FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Sloppy Joe!
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 20:25 af Jojo

» Lidt fra Ukraines historie
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 19:54 af Jojo

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 17:36 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Maj kulde gør laderne fulde?
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Drikker du rødvin? EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen


Drikker du rødvin?

2 deltagere

Go down

Drikker du rødvin? Empty Drikker du rødvin?

Indlæg af Admin Fre 03 Dec 2021, 11:19

Man kan sagtens købe en billig rødvin!

Jeg drikker selv lidt Fransk rødvin til varmt mad!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Gæst Fre 03 Dec 2021, 14:39

Drikker du rødvin? skrev:

NEJ TAK! jeg drikker ingen form for alkohol, jeg kan ikke fordrage noget som helst af alt det, jeg har smagt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Admin Fre 03 Dec 2021, 15:03

Annella skrev:

NEJ TAK! jeg drikker ingen form for alkohol, jeg kan ikke fordrage noget som helst af alt det, jeg har smagt.

Lidt synd for dig for Rødvin indeholder en masse antioxidanter - bl. a. polyphenol, der går i forbindelse med kroppens celler, og som påvirker lagringen af fedt og reguleringen af ens blodsukker!

Selv små mængder rødvin har vist sig at have en stabiliserende effekt på blodsukkeret!

I øjeblikket er jeg igang med en fransk vin som hedder Carmel Mingot - De Haux 2019 til en rimelig pris pr. flaske!

Men jeg drikker kun lidt i et glas pr. varmt måltid og vand for resten-he-he! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Gæst Fre 03 Dec 2021, 21:04

Annella skrev:

NEJ TAK! jeg drikker ingen form for alkohol, jeg kan ikke fordrage noget som helst af alt det, jeg har smagt.




Lige før jeg vil skrive at det er heldigt for dig. men nu drikker min kone hellere ikke noget og hun er for at sige det mild sagt ikke i godt helbred.

Til gengæld drikker jeg meget, ikke ret meget rod vin, ikke ret meget sprit, men masser af hvid vin, En glas per dag betyder en flask per dagen.

Jeg aner ikke om det er sund, eller dårligt, min læge ved det hellere ikke dersom jeg virker sund, Men jeg har haft en sund kollage som ikke drikkede noget som helst og drattede omkuld efter en trænings løb som 55 år gammelt.

Jeg tror man skal selv bedømme om hvordan og hvor meget. Smile
Skål.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Gæst Fre 03 Dec 2021, 23:11

Sidst jeg drak rødvin var juleaften 2020, ellers får jeg 2 øl om dagen, middag og aften.

Eller har vi i vores portvinsklub seancer nogle gange om året.

De vine jeg foretrækker er kraftige vine, som de australske, argentina, sydafrikanske, det der tynde sprøjt fra frankrig gider jeg ikke - og slet ikke det bras fra Cahor, det er godt nok det værste sprøjt jeg nogensinde har smagt.

Cirkusrevyen leverede en god beskrivelse om prinsens vin.

" Prinsen vil være konge, det kunne han ikke - så blev han sur samt hans vin."

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af ak31 Lør 04 Dec 2021, 09:16

Admin skrev:Man kan sagtens købe en billig rødvin!

Jeg drikker selv lidt Fransk rødvin til varmt mad!


I dag lørdag, bliver der åbnet en god flaske rødvin, til noget rødt kød. Resten bliver drukket i morgen.
Der er også en øl til frokost.
Der er den uges forbrug.
ak31
ak31

Antal indlæg : 1566
Join date : 05/12/20

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Admin Lør 04 Dec 2021, 09:39

Jojojojo skrev:
Annella skrev:

NEJ TAK! jeg drikker ingen form for alkohol, jeg kan ikke fordrage noget som helst af alt det, jeg har smagt.




Lige før jeg vil skrive at det er heldigt for dig. men nu drikker min kone hellere ikke noget og hun er for at sige det mild sagt ikke i godt helbred.

Til gengæld drikker jeg meget, ikke ret meget rod vin, ikke ret meget sprit, men masser af hvid vin, En glas per dag betyder en flask per dagen.

Jeg aner ikke om det er sund, eller dårligt, min læge ved det hellere ikke dersom jeg virker sund, Men jeg har haft en sund kollage som ikke drikkede noget som helst og drattede omkuld efter en trænings løb som 55 år gammelt.

Jeg tror man skal selv bedømme om hvordan og hvor meget.  Smile
Skål.


Hvad er bedst rødvin eller hvidvin?

Mange ved, at rødvin er forbundet med sundere kolesteroltal, men et studie har vist, at der ingen forskel er på rødvin og hvidvins sunde virkning på dette punkt!

Du kan derfor ligeså godt ty til den lyse udgave! Wink Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Gæst Lør 04 Dec 2021, 14:10

Polysl skrev:Sidst jeg drak rødvin var juleaften 2020, ellers får jeg 2 øl om dagen, middag og aften.

Eller har vi i vores portvinsklub seancer nogle gange om året.

De vine jeg foretrækker er kraftige vine, som de australske, argentina, sydafrikanske, det der tynde sprøjt fra frankrig gider jeg ikke - og slet ikke det bras fra Cahor, det er godt nok det værste sprøjt jeg nogensinde har smagt.

Cirkusrevyen leverede en god beskrivelse om prinsens vin.

" Prinsen vil være konge, det kunne han ikke - så blev han sur samt hans vin."




Nu kan jeg jo ikke vide hvilke viner du taler om fra Cahors, men lad mig hvide hvilken at de ca. 600 kr. p/flasker du har prøvet-
At prinsens vin ikke er så godt ved jeg ikke, jeg har aldrig prøvet men jeg ved at de er rimeligt billigt og det siger vel også noget om kvalitet.

Jeg har været så privilegeret i mine unge dage at kunne drikke vine som Chateau Palmer, en kraftigt fyldigt rodvin fra Frankrigs dyre region, men nu har jeg ikke råd til det.

Vin er en smags sag, og man burde ikke kritisere det man selv ikke kan lide med mindre man kan forklare hvorfor og om hvilken druer der tales om.

Jeg kan f.eks. godt lide en bestemt vin fra sud Italien som hedder Primitivo, koster ca. 150 p/f men kan forhandles til 50 kr. når købt i rimelige mængder.
Men jeg kan også godt lide mange af de vine du skriver om og sud Afrika har nogen fremragende vine.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Admin Lør 04 Dec 2021, 16:26

Jojojojo skrev:
Polysl skrev:Sidst jeg drak rødvin var juleaften 2020, ellers får jeg 2 øl om dagen, middag og aften.

Eller har vi i vores portvinsklub seancer nogle gange om året.

De vine jeg foretrækker er kraftige vine, som de australske, argentina, sydafrikanske, det der tynde sprøjt fra frankrig gider jeg ikke - og slet ikke det bras fra Cahor, det er godt nok det værste sprøjt jeg nogensinde har smagt.

Cirkusrevyen leverede en god beskrivelse om prinsens vin.

" Prinsen vil være konge, det kunne han ikke - så blev han sur samt hans vin."




Nu kan jeg jo ikke vide hvilke viner du taler om fra Cahors, men lad mig hvide hvilken at de ca. 600 kr. p/flasker du har prøvet-
At prinsens vin ikke er så godt ved jeg ikke, jeg har aldrig prøvet men jeg ved at de er rimeligt billigt og det siger vel også noget om kvalitet.

Jeg har været så privilegeret i mine unge dage at kunne drikke vine som Chateau Palmer, en kraftigt fyldigt rodvin fra Frankrigs dyre region, men nu har jeg ikke råd til det.

Vin er en smags sag, og man burde ikke kritisere det man selv ikke kan lide med mindre man kan forklare hvorfor og om hvilken druer der tales om.

Jeg kan f.eks. godt lide en bestemt vin fra sud Italien som hedder Primitivo, koster ca. 150 p/f men kan forhandles til 50 kr. når købt i rimelige mængder.
Men jeg kan også godt lide mange af de vine du skriver om og sud Afrika har nogen fremragende vine.

Den jeg er i gang med i øjeblikket hedder Carmel Mingot - De Haux 2019!

Cötes Bordeaux - Grand vin de Bordeaux Frankrig!

Jeg har ikke råd til de dyre vine, så jeg køber rødvine med en fornuftig pris omkring ligeledes 150 pr. flaske med rabat hvis man køber 2 af gangen, særlig når jeg drikker lidt rødvin hver dag-he-he! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Gæst Lør 04 Dec 2021, 16:52

Admin skrev:
Jojojojo skrev:
Polysl skrev:Sidst jeg drak rødvin var juleaften 2020, ellers får jeg 2 øl om dagen, middag og aften.

Eller har vi i vores portvinsklub seancer nogle gange om året.

De vine jeg foretrækker er kraftige vine, som de australske, argentina, sydafrikanske, det der tynde sprøjt fra frankrig gider jeg ikke - og slet ikke det bras fra Cahor, det er godt nok det værste sprøjt jeg nogensinde har smagt.

Cirkusrevyen leverede en god beskrivelse om prinsens vin.

" Prinsen vil være konge, det kunne han ikke - så blev han sur samt hans vin."




Godt vælg, jeg er også mere til de tørre viner og i den prisklasse en fornuftigt køb.
Jeg er så heldigt at vi i vores golfklub har en særaftale med en vin leverandør hvor alle fra klubben kan købe til aftalt pris på særlige vine.

God fornøjelse. Smile




Nu kan jeg jo ikke vide hvilke viner du taler om fra Cahors, men lad mig hvide hvilken at de ca. 600 kr. p/flasker du har prøvet-
At prinsens vin ikke er så godt ved jeg ikke, jeg har aldrig prøvet men jeg ved at de er rimeligt billigt og det siger vel også noget om kvalitet.

Jeg har været så privilegeret i mine unge dage at kunne drikke vine som Chateau Palmer, en kraftigt fyldigt rodvin fra Frankrigs dyre region, men nu har jeg ikke råd til det.

Vin er en smags sag, og man burde ikke kritisere det man selv ikke kan lide med mindre man kan forklare hvorfor og om hvilken druer der tales om.

Jeg kan f.eks. godt lide en bestemt vin fra sud Italien som hedder Primitivo, koster ca. 150 p/f men kan forhandles til 50 kr. når købt i rimelige mængder.
Men jeg kan også godt lide mange af de vine du skriver om og sud Afrika har nogen fremragende vine.

Den jeg er i gang med i øjeblikket hedder Carmel Mingot - De Haux 2019!

Cötes Bordeaux - Grand vin de Bordeaux Frankrig!

Jeg har ikke råd til de dyre vine, så jeg køber rødvine med en fornuftig pris omkring ligeledes 150 pr. flaske med rabat hvis man køber 2 af gangen, særlig når jeg drikker lidt rødvin hver dag-he-he! Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drikker du rødvin? Empty Sv: Drikker du rødvin?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum