FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Abortgrænsen hæves!
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIdag kl. 10:29 af Radikal

» 5. maj 1945!
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIdag kl. 10:28 af ak31

» Svære opgaver!
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIdag kl. 10:20 af ak31

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIdag kl. 10:17 af Radikal

» ClamAV antivirus til Linux?
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIdag kl. 10:11 af Radikal

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIdag kl. 08:40 af Gæst

» Det første store togrøveri!
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIdag kl. 08:08 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Lever vi i “de sidste dage”? EmptyIgår kl. 15:12 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Lever vi i “de sidste dage”? EmptySøn 05 Maj 2024, 09:35 af Admin


Lever vi i “de sidste dage”?

Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Admin Lør 04 Dec 2021, 11:32

Ifølge Bibelen lever vi i de sidste dage på denne jord, før en ny jord vil blive skabt!

"Her følger nogle fremtrædende træk ved de profetier der handler om de sidste dage, eller endens tid:

Omfattende krige. – Mattæus 24:7; Åbenbaringen 6:4.

Hungersnød. – Mattæus 24:7; Åbenbaringen 6:5, 6.

Store jordskælv. – Lukas 21:11.

Pest, eller epidemier af frygtelige sygdomme. – Lukas 21:11.

Stigende kriminalitet. – Mattæus 24:12.

Jorden ødelægges af mennesker. – Åbenbaringen 11:18.

Forværring af folks indstilling, som ses af at mange er “utaknemmelige, illoyale, ... uforsonlige, bagvaskere, uden selvbeherskelse, vilde, uden kærlighed til det gode, forrædere, egenrådige, opblæste”. – 2 Timoteus 3:1-4.

Familielivets sammenbrud, med folk der er “uden naturlig hengivenhed”, og børn der er “ulydige mod forældre”. – 2 Timoteus 3:2, 3.

Kærligheden til Gud vil blive kold hos de fleste. – Mattæus 24:12.

Iøjnefaldende religiøst hykleri. – 2 Timoteus 3:5.

Større forståelse af Bibelens profetier, blandt andet dem der handler om de sidste dage. – Daniel 12:4.

Verdensomspændende forkyndelse af den gode nyhed om Guds rige. – Mattæus 24:14.

Udbredt ligegyldighed og endda latterliggørelse i forbindelse med vidnesbyrdene om den kommende afslutning. – Mattæus 24:37-39; 2 Peter 3:3, 4.

Den samtidige opfyldelse af alle disse profetier, ikke blot nogle få eller de fleste af dem. – Mattæus 24:33."

Nogle mener, at den verdensomspændende coronavirus sygdom er et tegn på de sidste dage!

Eller mener du, at der før har været alvorlige sygdomme, uden at jorden gik under?

Eller er du ateist, og ikke tror på noget som helst af disse profetier?

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9492
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Sv: Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Gæst Lør 04 Dec 2021, 12:12

Jeg har altid spekuleret på hvor jorden går under henne?

Min far var præst så biblen er kommet ind med modermælken - men mange af de spørgsmål som jeg stillede min far kunne han ikke besvares.

Et var at Kain dræber sin bror, han blev forvist og giftede sig senere - med hvem?

Teologisk er biblen et spændende læsning om hvad der skete før. Problemet er at så mange har skrevet dem som så senere er samlet som biblen. Så biblen er subjektiv læsning.

lad os lige lave et eksperiment.

10 mennesker ser en video med en markant farve, over halvdelen havde en anden oplevede af den viste farve. Ingen farve blinde var med i testen. Det var faktisk en psykologisk prøve for mange år siden - på videnskab.dk

Det betyder at folk kan opfatte det man mener er fakta forskelligt.

Hvad det hele handler om er hvor observant man er og hvor dygtig til at behandle data som tingene omkring en er.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Sv: Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Admin Lør 04 Dec 2021, 16:12

Polysl skrev:Jeg har altid spekuleret på hvor jorden går under henne?

Min far var præst så biblen er kommet ind med modermælken - men mange af de spørgsmål som jeg stillede min far kunne han ikke besvares.

Et var at Kain dræber sin bror, han blev forvist og giftede sig senere - med hvem?

Teologisk er biblen et spændende læsning om hvad der skete før. Problemet er at så mange har skrevet dem som så senere er samlet som biblen. Så biblen er subjektiv læsning.

lad os lige lave et eksperiment.

10 mennesker ser en video med en markant farve, over halvdelen havde en anden oplevede af den viste farve. Ingen farve blinde var med i testen. Det var faktisk en psykologisk prøve for mange år siden - på videnskab.dk

Det betyder at folk kan opfatte det man mener er fakta forskelligt.

Hvad det hele handler om er hvor observant man er og hvor dygtig til at behandle data som tingene omkring en er.

"Det betyder at folk kan opfatte det man mener er fakta forskelligt.

Hvad det hele handler om er hvor observant man er og hvor dygtig til at behandle data som tingene omkring en er."

Ja det er rigtigt at folk kan opfatte fakta forskelligt!

Hvad er så fakta om livet og jorden?

Fakta er at livet er her og at vi er her på en skabt eller etableret jord om man vil!

Nogle mennesker opfatter disse fakta som værende tilfældigt, og andre som de er skabte til os af noget som er højere end os selv!

De første mennesker vil sige, at der ingen gud er indblandet i livets og jordens oprindelse, og de andre vil tro på hvad der står i de Hellige skrifter om Jesus osv.!

Dette fører til det næste afgørende spørgsmål, hvordan kan noget være opstået af ingenting?

Enhver videnskabsmand vil sige, at der skal være en årsag til at noget bliver skabt - alt lige fra dyreriget til menneskeriget!

Enhver videnskabsmand vil også sige, at selve universet er fysisk, ligesom alt andet i universet er det!

Videnskabsfolks mener også, at universet kom først, ligesom f.eks. Bibelen mener det, men hvor kom lige det fra?

Hvordan kan det fysiske univers være kommet ud af ingenting som der var i forvejen?

Før univers tid, var der intet siger de, men det blev skabt af det de kalder Big-Bang, som var vores univers som en lille prik, men som ekspandere til det vi kender i dag, og at det stadig udvider sig med enorm fart!

Kristne mener at dette er noget pjat, for de mener at det var Gud som startede det fysiske univers!

Ingen kan forklare, hvordan universet således blev skabt ud af ingenting!

Men er sandheden, at det er skabt af Gud, må Gud alt andet lige ikke være fysisk, for der var jo ingen fysisk univers han kunne være i før univers tid!

Ja-ja - siger de kristne så, men Gud var og er også metafysisk, som ikke behøver et fysisk univers at være i!

Metafysisk betyder ikke en fysisk form men ånd i stedet!

Hele den kristne fortælling bygger på disse fakta som værende er tro!

Så mangler vi at få at vide af de ikke troende, hvordan de mener at det fysiske univers er opstået?

Hvordan mener du, at dette mysterium kunne være gået til? Wink Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9492
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Sv: Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Gæst Lør 04 Dec 2021, 16:36

admin

Jeg gider ikke at gå ind i hvordan starten er opstået, det er en umuligt diskussion som ikke føre til noget som helst.

Der er mange ting i verden man ikke skal bruge tid på, jeg plejer at sige at de ting jeg vil bruge tid på er dem som jeg kan have en kontrol over.

Folk har i mere end 50 år brugt trilliarder på Afrika, uden nogen som helst ændring. Man skal bare resignere og sige "op i røven med dem"

Tro er en sjov størrelse hvor folk mener de er frelst, og parat til at komme i Paradis.

Jesus var meget for givende når folk beklager det de har gjort,

Jeg er mere for den buddiske budskab, hvor ens liv tæller, og hvor man gør sig fortjent til at være mere end en flue når man dør. For mig føles det mere rigtigt, at ens handlinger afgøre ens genfødsel.

Ikke at jeg tror på det buddiske, men er mere i min ånd.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Sv: Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Gæst Søn 05 Dec 2021, 00:14

Polysl skrev:admin

Jeg gider ikke at gå ind i hvordan starten er opstået, det er en umuligt diskussion som ikke føre til noget som helst.

Der er mange ting i verden man ikke skal bruge tid på, jeg plejer at sige at de ting jeg vil bruge tid på er dem som jeg kan have en kontrol over.

Folk har i mere end 50 år brugt trilliarder på Afrika, uden nogen som helst ændring. Man skal bare resignere og sige "op i røven med dem"

Tro er en sjov størrelse hvor folk mener de er frelst, og parat til at komme i Paradis.

Jesus var meget for givende når folk beklager det de har gjort,

Jeg er mere for den buddiske budskab, hvor ens liv tæller, og hvor man gør sig fortjent til at være mere end en flue når man dør. For mig føles det mere rigtigt, at ens handlinger afgøre ens genfødsel.

Ikke at jeg tror på det buddiske, men er mere i min ånd.

Helt enig Polysl - et bud på universets opståen er lig med en gedigen hovedpine. 🤯

Jeg har det også bedst med kontrol og bortset fra universet, nullermænd og lommeuld begrænser min tro sig til fysiske ting der kan forklares.
Jeg finder religion latterlig og jeg afskyr mennesker der højrøstet udøver eller prøver at pådutte andre deres religion.
Jeg tror absolut heller ikke på noget som helst efter døden og dem der gør burde forklare hvor i alverden alle de genfødte gennem tiderne befinder sig for det kan umuligt være her på jorden. 🤔

Jeg fejrer jul, påske og pinse og går til barnedåb og konfirmation udelukkende fordi det er en del af dansk kultur og tradition 😀

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Sv: Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Gæst Søn 05 Dec 2021, 04:06

Jeg kan huske en skrev engang:

kirken er ikke det mest besøgte hos danskere, som er en del af den danske kultur.

Jeg elsker faktisk kirker og hvor jeg end er så skal jeg i en kirke, min interesse er mere det arkitektoniske, stilheden, freden - og til tider få en snak med præsten. Pompøsiteten når der er koncert. Den slags bygges ikke mere, det er stål og beton og glas.

Kultur er mange ting hos alle mennesker, vi ser den forskelligt, kultur skal ikke være homogen som definere en dansker, det er adfærden og den måde man møder samfundet på.

Jeg er globalist og føler mig tilpas alle steder i verden.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Sv: Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Admin Søn 05 Dec 2021, 10:15

Cody skrev:
Polysl skrev:admin

Jeg gider ikke at gå ind i hvordan starten er opstået, det er en umuligt diskussion som ikke føre til noget som helst.

Der er mange ting i verden man ikke skal bruge tid på, jeg plejer at sige at de ting jeg vil bruge tid på er dem som jeg kan have en kontrol over.

Folk har i mere end 50 år brugt trilliarder på Afrika, uden nogen som helst ændring. Man skal bare resignere og sige "op i røven med dem"

Tro er en sjov størrelse hvor folk mener de er frelst, og parat til at komme i Paradis.

Jesus var meget for givende når folk beklager det de har gjort,

Jeg er mere for den buddiske budskab, hvor ens liv tæller, og hvor man gør sig fortjent til at være mere end en flue når man dør. For mig føles det mere rigtigt, at ens handlinger afgøre ens genfødsel.

Ikke at jeg tror på det buddiske, men er mere i min ånd.

Helt enig Polysl - et bud på universets opståen er lig med en gedigen hovedpine. 🤯

Jeg har det også bedst med kontrol og bortset fra universet, nullermænd og lommeuld begrænser min tro sig til fysiske ting der kan forklares.
Jeg finder religion latterlig og jeg afskyr mennesker der højrøstet udøver eller prøver at pådutte andre deres religion.
Jeg tror absolut heller ikke på noget som helst efter døden og dem der gør burde forklare hvor i alverden alle de genfødte gennem tiderne befinder sig for det kan umuligt være her på jorden. 🤔

Jeg fejrer jul, påske og pinse og går til barnedåb og konfirmation udelukkende fordi det er en del af dansk kultur og tradition 😀

"Et bud på universets opståen er lig med en gedigen hovedpine".

Det er så en hovedpine som videnskabsfolk har kæmpet med i årevis, da de gerne ville finde ud af det-he-he!

Der er dog nogle forskere som siger rent ud, at det finder vi aldrig ud af, da vi ikke kan måle og veje på noget som var før Big-Bang (universet)!

Og dette er selvfølgelig også rigtigt, hvis sandheden er, at det er en metafysisk ånd, som startede det første fysiske (universet) ud fra den betragtning, at der ikke var andet fysisk som kunne gøre det!

"Jeg har det også bedst med kontrol og bortset fra universet, nullermænd og lommeuld begrænser min tro sig til fysiske ting der kan forklares."

Og ja, de fleste mennesker kan bedst lide fysiske ting som de kan se og som kan forklares videnskabeligt, og så behøver de heller ikke at få hovedpine! Very Happy

Og dermed undlader de at tænke på og tage stilling til, hvordan alle disse fysiske ting kunne opstå i et univers som ikke var der før videnskabens Big-Bang!

"Jeg finder religion latterlig og jeg afskyr mennesker der højrøstet udøver eller prøver at pådutte andre deres religion."

Og ja, der er mange som prøver at pådutte deres religion som den eneste rigtige til andre rundt omkring i verden!

Vi nærmer os Jul, og så plejer der at komme en del Jehovas Vidner, eller hvad de nu kalder sig og ringer på dørene, når de så har taget så og så mange opgange, så får de sikkert et op tjek tegn i deres bog!

Dette er selvfølgelig ret irriterende op til forskellige højtider!

Bibelen nævner vist ikke noget om, at man skal tro på Jesus og hvad der står i Bibelen, da det er et frit valg for den enkelte at tro på det eller lade være!

Men så kommer der også en påmindelse i Bibelen om, at for dem som ikke tror på Jesus/Gud er fortabte efter Bibelens Dommedag!

Dem der så tror på Jesus, vil blive reddet når en ny jord bliver skabt efter jordens undergang på Dommedag!

Det med det buddhiske budskab om genfødsel, er vel bare en omskrivning af Bibelens Dommedag, og hvad der sker bagefter!

Men der er vist også buddhister som tror, at når de dør, så bliver de straks genfødt igen i en ny menneskeskikkelse - uden at de behøver at vente på en bibelsk Dommedag!

Som jeg ser det!




_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9492
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Lever vi i “de sidste dage”? Empty Sv: Lever vi i “de sidste dage”?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum