FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Sloppy Joe!
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 20:25 af Jojo

» Lidt fra Ukraines historie
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 19:54 af Jojo

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 17:36 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Maj kulde gør laderne fulde?
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
 Tutankhamon EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen


Tutankhamon

Go down

 Tutankhamon Empty Tutankhamon

Indlæg af Gæst Tirs 02 Nov 2021, 16:04

by pascal Today at 15:37

Jeg har altid været fascineret at ægyptisk kultur, men mere pyramiderne. Hvor man i stor grad var udsat for tyveri i nye grave.

Opdagelsen af Tutankhamon grav skyldes at man havede taget sine forholdsregler for ikke at graven blev røvet.

Her lavede man et genialt system, med en port af sten, som blokere indgangen samt at man lavede et system af en stenblok glider ned mod porten samt med sand. En umuligt opgave for gravrøvere.

Det var først da Howard Carter opdagede graven at man fandt en vej ind. Man skal se på at dengang var det risikabelt for tyve at grave i flere måneder, så derfor tog man kun de nemme grave. Howard Carter havde Licens til at grave, og kunne derfor bruge måneder på det.

Jeg ved ikke hvor mange af jer som har været der og på museet i Cairo. Men for mig kigger jeg ikke lige på guldet og opdagelsen, men mere helheden.

Hvordan Fanden kan de bygge de pyramider, at slæbe sten op i så mange meter som vejer mere end 1 ton?

Jeg ved godt at nogle tror at nogle grønne marsmænd har hjulpet dem, men teknikken er ikke kun i Ægypten men også i Peru, og flere andre steder. Hvor blev den teknik af?

Var i England og skulle da lige se den ægyptiske udstilling, gab - sikke en gang bras.

Så er det mere at se den ægyptiske Museum i Cairo. Dog har jeg set ægyptiske udstillinger i Italien som det i Torin, Vild interessant - det er kæmpe stort - og så har de en dejlig latte.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

 Tutankhamon Empty Sv: Tutankhamon

Indlæg af Gæst Tirs 02 Nov 2021, 16:29

Er det ikke betimeligt at meddele at mit indlæg er flyttet  i det her indlæg? overfor brugere? De hurtigere læser kunne jo tro at det er dit indlæg, med dit billede...med
rødt??????

Like følger jo ikke med, så det er da en nem måde at saboterer det på.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

 Tutankhamon Empty Sv: Tutankhamon

Indlæg af Gæst Tirs 02 Nov 2021, 18:34

pascal skrev:Er det ikke betimeligt at meddele at mit indlæg er flyttet  i det her indlæg? overfor brugere? De hurtigere læser kunne jo tro at det er dit indlæg, med dit billede...med
rødt??????

Like følger jo ikke med, så det er da en nem måde at saboterer det på.

Der står klart og tydelig i trådflytningen, hvem der har oprettet temaet. by pascal Today at 15:37

Derudover var det kun jojojo, der havde liket temaet.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

 Tutankhamon Empty Sv: Tutankhamon

Indlæg af Gæst Tirs 02 Nov 2021, 21:21

annella

Så kunne du meddele mig i pm om at flytte indlægget så mit indlæg ikke viser dit billede. eller bruger man ikke pm her?

Når man flytter et indlæg så kan jeg ikke redigerer, for at rette fejl for det har nu fået en ny ejer. Så næste gang skulle du give mig en pm.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

 Tutankhamon Empty Sv: Tutankhamon

Indlæg af Gæst Tors 04 Nov 2021, 09:47

annella

Kan du ikke slette det her indlæg så jeg får min redigering tilbage.?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

 Tutankhamon Empty Sv: Tutankhamon

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum