FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 15:35 af Gæst

» Første muslimske borgmester.
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Hel kylling med sauerkraut og anannas EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Hel kylling med sauerkraut og anannas

2 deltagere

Go down

Hel kylling med sauerkraut og anannas Empty Hel kylling med sauerkraut og anannas

Indlæg af Gæst Lør 23 Okt 2021, 17:40

Og hele opskriften er allerede der.

Gang imellem når jeg ser frisk ananas i butikken og en god kylling som ikke er alt for dyrt så køber jeg begge.

Halv pak smør i wokken sammen med 3 finskåren rød løg og masser af hvidløg ""to hele løg"", antal er ikke vigtigt fordi man ikke smager det i sidste ende og så  en pak eller glas med sauerkraut og den får lige ti minutter på fuld skralt så den brunes.

Herefter ligger jeg kyllingen på bunden af hvad der er i panden og tilsætter finthakket hel ananas sammen med to dåse fint hakkede tomater sammen med to grøntsags bouillon terninger.

To timer i panden på lavt blus og vupti, aftenmad er reddet for to dage.

Det er godt, det er sund og de ingredienser komplimentere hinanden, Sød og Sur.
Når retten er færdig kan man ikke smage sauerkraut eller ananas eller hvidløg separat, rigtigt Unami mad

Skal de være fint tager man kylling ud af panden, putter resten af hvad der er tilbage i en blænder tilsat lidt mælk og mel og så har man et rigtigt fint brunt sund sovs.

Der findes opskrifter med kylling og ananas, dog ikke med sauerkraut og så noget kan jeg godt lide  Smile  
Vel bekomme.  

Tilbehør er oftest Danske kartoffel og gulerødder

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hel kylling med sauerkraut og anannas Empty Sv: Hel kylling med sauerkraut og anannas

Indlæg af Admin Søn 24 Okt 2021, 10:40

Jojojojo skrev:Og hele opskriften er allerede der.

Gang imellem når jeg ser frisk ananas i butikken og en god kylling som ikke er alt for dyrt så køber jeg begge.

Halv pak smør i wokken sammen med 3 finskåren rød løg og masser af hvidløg ""to hele løg"", antal er ikke vigtigt fordi man ikke smager det i sidste ende og så  en pak eller glas med sauerkraut og den får lige ti minutter på fuld skralt så den brunes.

Herefter ligger jeg kyllingen på bunden af hvad der er i panden og tilsætter finthakket hel ananas sammen med to dåse fint hakkede tomater sammen med to grøntsags bouillon terninger.

To timer i panden på lavt blus og vupti, aftenmad er reddet for to dage.

Det er godt, det er sund og de ingredienser komplimentere hinanden, Sød og Sur.
Når retten er færdig kan man ikke smage sauerkraut eller ananas eller hvidløg separat, rigtigt Unami mad

Skal de være fint tager man kylling ud af panden, putter resten af hvad der er tilbage i en blænder tilsat lidt mælk og mel og så har man et rigtigt fint brunt sund sovs.

Der findes opskrifter med kylling og ananas, dog ikke med sauerkraut og så noget kan jeg godt lide  Smile  
Vel bekomme.  

Tilbehør er oftest Danske kartoffel og gulerødder

Prøv denne:

"Lækre spyd med stegt marineret kylling og saftig ananas....man kan næsten høre suset i palmerne ved en hvid tropestrand...

Sådan gør du:

Læg spyddene i koldt vand i ca. ½ time.

Sataysauce

Rør peanutbutter glat med sojasauce, vand, limesaft og sukker.

Skær kyllingefileterne i tern og vend dem med sataysaucen. Lad dem marinere i mindst ½ time, men gerne længere - op til 10 timer.

Befri den friske ananas for skræl og den hårde streng i midten. Skær ananaskødet i tern og fordel dem sammen med kylling på bambusspyddene. Pensl let med olie. Grill de små spyd gyldne på en varm grillpande, ca. 4 min. på hver side. Drys med salt og lad spyddene hvile tildækket i ca. 10 min.

Server med agurkestave, cremefraiche, chilisauce og brød."

Uhm.. hvor lækker! Very Happy
Hel kylling med sauerkraut og anannas Kyllin10

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

ak31 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Hel kylling med sauerkraut og anannas Empty Sv: Hel kylling med sauerkraut og anannas

Indlæg af Gæst Søn 24 Okt 2021, 12:56

Nu er normen at man kommer lidt olivenolie sammen med smør, da blandingen gør at smørret ikke branker, altså man kan opnå en højere temperatur uden det branker. Hvis det branker kan det smages i retten.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hel kylling med sauerkraut og anannas Empty Sv: Hel kylling med sauerkraut og anannas

Indlæg af Radikal Søn 24 Okt 2021, 15:23

pascal skrev:Nu er normen at man kommer lidt olivenolie sammen med smør, da blandingen gør at smørret ikke branker, altså man kan opnå en højere temperatur uden det branker. Hvis det branker kan det smages i retten.

Jeg elsker faktisk kyllinger, altså dem man spiser. Jeg giver her ret i, at man kan tilberede kyllinger på mange forskellige måder, og så er det magert kød, hvilket ikke gør det dårligere. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Hel kylling med sauerkraut og anannas Empty Sv: Hel kylling med sauerkraut og anannas

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum