FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Taylor Swift?
Brug alt EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Brug alt EmptyIdag kl. 15:35 af Gæst

» Første muslimske borgmester.
Brug alt EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Brug alt EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Brug alt EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Brug alt EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Brug alt EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Brug alt EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Brug alt EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Brug alt

Go down

Brug alt Empty Brug alt

Indlæg af Gæst Ons 13 Apr 2022, 20:35

Jeg skal ikke sige jeg er en god kok, men jeg er dog bevidst om at koger man kartofler og grønsager sammen så har man stort set en smag, lad os tage udgangspunkt i en hamburgerryg man koger, så er der flere som smider vandet ud, man smider også vandet ud fra kartofler som er kogt sammen med grønsager. Dvs. at man stort set smider alt Fond ud. Nu har man ikke en base for at lave en sovs, Så man hælder en masse smagsgivere sammen med smør og fløde men får ikke den balance som gør at retten er komplet.  

For mig er sovs alfa og omega, den binder retten sammen. Den skal smage af det man spiser. Jeg bruger ikke mel, jeg bruger ikke Maizena for at gøre sovsen tyk, jeg koger den ind - jeg har ikke brug for en sovs på en ½ liter - for mig er lidt bedre en masse som smager af mel eller andet stivelse.

Jo - men så kan det ske at sovsen bliver for flydende? og hvad så? jeg elsker at udkoge kartofler og mose dem når jeg spiser - stivelse er ikke sundt.. og så har man en bedre smag.

Men det er så bare min måde at gøre det på.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Brug alt Empty Sv: Brug alt

Indlæg af ak31 Tors 14 Apr 2022, 07:39

Polysl skrev:Jeg skal ikke sige jeg er en god kok, men jeg er dog bevidst om at koger man kartofler og grønsager sammen så har man stort set en smag, lad os tage udgangspunkt i en hamburgerryg man koger, så er der flere som smider vandet ud, man smider også vandet ud fra kartofler som er kogt sammen med grønsager. Dvs. at man stort set smider alt Fond ud. Nu har man ikke en base for at lave en sovs, Så man hælder en masse smagsgivere sammen med smør og fløde men får ikke den balance som gør at retten er komplet.  

For mig er sovs alfa og omega, den binder retten sammen. Den skal smage af det man spiser. Jeg bruger ikke mel, jeg bruger ikke Maizena for at gøre sovsen tyk, jeg koger den ind - jeg har ikke brug for en sovs på en ½ liter - for mig er lidt bedre en masse som smager af mel eller andet stivelse.

Jo - men så kan det ske at sovsen bliver for flydende? og hvad så? jeg elsker at udkoge kartofler og mose dem når jeg spiser - stivelse er ikke sundt.. og så har man en bedre smag.

Men det er så bare min måde at gøre det på.

Når jeg laver sovs gemmer jeg altid vandet fra kartoflerne, det er gratis smagsstoffer.
Suppen fra hamburgerryggen bliver gemt til næste dag. Da laver jeg kartoffelsuppe med porre og bacon. Der er en af mine favoritter, og så et den billig.

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1565
Join date : 05/12/20

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Brug alt Empty Sv: Brug alt

Indlæg af Gæst Tors 14 Apr 2022, 08:55

Jeg har aldrig i mit liv smagt kartoffelsuppe.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Brug alt Empty Sv: Brug alt

Indlæg af ak31 Tors 14 Apr 2022, 10:21

Polysl skrev:Jeg har aldrig i mit liv smagt kartoffelsuppe.

Så er du gået glip af noget.

Der var i en periode hvor jeg var syg, og ikke havde appetit til mad men tænkte at lidt suppe nok kunne glide ned. Der skal løg, porre og bacon i for at give den rette smag.  Very Happy

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1565
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Brug alt Empty Sv: Brug alt

Indlæg af Gæst Tors 14 Apr 2022, 10:45

Lyder lækkert, det vil jeg prøve at lave, skal lige finde nogle kartofler som kan koges helt ud.

Har altid suppe på frys, hvis jeg føler mig sløj, det er nem mad og let at spise selvom man ikke er sulten. Det er ikke købe suppe men lavet helt fra bunden af med kyllingeskrog som jeg har fileteret.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Brug alt Empty Sv: Brug alt

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum