FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Advarsel for sodavand! EmptyIgår kl. 15:25 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Advarsel for sodavand! EmptyIgår kl. 15:12 af Admin

» 5. maj 1945!
Advarsel for sodavand! EmptyIgår kl. 10:44 af EmoJanice

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Advarsel for sodavand! EmptyIgår kl. 06:31 af En Nordisk Broder

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Advarsel for sodavand! EmptySøn 05 Maj 2024, 18:52 af ak31

» ClamAV antivirus til Linux?
Advarsel for sodavand! EmptySøn 05 Maj 2024, 16:14 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Advarsel for sodavand! EmptySøn 05 Maj 2024, 09:35 af Admin

» Ad Astra - rumfilm!
Advarsel for sodavand! EmptySøn 05 Maj 2024, 09:20 af Admin

» Røde understregninger i Linux Mint?
Advarsel for sodavand! EmptyLør 04 Maj 2024, 15:20 af Admin


Advarsel for sodavand!

2 deltagere

Go down

Advarsel for sodavand! Empty Advarsel for sodavand!

Indlæg af Admin Ons 17 Maj 2023, 09:50

WHO advarer mod kunstige sødemidler!

https://www.bt.dk/forbrug/who-advarer-mod-kunstige-soedemidler-de-hjaelper-dig-ikke-med-at-tabe-dig-og-de-er

"WHO advarer mod kunstige sødemidler: De hjælper dig ikke med at tabe dig – og de er usunde.

WHO udsender ny anbefaling omkring forbrug af lightprodukter.

Danskerne drikker massevis af sodavand. Ifølge tal fra 2020 indtog en gennemsnitlig dansker hele 86 liter på et år.

Samtidig viser en opgørelse fra Coop i 2022, at flere og flere vælger lightsodavand, når de køber ind.

Men hvis man vælger lightsodavand eller andre produkter med kunstige sødemidler for at kontrollere sin vægt eller opnå vægttab, så er der her en dårlig nyhed"

Faktisk drikker jeg aldrig sodavand, dog dansk vand med brus og citrus, eller Egekilde Kildevand som er naturligt mineralvand med blid brus!

Dog foretrækker mange blot at drikke vandet fra hanen!

Udover at det er velkontrolleret, så smager det frisk og godt, og så er det mange gange billigere og mere miljøvenligt end vand på flaske!

Der er 900 gode grunde til at drikke vandet fra vandhanen!

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Advarsel for sodavand! Empty Sv: Advarsel for sodavand!

Indlæg af ak31 Ons 17 Maj 2023, 16:20

Admin skrev:WHO advarer mod kunstige sødemidler!

https://www.bt.dk/forbrug/who-advarer-mod-kunstige-soedemidler-de-hjaelper-dig-ikke-med-at-tabe-dig-og-de-er

"WHO advarer mod kunstige sødemidler: De hjælper dig ikke med at tabe dig – og de er usunde.

WHO udsender ny anbefaling omkring forbrug af lightprodukter.

Danskerne drikker massevis af sodavand. Ifølge tal fra 2020 indtog en gennemsnitlig dansker hele 86 liter på et år.

Samtidig viser en opgørelse fra Coop i 2022, at flere og flere vælger lightsodavand, når de køber ind.

Men hvis man vælger lightsodavand eller andre produkter med kunstige sødemidler for at kontrollere sin vægt eller opnå vægttab, så er der her en dårlig nyhed"

Faktisk drikker jeg aldrig sodavand, dog dansk vand med brus og citrus, eller Egekilde Kildevand som er naturligt mineralvand med blid brus!

Dog foretrækker mange blot at drikke vandet fra hanen!

Udover at det er velkontrolleret, så smager det frisk og godt, og så er det mange gange billigere og mere miljøvenligt end vand på flaske!

Der er 900 gode grunde til at drikke vandet fra vandhanen!

Din mening?

Det eneste lightprodukt jeg bruger er Ribena. Jeg synes simpelthen at den smager bedre end den origiale.   Advarsel for sodavand! 1f377

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1537
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Advarsel for sodavand! Empty Sv: Advarsel for sodavand!

Indlæg af Admin Tors 18 Maj 2023, 09:21

ak31 skrev:
Admin skrev:WHO advarer mod kunstige sødemidler!

https://www.bt.dk/forbrug/who-advarer-mod-kunstige-soedemidler-de-hjaelper-dig-ikke-med-at-tabe-dig-og-de-er

"WHO advarer mod kunstige sødemidler: De hjælper dig ikke med at tabe dig – og de er usunde.

WHO udsender ny anbefaling omkring forbrug af lightprodukter.

Danskerne drikker massevis af sodavand. Ifølge tal fra 2020 indtog en gennemsnitlig dansker hele 86 liter på et år.

Samtidig viser en opgørelse fra Coop i 2022, at flere og flere vælger lightsodavand, når de køber ind.

Men hvis man vælger lightsodavand eller andre produkter med kunstige sødemidler for at kontrollere sin vægt eller opnå vægttab, så er der her en dårlig nyhed"

Faktisk drikker jeg aldrig sodavand, dog dansk vand med brus og citrus, eller Egekilde Kildevand som er naturligt mineralvand med blid brus!

Dog foretrækker mange blot at drikke vandet fra hanen!

Udover at det er velkontrolleret, så smager det frisk og godt, og så er det mange gange billigere og mere miljøvenligt end vand på flaske!

Der er 900 gode grunde til at drikke vandet fra vandhanen!

Din mening?

Det eneste lightprodukt jeg bruger er Ribena. Jeg synes simpelthen at den smager bedre end den origiale.   Advarsel for sodavand! 1f377

Da jeg ikke anede hvad Ribena var slog jeg det op! Wink Very Happy

"Saftklassikeren Ribena-solbær i light-udgave er sødet med både sukker og uproblematiske sødestoffer.

Den stærke farve kommer fra drueskalsfarve, der er en gruppe stoffer, der kaldes anthocyaniner, og som formentlig er særdeles sunde for kroppen.

Ribena er rig på C-vitamin. Solbær. Herligt, at noget der er så sund, samtidig smager så godt."

Så det kunne være, at jeg skulle afprøve Ribena også-he-he!

Men skal drikken ikke blandet med vand?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Advarsel for sodavand! Empty Sv: Advarsel for sodavand!

Indlæg af ak31 Tors 18 Maj 2023, 10:22

[quote="Admin"]
ak31 skrev:
Admin skrev:WHO advarer mod kunstige sødemidler!

Det eneste lightprodukt jeg bruger er Ribena. Jeg synes simpelthen at den smager bedre end den origiale.   Advarsel for sodavand! 1f377

Da jeg ikke anede hvad Ribena var slog jeg det op! Wink  Very Happy

"Saftklassikeren Ribena-solbær i light-udgave er sødet med både sukker og uproblematiske sødestoffer.

Den stærke farve kommer fra drueskalsfarve, der er en gruppe stoffer, der kaldes anthocyaniner, og som formentlig er særdeles sunde for kroppen.

Ribena er rig på C-vitamin. Solbær. Herligt, at noget der er så sund, samtidig smager så godt."

Så det kunne være, at jeg skulle afprøve Ribena også-he-he!

Men skal drikken ikke blandet med vand?

Den skal blandes 1til 5, men jeg gør det på slumt da jeg har drukket det i mange år.
Den er som alt andet også steget meget i pris, så jeg køber altid 3 flasker når den er på tilbud. Så med det lager jeg har, ligger de side om side med rødvinen. Den er også lidt dyrere en nogle at de andre solbærdrikke. Velbekomme[ Advarsel for sodavand! 1f377

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1537
Join date : 05/12/20

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Advarsel for sodavand! Empty Sv: Advarsel for sodavand!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum