FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Spis rugbrød
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 15:35 af Gæst

» Første muslimske borgmester.
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Dagens ret fredag! EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal


Dagens ret fredag!

Go down

Dagens ret fredag! Empty Dagens ret fredag!

Indlæg af Admin Fre 05 Nov 2021, 11:23

Kam Sprængt i stumper og stykker!

Svinekam med farofa - krydret drys!

Denne farofa er med bl.a. bacon, svesker, oliven og persille, men den kan varieres i det uendelige...!

Sådan gør du

Stegetid

Ca. 1 time ved 200° og derefter ca. 20 min ved 250°.

Marineret grisekam

Bland alle ingredienserne, til og med nelliker, i et stor frysepose. Tør grisekammen og kom den i posen. Luk posen tæt om kødet og lad det marinere i køleskabet i mindst 3 timer.

Tag grisekammen op af marinaden og læg stegen på en rist over ovnens bradepande. Drys med salt og peber og læg baconskiverne hen over kødet. Hæld marinaden i bradepanden og dæk stegen løst med et stykke alufolie.

Steg grisekammen midt i ovnen. Fjern alufolien efter ca. 1 time, skru op for ovnen og steg grisekammen færdig de sidste 20 min. Mål med et stegetermometer kødets centrumstemperatur, den skal være ca. 65°.

Farofa

Kom baconternene i kold pande. Steg dem først ca. 2 min. ved kraftig varme og derefter ca. 6 min. ved jævn varme. Skru op til kraftig varme, tilsæt løg og hvidløg og steg i yderligere ca. 2 min. Skru ned til jævn varme og vend æggene i under omrøring og lad dem stivne let. Kom rosiner, svesker og salt i. Bland de 2 slags mel og drys det i retten under omrøring. Lad melet "bage" i ca. 5 min. og vend oliven, persille og smør i. Varm retten igennem og smag til.

Ved serveringen

Fjern baconen, skær kødet i skiver og anret dem i et fad. Drys noget af den varme farofa over, pynt med persille og server straks sammen med resten af farofaen.

Velbekomme!

Dagens ret fredag! Kam10

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum