FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 17:36 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Sloppy Joe!
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Portugisisk vin - verdens bedste vin!? EmptyIdag kl. 11:08 af ak31


Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Admin Tors 02 Jun 2022, 09:19


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Gæst Tors 02 Jun 2022, 12:43

Portvin er verdens bedste, men deres alm vin er noget sprøjt, når man smager sydafrikanske, Australske, når jeg har været i Portugal og sejlet ned af Douro floden for at stå af ved vingårde og være med til en høst. Jeg har smagt deres vine, må indrømme jeg er ikke imponeret. At kalde det verden bedste må være en sindssyg påstand.

I mine rejser mere end 15 gange til Portugal har jeg aldrig købt rødvin, eller hvidvin - det gider jeg ikke. Men det er så min subjektive mening.

Min interesse ligger mere i deres Portvin, som er utrolig nuanceret, vinøse, smagsfuld, en oplevelse når man får de ældre årgange hvor man kan smage "rosiner" en enorm sød mundfuld.

Men man skal selv prøve at tage til Portugal(Lisboa)og besøge min franske ven nede ved havnen hvor hans hjørnebutik servere det mest ypperligste portvin som kan produceres. Lige overfor er der en dejlig bar hvor man kan skylle ganen.

Herefter kan man tage til Porto - det tager nogle times kørsel, på vejen kan man besøge Coimbra som er en universitets by, hvor J. K. Rowling Forfatter af Harry Potter) besøgte og fik ideen om de sorte kapper som alle studerende går i der.

Portugal er så fuld af historie at man næsten ikke kan rumme det. Mange byer har en historie pga deres alder.

Portvin huse ved Douro floden har en kølig og fugtig vinter, for så at have en tør sommer, en genial mix af sommer og vinter som kan smages i portvinen. Vinstokke er gamle med rødder langt nede i jorden. Bønder tager også vand fra Douro floden til at vandre deres marker som alle ligger ned til Douro floden hvor de med pumper vand fra til at vande deres marker.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Admin Fre 03 Jun 2022, 09:44

Polysl skrev:Portvin er verdens bedste, men deres alm vin er noget sprøjt, når man smager sydafrikanske, Australske, når jeg har været i Portugal og sejlet ned af Douro floden for at stå af ved vingårde og være med til en høst. Jeg har smagt deres vine, må indrømme jeg er ikke imponeret. At kalde det verden bedste må være en sindssyg påstand.

I mine rejser mere end 15 gange til Portugal har jeg aldrig købt rødvin, eller hvidvin - det gider jeg ikke. Men det er så min subjektive mening.

Min interesse ligger mere i deres Portvin, som er utrolig nuanceret, vinøse, smagsfuld, en oplevelse når man får de ældre årgange hvor man kan smage "rosiner" en enorm sød mundfuld.

Men man skal selv prøve at tage til Portugal(Lisboa)og besøge min franske ven nede ved havnen hvor hans hjørnebutik servere det mest ypperligste portvin som kan produceres. Lige overfor er der en dejlig bar hvor man kan skylle ganen.

Herefter kan man tage til Porto - det tager nogle times kørsel, på vejen kan man besøge Coimbra som er en universitets by, hvor J. K. Rowling Forfatter af Harry Potter) besøgte og fik ideen om de sorte kapper som alle studerende går i der.

Portugal er så fuld af historie at man næsten ikke kan rumme det. Mange byer har en historie pga deres alder.

Portvin huse ved Douro floden har en kølig og fugtig vinter, for så at have en tør sommer, en genial mix af sommer og vinter som kan smages i portvinen. Vinstokke er gamle med rødder langt nede i jorden. Bønder tager også vand fra Douro floden til at vandre deres marker som alle ligger ned til Douro floden hvor de med pumper vand fra til at vande deres marker.

Det var så også et spørgsmål!

Jeg kan bedst lide fransk vin, som jeg drikker lidt af til middagsmad hver dag!

I øjeblikket er det en Castelmaure Corbiéres 2020 som er på bordet!

Den koster ca. 50 kroner, så den er ikke for dyr, men alligevel en god vin!

https://www.vivino.com/DK/da/castelmaure-corbieres/w/1152255?year=2020

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Gæst Fre 03 Jun 2022, 16:04

Jeg kan huske et parti fransk vine - kan ikke huske navnet da det det er mere end 20 år siden. men en ting husker jeg - det var en Grand Cru Classé som var et restparti på en færge mellem Danmark og Tyskland. 30 flasker - Her måtte jeg lige have hjælp af en purser som kunne tage dem ned på kajen. En utroligt velsmagende tung vin - jeg har stadig 2 flasker tilbage - de skal drikkes om 5 år når jeg fylder 70 år. Så må vi se om det er shit eller en fornøjelse.

Vine i Frankrig kan ikke bare kalde det Grand Cru Classé - det kræves et certifikat - på samme måde som i Portugal hvor de ikke bare må kalde portvine Vintage. Her skal de leveres til Portvin instituttet for en evaluering som så bedømmer om de må kalde det en Vintage. Det er kundernes garanti at man køber et super produkt -

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Gæst Lør 04 Jun 2022, 10:25

Her en lille sjov historie....

Min rejse kammerat fik mig overtalt til at tage til Portugal for første gang, da vi skulle hente vores bagage på båndet så var den væk, den var sendt til Frankrig. Nå men vi fik 100 Euro i kompensation, I Lisboa tog vi ind på Peninsular som var et old gammelt hotel men i fin stand og gik ned i byen for at købe fornødenheder indtil vores bagage kom til hotellet. Vi gik ind i et lille supermarked, og købte de ting vi skulle bruge og ved kassen sad Maria Fonceca som er i familie langt ude med portvinshuset.

En dejlig pige med et sødt ansigt og en trivelig krop, Hun udstrålede en os af personlighed.

Så kommer det sjove.....

Vi har en portvinsklub med storkøb hos Philipson Vine i København som på et tidspunkt gav os muligheden for en stor smagning hos portvins huset Ferreira - Det er det første hus man møder når man går over broen som Eiffel byggede - eller var det hans fætter? men dog en i familie med ham som byggede Eiffeltårnet.

Vi blev vist hen til et kæmpebord med en masse lækkerier og et hav af portvine. Man kan ikke undgå at se kontrasten når man kigger rundt i lokalet, alle andre har små runde borde, hvor der kun stod - ja ingen ting. Man følte sig som "konge" her. Folk som kom ind skulle tage billeder af os som om vi var Pinger.
Ved i hvem der kom ind som service medarbejder - Maria Fonseca - hun var ikke trivelig mere men en slank dejlig dame - samme pige som vi så i supermarkedet. Hun havde senere taget en uddannelse i Portvin og ansat hos Ferreira i Porto.

Ferie er ikke at ligge på stranden men at opleve - på den måde cementerer man en perfekt ferie.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Admin Lør 04 Jun 2022, 10:42

Polysl skrev:Her en lille sjov historie....

Min rejse kammerat fik mig overtalt til at tage til Portugal for første gang, da vi skulle hente vores bagage på båndet så var den væk, den var sendt til Frankrig. Nå men vi fik 100 Euro i kompensation, I Lisboa tog vi ind på Peninsular som var et old gammelt hotel men i fin stand og gik ned i byen for at købe fornødenheder indtil vores bagage kom til hotellet. Vi gik ind i et lille supermarked, og købte de ting vi skulle bruge og ved kassen sad Maria Fonceca som er i familie langt ude med portvinshuset.

En dejlig pige med et sødt ansigt og en trivelig krop, Hun udstrålede en os af personlighed.

Så kommer det sjove.....

Vi har en portvinsklub med storkøb hos Philipson Vine i København som på et tidspunkt gav os muligheden for en stor smagning hos portvins huset Ferreira - Det er det første hus man møder når man går over broen som Eiffel byggede - eller var det hans fætter? men dog en i familie med ham som byggede Eiffeltårnet.

Vi blev vist hen til et kæmpebord med en masse lækkerier og et hav af portvine. Man kan ikke undgå at se kontrasten når man kigger rundt i lokalet, alle andre har små runde borde, hvor der kun stod - ja ingen ting. Man følte sig som "konge" her. Folk som kom ind skulle tage billeder af os som om vi var Pinger.
Ved i hvem der kom ind som service medarbejder - Maria Fonseca - hun var ikke trivelig mere men en slank dejlig dame - samme pige som vi så i supermarkedet. Hun havde senere taget en uddannelse i Portvin og ansat hos Ferreira i Porto.

Ferie er ikke at ligge på stranden men at opleve - på den måde cementerer man en perfekt ferie.

Jeg drikker også portvin fra Portugal!

Men jeg har kun råd til en billig en som denne fra SuperBrugsen:

https://www.gallovini.dk/portvin/real-companhia-velha-fundador-tawny-port/?gclid=Cj0KCQjwheyUBhD-ARIsAHJNM-PlGp5-SsZARB5AuS1ZNEwwNnFfjI6l4ebauV_kMxcnho3qBKK_pBIaAj4kEALw_wcB

Ellers drikker jeg kun denne portvin når jeg har gæster!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Gæst Lør 04 Jun 2022, 10:57

Synd - min kælder er fuld af portvin, faktisk mere end jeg kan drikke, men når jeg kradser af, så kan de hygge sig med dem. Jeg har kun 2 flasker fransk rødvin - resten er Portvin.

Man kunne også lade være med at købe billig portvin og vente - det vil jo sige at man så har råd til noget mere nuanceret og ældre årgange. Husk på - at det ikke er mængden men kvaliteten.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Admin Lør 04 Jun 2022, 16:02

Polysl skrev:Synd - min kælder er fuld af portvin, faktisk mere end jeg kan drikke, men når jeg kradser af, så kan de hygge sig med dem. Jeg har kun 2 flasker fransk rødvin - resten er Portvin.

Man kunne også lade være med at købe billig portvin og vente - det vil jo sige at man så har råd til noget mere nuanceret og ældre årgange. Husk på - at det ikke er mængden men kvaliteten.

Ja dette er selvfølgelig rigtigt, men jeg ved ikke hvor længe sådan en portvin kan holde efter at den er lukket op?

Jeg plejer at servere den til nogen af min familie, som kommer en gang om året ud til mit sommerhus!

Jeg kunne selvfølgelig selv pimpe på den selv, men det er nok bedre når den ikke er alt for dyr-he-he! Wink Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Gæst Lør 04 Jun 2022, 16:28

Nu kan man jo bruge en anordning hvor man kan trække luft ud af en portvin - den koster ikke alverdens - men en Vintage holder ikke mere end et døgn - Colheita, og andre nedadgående portvine kan sagtens holde sig i flere dage.

Den bedste oplevelse med en vintage er at man drikker hele flasken. Det er så ikke noget man gør selv, men i et godt selskab - speciel hvis de ikke har prøvet noget af den type. Det sætter dine smager i en hel ny dimension som lære at Den gamle Pokas port som man serverede i 70 og 80'erne er shit, Den røde tråd er at være åben overfor noget man ikke har prøvet før - det gælder faktisk all ting i livet.

Jeg var selv låst fast i mine rejser til Mellemøsten, men da min rejsekammerat sagde , vi skal prøve Portugal - på det tidspunkt anede jeg ikke hvor fanden det lå - men i dag er jeg glad for starten på en rejse som ikke får ende før jeg kradser af. I år skal jeg ned og hjælpe med høsten. Turen varer nok omkring 1 måned. Jeg glæder mig.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Portugisisk vin - verdens bedste vin!? Empty Sv: Portugisisk vin - verdens bedste vin!?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum