

Ingrid Slott skrev:Ja, det er jeg også, og nu er det så spændende, hvad der sker med boligselskabet på Frederiksberg, hvor sagen kører i øjeblikket.  Den skulle være værre end den i Tingbjerg. Sad

Er der nogen nyheder om dette boligselskab? Måske ender det med et forlig også.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Søn 12 jul 2020, 10:49

Boligskandalen på Frederiksberg med boligselskabet i Søndermarken rulle for fuld udblæsning i TV Lorry i øjeblikket, og nu er en vred borgmester gået ind i sagen og befalet, at beboerne skal genhuses - ikke på hoteller men i rigtige lejligheder eller i velindrettede beboelsesvogne. Formanden for boligselskabet har stået frem i TV og sagt, at det overhovedet ikke var livsfarligt at bo i lejlighederne, men han er altså nu blevet underkendt af borgmesteren, og der er lagt sag an mod KAB.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Søn 12 jul 2020, 11:03

Ingrid Slott skrev:Boligskandalen på Frederiksberg med boligselskabet i Søndermarken rulle for fuld udblæsning i TV Lorry i øjeblikket, og nu er en vred borgmester gået ind i sagen og befalet, at beboerne skal genhuses - ikke på hoteller men i rigtige lejligheder eller i velindrettede beboelsesvogne.  Formanden for boligselskabet har stået frem i TV og sagt, at det overhovedet ikke var livsfarligt at bo i lejlighederne, men han er altså nu blevet underkendt af borgmesteren, og der er lagt sag an mod KAB.

Tak for disse opdateringer om skandalen. Jeg synes dog, at det er lidt mærkeligt, at ikke andre tv medier bringer disse skandaler.

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Søn 12 jul 2020, 11:17

Det er nok fordi det er så lokalt, men det kan være, der kommer noget nu, hvor borgmesteren er gået ind i sagen. Jeg arbejder på en kronik til Berlingske, men det er jo ikke sikkert, de vil tage den.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Man 13 jul 2020, 11:01

Ingrid Slott skrev:Det er nok fordi det er så lokalt, men det kan være, der kommer noget nu, hvor borgmesteren er gået ind i sagen.  Jeg arbejder på en kronik til Berlingske, men det er jo ikke sikkert, de vil tage den.

Jeg tror at du skal prøve at sende den til Ekstra Bladet. De er som regel ikke bange for at bringe noget ekstra, som de andre medier ikke vil bringe. Det er jo faktisk en ret stor skandale, som der her er tale om. Sad

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Tirs 14 jul 2020, 10:55

Jeg ved, at Information følger den tæt. En af mine gamle elever, er rådgiver for beboerne, da hun selv var primus motor vedr. retssagen i Tingbjerg. Jeg vil give hende tippet med Ekstrabladet. Tak.

Ingrid Slott

Indlæg by Radikal on Tirs 14 jul 2020, 14:50

Ingrid Slott skrev:Jeg ved, at Information følger den tæt.  En af mine gamle elever, er rådgiver for beboerne, da hun selv var primus motor vedr. retssagen i Tingbjerg.  Jeg vil give hende tippet med Ekstrabladet. Tak.

Ja prøv Ekstrabladet, det kan være det giver bonus.Smile

Radikal

Indlæg by Ingrid Slott on Lør 18 jul 2020, 08:28

Nu har den konservative borgmester på Frederiksberg stoppet byggeriet med omgående virkning. Dejligt, at der endelig er en politiker, der tør trodse embedsværket og de magtfulde bestyrelser i FFB. Det kunne København lære noget af. Nu får vi se, hvad der sker.

Ingrid Slott

Indlæg by Admin on Lør 18 jul 2020, 09:00

Ingrid Slott skrev:Nu har den konservative borgmester på Frederiksberg stoppet byggeriet med omgående virkning.  Dejligt, at der endelig er en politiker, der tør trodse embedsværket og de magtfulde bestyrelser i FFB.  Det kunne København lære noget af.  Nu får vi se, hvad der sker.

Dette lyder bestemt godt Ingrid, at man nu skrider til handling i denne sag!

Godt gået af den konservative borgmester på Frederiksberg!

Det bliver interessant at følge hvad der så nu sker!

Admin

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 1 af 2 1, 2  Next

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum