Debat og IT
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvad er vigtigst for dig?

Go down

Hvad er vigtigst for dig? Empty Hvad er vigtigst for dig?

Indlæg by Admin on Lør 21 sep 2019, 09:29

Hvad er vigtigst for dig?

https://nyheder.tv2.dk/business/2019-09-21-3f-naestformand-truede-kollega-jeg-tabte-baade-sutten-og-kasketten

"3F-næstformand truede kollega: - Jeg tabte både sutten og kasketten.

Vikar, der blev udsat for trusler, er siden blevet sygemeldt fra sit job.

I midten af september kom det frem, at en vikar hos SAS Ground Handling (SGH) var blevet udsat for trusler af to kolleger, fordi han ikke var medlem af 3F Kastrup.

To kollegaer kaldte ham ”klam” og understregede, at jungleloven herskede, når det gjaldt valg af fagforening."

Er loven vigtigst for dig eller er jungleloven den rigtige?

Det er et principielt spørgsmål om fagforenings frihed eller ej!

Grundloven siger, at vi har et frit valg til at vælge fagforening, samt at en lønmodtager ikke må fyres fordi vedkommende ikke er medlem af den samme fagforening som hans kollegaer!

Argumentationen er fra fagforeningen, at når de har overenskomsten, skal medarbejderne også melde sig ind i deres fagforening, selv om den nye medarbejder er organiseret i en helt anden fagforening!

Er denne fagforenings tvang i overensstemmelse med lovgivningen?

Din mening?

Admin

Antal indlæg : 1043

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Hvad er vigtigst for dig? Empty Re: Hvad er vigtigst for dig?

Indlæg by Radikal on Man 07 okt 2019, 16:50

Admin skrev:Hvad er vigtigst for dig?

https://nyheder.tv2.dk/business/2019-09-21-3f-naestformand-truede-kollega-jeg-tabte-baade-sutten-og-kasketten

"3F-næstformand truede kollega: - Jeg tabte både sutten og kasketten.

Vikar, der blev udsat for trusler, er siden blevet sygemeldt fra sit job.

I midten af september kom det frem, at en vikar hos SAS Ground Handling (SGH) var blevet udsat for trusler af to kolleger, fordi han ikke var medlem af 3F Kastrup.

To kollegaer kaldte ham ”klam” og understregede, at jungleloven herskede, når det gjaldt valg af fagforening."

Er loven vigtigst for dig eller er jungleloven den rigtige?

Det er et principielt spørgsmål om fagforenings frihed eller ej!

Grundloven siger, at vi har et frit valg til at vælge fagforening, samt at en lønmodtager ikke må fyres fordi vedkommende ikke er medlem af den samme fagforening som hans kollegaer!

Argumentationen er fra fagforeningen, at når de har overenskomsten, skal medarbejderne også melde sig ind i deres fagforening, selv om den nye medarbejder er organiseret i en helt anden fagforening!

Er denne fagforenings tvang i overensstemmelse med lovgivningen?

Din mening?

Min mening er, at folk skal følge den fagforening, som har overenskomsten på det område som de fælles arbejde under.

Radikal

Antal indlæg : 271

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum