Debat og IT
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

IT-advarsel!

Go down

IT-advarsel! Empty IT-advarsel!

Indlæg by Admin on Tirs 27 nov 2018, 09:47

"ADVARSEL !!!

En ”sjov” måde at sælge på, pakket ind som en julegave.

Bliver ringet op fra firmaet Bestsecurity, som fortæller at jeg har vundet en side gevinst, som en gratis rensning af min computer, da jeg ikke har deltaget i noget lotteri, forstår ikke rigtigt sammenhængende.

Jeg fortæller sælgeren at min computer er rimelig ny og jeg ser ikke nogen grund til at den skal renses, men får at vide at også helt nye bliver bedre med deres rense værktøj. Så i min naivitet siger jeg ja tak til at de må gå ind i min computer og en anden mand overtager styringen.

Da skanningen er færdig, bliver atter ringet op, og der begynder den helt store” salgs tale” om sikkerhed, jeg spørger indtil hvad de vil sælge mig og til hvilken pris, men den rare mand bliver bare ved at fortælle om hvor stor risiko der for at jeg vil blive angrebet udefra når man bruger en computer og går på nettet og det ikke handler om salg men SIKKERHED.

Det kan jeg jo ikke modsige ham men at tilbyde mig en sikkerhed først til kr.7000.- som jeg kunne få kr.1500.- rabat på derefter gik han ned til 3000.- få stor set det samme. Det kan godt være at I kan sælge sikkerhed, men så synes jeg i skal være ærlige fra starten og melde ud at det er det det handler om, jeg har ikke lyst til at betale et beløb til nogen som jeg ikke kender og så skal det gælde i 3 år, hvor andre har 1 år ad gangen.

Søren"

Mange danskere er ufattelige naive, når det drejer sig om it og hvad de it kriminelle i telefonen og på nettet kan finde på, for at få dem logget i en fælde!

At overlade styringen til en fremmed person af ens computer, er nok det værste folk kan finde på at gå med til?

Din mening?

Admin

Antal indlæg : 1050

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum