FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» It svindel på Nettet?
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 15:35 af Gæst

» Første muslimske borgmester.
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Menneskeheden er en bog....... EmptyIdag kl. 11:08 af ak31


Menneskeheden er en bog.......

Go down

Menneskeheden er en bog....... Empty Menneskeheden er en bog.......

Indlæg af Gæst Fre 10 Sep 2021, 11:35

der udgives igen og igen uden udsigt til nogensinde at blive en bestseller.

Victor Hugo



Et hus uden bøger er fattigt, selvom smukke tæpper dækker gulvene og kostbart tapet og billeder dækker væggene.


Hermann Hesse

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Menneskeheden er en bog....... Empty Sv: Menneskeheden er en bog.......

Indlæg af Gæst Fre 10 Sep 2021, 14:06

Tiden har overhaltet bogmarkedet, de lukker på stribe, antikvarer lukker også på stribe, Jeg har heller ikke mange bøger andet noget ældre bøger fra min uddannelse, samt en kogebog, nogle guider til forskellige lande.

Internet har en del af skylden med e-book, osv...det var aldrig været nemmere at hente oplysninger på nettet.

Tiden står ikke stille og udviklingen køre i rasende fart imod papir.

Jeg kan huske tiden da man købte software så fulgte der en "bibel" med, nu kan den downloades. Som sådan en god ide, besparende og en miljø venlig besparelse.

Snart udfases den fysiske program cd, som enten kan tilgås online eller downloades. Igen en miljø besparelse.

FORDEL?

Ja for pokker, en hurtigt måde at opdaterer en web et program osv. Udviklere har i årevis været begrænset af forskellige platforme - som slutter når alt køre via en browser.

Det bliver snart også slut med studiebøger, men portaler hvor man køber adgang til en studie bog generelt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Menneskeheden er en bog....... Empty Sv: Menneskeheden er en bog.......

Indlæg af Admin Søn 19 Sep 2021, 10:51

Annella skrev:der udgives igen og igen uden udsigt til nogensinde at blive en bestseller.

Victor Hugo



Et hus uden bøger er fattigt, selvom smukke tæpper dækker gulvene og kostbart tapet og billeder dækker væggene.


Hermann Hesse

https://www.information.dk/debat/2012/11/e-bogen-fremtiden

"E-bogen er fremtiden.

Voksne mennesker kan dårligt forestille sig en verden uden fysiske bøger. Men børnene er historieløse og har intet problem med at læse bøger på en skærm. Bogbranchens opgave er at gøre e-bøgerne lettere tilgængelige for børn, så de bliver glade læsere".

Voksne mennesker i vore dage har svært ved at forestille sig at de fysiske bøger forsvinder!

Der er noget særligt ved at have en god bog i hånden og sidde i sin sofa og fordybe sig i den!

Jeg synes at det ville være et tab, hvis det hele skal læses via computer, men dette bliver nok udviklingen og fremtiden for de kommende generationer!



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Menneskeheden er en bog....... Empty Sv: Menneskeheden er en bog.......

Indlæg af Gæst Søn 19 Sep 2021, 13:06

der udgives igen og igen uden udsigt til nogensinde at blive en bestseller.

Victor Hugo

Tænk hvor mange ressourcer der kunne spares når bogen bliver antik.

Når jeg rejser køber jeg billig bøger som læsestof om aftnen eller natten, når jeg forlader hotellet har jeg ikke bøgerne med, men placeret i en bogreol som mange hoteller har. Sådan en slags genbrug og til glæde for andre gæster der kan læse dansk eller engelsk.

Jeg kan huske et udbrud fra en: Ole Høeg??? den napper jeg. En morsom kommentar da man på det sted kan nyde et kop kaffe eller en lille sjov ting til kaffen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Menneskeheden er en bog....... Empty Sv: Menneskeheden er en bog.......

Indlæg af Gæst Søn 26 Sep 2021, 15:27

Jeg kunne huske i 70'erne at alle med respekt havde en bogreol med en masse bøger, de ikke engang havde læst. Her skulle der flashed at man var belæst.

Jeg har elsket antikvar hvor man med 2 bøger kunne få en. Tegneserier osv..

Men jeg ville hellere have et hjem med design lamper, nul gulvtæpper for de er ulækre med tiden for ikke en kæft gider bruge penge på en tæppetisser rengøring.

Men nu var Victor Hugo jo født i en anden tid 1802, hvor man skulle flashe viden via en bogreol, en slags Erasmus Montanus - vi belæste ved meget mere end jer fra marken.

En masse skrot er sorteret fra siden dengang, og til mere viden der kan bruges til noget. Men på den anden side så dør filosofien aldrig, der er altid nogen der skal suge på samfundet lab.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Menneskeheden er en bog....... Empty Sv: Menneskeheden er en bog.......

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum