FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Sloppy Joe!
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 20:25 af Jojo

» Lidt fra Ukraines historie
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 19:54 af Jojo

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 17:36 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Maj kulde gør laderne fulde?
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Har du lyst til en grøn pølse? EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen


Har du lyst til en grøn pølse?

Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Admin Ons 22 Dec 2021, 09:30

Har du lyst til en grøn pølse, eller synes du at de ser syge ud? Wink Very Happy

Har du lyst til en grøn pølse? Grzn_p11

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Gæst Ons 22 Dec 2021, 09:45

tja det sagde man også engang om pølser som ikke var røde - men en hotdogs skal i min optik være en rød pølse. Kunne aldrig finde på at spise en grøn pølse. Men måske det er noget for dem som elsker at spise græsplæne.

Har nogen knækket koden for den perfekte smagsfulde røde pølse som man fik i en pøllevogn.

Når jeg laver hjemmelavet hotdogs, så starter jeg med at bruge worster sauce, Maggi Arome, eddike, hp sauce, salt og peber. pøllerne ligger så i den lage i 2 dage, så er det næsten som at stå ved en pølle kutter.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Gæst Ons 22 Dec 2021, 16:53

Polysl skrev:tja det sagde man også engang om pølser som ikke var røde - men en hotdogs skal i min optik være en rød pølse. Kunne aldrig finde på at spise en grøn pølse. Men måske det er noget for dem som elsker at spise græsplæne.

Har nogen knækket koden for den perfekte smagsfulde røde pølse som man fik i en pøllevogn.

Når jeg laver hjemmelavet hotdogs, så starter jeg med at bruge worster sauce, Maggi Arome, eddike, hp sauce, salt og peber. pøllerne ligger så i den lage i 2 dage, så er det næsten som at stå ved en pølle kutter.




Koden er knækket, det hedder røde farvestoffer tilsat MSG. cherry santa

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Gæst Ons 22 Dec 2021, 20:14

jojojojo

Jeg snakker ikke om farven men om smagen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Gæst Ons 22 Dec 2021, 21:43

Polysl skrev:jojojojo

Jeg snakker ikke om farven men om smagen.


Det ved jeg godt, men det er stadigvæk MSG som giver smagen Twisted Evil

På et tidspunkt har det været forbudt at bruge, men det er modificeret og nu er Mono Sodium Glutomate igen lovligt gift for kroppen.

Stoffet er stadigvæk kontroversielt, men giver pølser og alt andet et rigtigt godt smag. Velbekomme,.
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/monosodium-glutamate/faq-20058196

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Gæst Ons 22 Dec 2021, 22:18

Nu indeholder mine røde pølser ikke MSG, da de er købt i en gårdbutik på landet. Jeg køber også kun spegepølse i gårdbutikken, samt andet fersk kød.

Så jeg er som sådan total ligeglad med al det møg man sælger i supermarked for jeg køber det ikke,

Jeg lyver.......kunne ikke lade være med at købe en flæskesteg på 3,5 kg til 31 kr i Netto. Jeg tror man skal mere en 20 år tilbage for at få sådan et bæst for 31 kr.

Den blev stykket ud i koteletter og en lille steg.

Jeg vil prøve at lave fadkoteletter med tomatsovs på 110 grader i 5 timer. Oveni samme ovn langtids stegte tomater. glæder mig.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Admin Tors 23 Dec 2021, 09:22

Jojojojo skrev:
Polysl skrev:tja det sagde man også engang om pølser som ikke var røde - men en hotdogs skal i min optik være en rød pølse. Kunne aldrig finde på at spise en grøn pølse. Men måske det er noget for dem som elsker at spise græsplæne.

Har nogen knækket koden for den perfekte smagsfulde røde pølse som man fik i en pøllevogn.

Når jeg laver hjemmelavet hotdogs, så starter jeg med at bruge worster sauce, Maggi Arome, eddike, hp sauce, salt og peber. pøllerne ligger så i den lage i 2 dage, så er det næsten som at stå ved en pølle kutter.




Koden er knækket, det hedder røde farvestoffer tilsat MSG. cherry santa

Betyder det så, at de blive grønne?

Jeg har altid troet, at det var et grønt farvestof i stedet for et rødt!

Hvis man viser og byder folk på en grøn pølse, så vil de ikke have den, da den "ser" forkert ud-he-he! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Gæst Tors 23 Dec 2021, 10:21

Admin skrev:
Jojojojo skrev:
Polysl skrev:tja det sagde man også engang om pølser som ikke var røde - men en hotdogs skal i min optik være en rød pølse. Kunne aldrig finde på at spise en grøn pølse. Men måske det er noget for dem som elsker at spise græsplæne.

Har nogen knækket koden for den perfekte smagsfulde røde pølse som man fik i en pøllevogn.

Når jeg laver hjemmelavet hotdogs, så starter jeg med at bruge worster sauce, Maggi Arome, eddike, hp sauce, salt og peber. pøllerne ligger så i den lage i 2 dage, så er det næsten som at stå ved en pølle kutter.




Koden er knækket, det hedder røde farvestoffer tilsat MSG. cherry santa

Betyder det så, at de blive grønn


Jeg har altid troet, at det var et grønt farvestof i stedet for et rødt!

Hvis man viser og byder folk på en grøn pølse, så vil de ikke have den, da den "ser" forkert ud-he-he! Very Happy


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




Vi har verdens største kunstlige tarm leverandør til pølser i byen Dat Schaub  og her bestiller men den farve og størrelse man vil ha.
De kommer desværre kun i kilometer ruller Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har du lyst til en grøn pølse? Empty Sv: Har du lyst til en grøn pølse?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum