Debat og IT
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Postnord er på fallittens rand!?

Go down

Postnord er på fallittens rand!? Empty Postnord er på fallittens rand!?

Indlæg by Admin on Fre 13 okt 2017, 15:58

Postnord er på fallittens rand!?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-10-13-tv-2-erfarer-postnord-i-problemer-risikerer-snart-at-loebe-toer-for-penge

”Problemet er så akut, at det allerede i denne måned kan blive svært at videreføre driften.

Postnords danske afdeling er i så store problemer, at den snart risikerer at løbe tør for penge.”

Hidtil har Sverige ikke villet hjælpe med en løsning på Postnords penge problemer!

Brevmængden er faldet med 80 % i den danske afdeling, fordi folk sender deres post med e-mail via deres computere!

Dette har så også betydet at brevtaksten er steget gevaldigt de senere år, på grund af den faldende postmængde!

Nu er der brug for mindst 2,3 milliarder kroner, for at redde posten i Danmark!

Hvem skal betale dette beløb – svenskerne, danske forbrugere via takst forhøjelser, eller staten?

Mon ikke man skal til at finde alternative private omdelings selskaber, eller andre muligheder – set i lyset af den teknologiske udvikling?

Din mening?
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 1033

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Postnord er på fallittens rand!? Empty Re: Postnord er på fallittens rand!?

Indlæg by Ingrid Slott on Søn 09 dec 2018, 11:30

Jeg har helt opgivet at bruge PostNord. Alt for mange af mine forsendelser er gået tabt, og hvis ikke man betaler en bondegård for forsendelsen, er der ingen forsikring. GLS og andre firmaer klarer sagen let og ubesværet - og meget billigere.
Jeg tror, PostNords trængsler dels er selvforskyldte, dels skyldes for megen indblanding fra politikere. Just det samme, som er sket med DSB. At man så giver den faldende brevmængde skylden, kan jeg kun smile ad. Antallet af pakker er jo pga internettet steget voldsomt, og der har postvæsenet da også nydt godt af. Sidste år til jul tog man sig imidlertid sammen. Jeg oplevede breve, der kom frem fra dag til dag, så i år her jeg besluttet at sende flere julekort.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 200
Geografisk sted : Amager

Postnord er på fallittens rand!? Empty Postnord

Indlæg by Admin on Man 10 dec 2018, 10:05

Ingrid Slott skrev:Jeg har helt opgivet at bruge PostNord.  Alt for mange af mine forsendelser er gået tabt, og hvis ikke man betaler en bondegård for forsendelsen, er der ingen forsikring.  GLS og andre firmaer klarer sagen let og ubesværet - og meget billigere.
Jeg tror, PostNords trængsler dels er selvforskyldte, dels skyldes for megen indblanding fra politikere.  Just det samme, som er sket med DSB. At man så giver den faldende brevmængde skylden, kan jeg kun smile ad.  Antallet af pakker er jo pga internettet steget voldsomt, og der har postvæsenet da også nydt godt af.  Sidste år til jul tog man sig imidlertid sammen.  Jeg oplevede breve, der kom frem fra dag til dag, så i år her jeg besluttet at sende flere julekort.

Jeg tør ikke sige hvor længe politikerne vil holde liv i PostNord, men der bliver ikke sendt mange breve længere og dermed har de tabt en stor del af indtjeningen, som de havde før mail og computer tid!

Servicen er blevet stærkt forringet og de har ikke længere pligt til at gå op med folks pakker, hvis folk bor højere oppe end stueetagen!

Så smider de bare en seddel i folks postkasser i stueetagen, og så må man selv hente pakken hos f.eks en eller anden brugs!

Admin

Antal indlæg : 1033

https://dinedebatter.danskforum.net

Indlæg by Ingrid Slott on Man 10 dec 2018, 11:30

Politikerne skulle nok have forudset dette, da de i den grad digitaliserede landet; men i øvrigt mener jeg stadig, at postvæsenet har fået mange nye opgaver. At de så ikke kan få det hele til at løbe rundt skyldes nok både dårlig ledelse, høje direktørlønninger med tilhørende bonusser og alt for tunge arbejdsgange.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 200
Geografisk sted : Amager

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum