FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Sloppy Joe!
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 19:10 af Jojo

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 17:36 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Maj kulde gør laderne fulde?
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Hjemme lavet BBQ sovs EmptyIdag kl. 11:08 af ak31


Hjemme lavet BBQ sovs

Go down

Hjemme lavet BBQ sovs Empty Hjemme lavet BBQ sovs

Indlæg af Gæst Man 20 Dec 2021, 18:12

Jeg eksperimenterer lidt, er der andre som prøver?

Jeg bruger billigt tomato ketchup fra Aldi. 8 kr. per flaske, mellem stærk sennep uden kerner, god eddike og brun sukker eller farin og hvis jeg nu kunne få det lidt røget Hickory, men sidste er vanskeligt at finde her i landet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hjemme lavet BBQ sovs Empty Sv: Hjemme lavet BBQ sovs

Indlæg af Gæst Man 20 Dec 2021, 21:19

Nektarin træ er stort set det samme som Hickory som rygesmuld.. ellers kan man bruge bøg eller Lærketræ men det er mere til rygning af fisk.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hjemme lavet BBQ sovs Empty Sv: Hjemme lavet BBQ sovs

Indlæg af Gæst Man 20 Dec 2021, 21:46

Polysl skrev:Nektarin træ er stort set det samme som Hickory som rygesmuld.. ellers kan man bruge bøg eller Lærketræ men det er mere til rygning af fisk.



Mange tak.

Nu er det den flydende form for Hickory jeg efterlyser.  I de gode gamle dage købte man Hickory sovs, eller marinade, lavet med essence af kold presset hickory træ.
Jeg har haft det i en meget små flaske hvor man kun skulle bruge en dråbe, så stærk var det.
Jack Daniels bruger hickory træ for at få en røget smag til deres whiskey, og det tilføres også de fleste BBQ sovser man køber.

Jeg har bare aldrig set det her i landet og ved ikke om det stadigvæk findes in Canada.

Nu har jeg aldrig hørt om Nektarin træ, så det må jeg lige lede efter Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hjemme lavet BBQ sovs Empty Sv: Hjemme lavet BBQ sovs

Indlæg af Gæst Man 20 Dec 2021, 22:08

jojojojo

Nektarin træ er ikke almindelig i Danmark, da det kræver dyb muld og masser af varme og en drænet jord.

Dog har jeg set et nede i en kolonihave som lå i en ekstrem godt læside med mere end 30 grader eller mere når det er varmest.

Har aldrig hørt om koldpresset Hickory sovs som sælges som marinade, det må være et eller andet lokal - et sted.

For flere år siden lavede jeg en marinade af vineddike, salt, peber, ketchup, tomat pure, løg, Maggie Arome, engelsk sovs, som dækkede hele flæskestegen uden svær, den stod 1 døgn på køl, hvorefter den kom i en ovn 110 grader i 5 timer.

Brugte det engang til Hasche hvor man ellers bruger oksekød - men som pullet pork og kartoffelmos - wow ikke et øje tørt.

Men i dag gider jeg ikke bruge så meget tid på madlavning - lige på nær fisk. Hele fisk er en dyr spise i dag så det skal behandles med respekt for råvaren.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hjemme lavet BBQ sovs Empty Sv: Hjemme lavet BBQ sovs

Indlæg af Gæst Man 20 Dec 2021, 22:27

Polysl skrev:jojojojo

Nektarin træ er ikke almindelig i Danmark, da det kræver dyb muld og masser af varme og en drænet jord.

Dog har jeg set et nede i en kolonihave som lå i en ekstrem godt læside med mere end 30 grader eller mere når det er varmest.

Har aldrig hørt om koldpresset Hickory sovs som sælges som marinade, det må være et eller andet lokal - et sted.

For flere år siden lavede jeg en marinade af vineddike, salt, peber, ketchup, tomat pure, løg, Maggie Arome, engelsk sovs, som dækkede hele flæskestegen uden svær, den stod 1 døgn på køl, hvorefter den kom i en ovn 110 grader i 5 timer.

Brugte det engang til Hasche hvor man ellers bruger oksekød - men som pullet pork og kartoffelmos - wow ikke et øje tørt.

Men i dag gider jeg ikke bruge så meget tid på madlavning - lige på nær fisk. Hele fisk er en dyr spise i dag så det skal behandles med respekt for råvaren.



Den marinade lyder rigtigt godt og godt til Hassche, det kan jeg godt se.

Men jeg takker dig, du fik mig på sporet af noget og det kan købes her i landet. Link følges.
Det er olien pressede af Hickory træ, og det er rigtigt stærk, som sagt, en dråbe, ok måske lidt mere,  Smile   er nok til en sovs.

https://specialkøbmanden.dk/diverse-kolonial-753/try-me-hickory-liquid-smoke-flydende-roegaroma-p11428

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hjemme lavet BBQ sovs Empty Sv: Hjemme lavet BBQ sovs

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum