FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Sloppy Joe!
Mortens aften EmptyIdag kl. 19:10 af Jojo

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Mortens aften EmptyIdag kl. 17:36 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
Mortens aften EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
Mortens aften EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
Mortens aften EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Mortens aften EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Maj kulde gør laderne fulde?
Mortens aften EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Mortens aften EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Mortens aften EmptyIdag kl. 11:08 af ak31


Mortens aften

Go down

Mortens aften Empty Mortens aften

Indlæg af Gæst Søn 07 Nov 2021, 19:42

Jeg var så heldigt at komme hjem med en 3 kg ånd i præmier idag efter en golf match.

Nu er Mortens aften ikke noget jeg kender til, og hvem var for resten Morten ?

Men krabaten skal steges i ovn vil jeg nok mene er bedst. vi er 4 voksne med 3 mindre børn.
Jeg mangler en godt opskrift hvor alle er lykkeligt, vi har en godt ovn, og det skal nok lykkes, men hvad er tilbehør og specielt mht. børn.
Og hvor længe skal krabaten steges, skal nævne at det er fruen som skal stege ånden dersom jeg først kommer hjem senere på onsdag.

Jeg tænker på rødkål og måske rosenkål, men hvad er godt og kan nydes af begge børn og voksne.
Rosenkål er vel nok mest til de voksne regner jeg med, dem laver jeg med smør og bacon.

Ideer er velkommen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mortens aften Empty Sv: Mortens aften

Indlæg af Gæst Søn 07 Nov 2021, 22:17

jojojojo

3 kg tager cirka 2 timer alt efter om man har stuffed den, med æbler og svesker. Der er ingen regel for tilbehør. Børn hader broccoli, så det er nok for de voksne, men man kunne lave et fad med rodfrugter i ovnen, måske friturestege dem vendt i mel, det elsker børn, brunede kartofler. rødkål - hmm lidt lala, jeg ville ikke gøre det. Den kan gemmes til jul.

Man skal tænke lidt ud af boksen. Man kunne også spørge børnene, hvad de syntes de gerne vil have til anden.

Grunden til at jeg skriver æbler og svedsker er at de som sådan kun giver smag til sovsen. Men husk at æbler skal være både sure og søde - bare min mening.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mortens aften Empty Sv: Mortens aften

Indlæg af Gæst Søn 07 Nov 2021, 23:30

pascal skrev:jojojojo

3 kg tager cirka 2 timer alt efter om man har stuffed den, med æbler og svesker. Der er ingen regel for tilbehør. Børn hader broccoli, så det er nok for de voksne, men man kunne lave et fad med rodfrugter i ovnen, måske friturestege dem vendt i mel, det elsker børn, brunede kartofler. rødkål - hmm lidt lala, jeg ville ikke gøre det. Den kan gemmes til jul.

Man skal tænke lidt ud af boksen. Man kunne også spørge børnene, hvad de syntes de gerne vil have til anden.

Grunden til at jeg skriver æbler og svedsker er at de som sådan kun giver smag til sovsen. Men husk at æbler skal være både sure og søde - bare min mening.


Jeg kommer lige tilbage til dit indlæg, nu skal den gamle i seng.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Mortens aften Empty Sv: Mortens aften

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum