Søg
Seneste emner
Finland afbryder Somalia-samarbejde
4 deltagere
Side 1 af 1
Finland afbryder Somalia-samarbejde
Finland afbryder nu sit udviklingssamarbejde med Somalia. Årsagen er manglende fremskridt samarbejdet om hjemsendelse af somaliere, der ikke har opholdstilladelse i Finland.
https://document.dk/2024/11/22/finland-stopper-udviklingsbistanden-til-somalia-indtil-landet-tager-egne-borgere-hjem/
Somalia vil jo som sædvanlig ikke modtage egne statsborgere, så det lyder som en fortræffelig idé finnerne har fået.
Fra 2025 og frem er der egentlig afsat mellem otte og ni millioner euro årligt til udviklingsbistand til Somalia . Det finske udenrigsministerium meddeler, at igangværende udviklingsprojekter vil blive afsluttet i overensstemmelse med aftalerne.
Der vil blive hjemsendt et antal somaliere; desværre meddeler udenrigsministeriet ikke præcis hvor mange.
Hvad mener du - er der mon ikke noget at lære der for resten af Skandinaviens vedkommende?
https://document.dk/2024/11/22/finland-stopper-udviklingsbistanden-til-somalia-indtil-landet-tager-egne-borgere-hjem/
Somalia vil jo som sædvanlig ikke modtage egne statsborgere, så det lyder som en fortræffelig idé finnerne har fået.
Fra 2025 og frem er der egentlig afsat mellem otte og ni millioner euro årligt til udviklingsbistand til Somalia . Det finske udenrigsministerium meddeler, at igangværende udviklingsprojekter vil blive afsluttet i overensstemmelse med aftalerne.
Der vil blive hjemsendt et antal somaliere; desværre meddeler udenrigsministeriet ikke præcis hvor mange.
Hvad mener du - er der mon ikke noget at lære der for resten af Skandinaviens vedkommende?
Charmebøffen- Antal indlæg : 45
Geografisk sted : Danmark
Sv: Finland afbryder Somalia-samarbejde
Umiddelbart en klogt beslutning, men hvad de Sunni Muslimske krigere har at gøre med artiklen undrer jeg mig om.
Geografisk sted : Vest Jylland
Yoyo skrev:Umiddelbart en klogt beslutning, men hvad de Sunni Muslimske krigere har at gøre med artiklen undrer jeg mig om.
Er der noget jeg er gået glip af, jeg ser ikke noget om krigere?
Kig på billedet fra Somalia i linket
Geografisk sted : Vest Jylland
Charmebøffen skrev:Finland afbryder nu sit udviklingssamarbejde med Somalia. Årsagen er manglende fremskridt samarbejdet om hjemsendelse af somaliere, der ikke har opholdstilladelse i Finland.
"Ingen hjemsendelse, ingen penge: Finland afbryder sit bilaterale udviklingssamarbejde med Somalia. Årsagen er «manglende fremskridt i samarbejdet om hjemsendelse af somaliere«, der ikke har opholdstilladelse i Finland."
Med den regering som Danmark har, vil det aldrig ske. Om en ren borgerlig regering ville bruge ovennævnte som Finland gør, er jeg heller ikke sikker på vil være dens politik.
Oliver- Antal indlæg : 495
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Idag kl. 16:16 af Oliver
» Finland afbryder Somalia-samarbejde
Idag kl. 16:05 af Oliver
» Svære opgaver!
Idag kl. 15:54 af Oliver
» Distraheret af skærme i undervisningen?
Idag kl. 12:15 af Yoyo
» The Bay - Krimi 1 - 2 og 3
Idag kl. 08:00 af Admin
» Hvorfor er en indkørsel fredet natur i Danmark?
Igår kl. 15:53 af Oliver
» Skolemad igen?
Igår kl. 15:42 af Oliver
» NATO tropper i Ukraine?
Igår kl. 14:26 af Yoyo
» A grim spinoff effekt af Trumps win
Igår kl. 14:23 af Yoyo