FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Digital hjemmepleje EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Digital hjemmepleje

2 deltagere

Go down

Digital hjemmepleje Empty Digital hjemmepleje

Indlæg af Daniella Lør 15 Jul 2023, 09:16

HJEMMEPLEJE PÅ SKÆRMEN!

Jeg har, for mange år siden, selv været hjemmehjælper, som det hed dengang. Det kan være både hårdt men også givende, rart og muntert - alt efter hvilken personlighed, man betjener.

Nu er jeg selv en gammel kone, som nok kan klare mine ting selv med lidt langsommere bevægelser og pauser ind i mellem.
Det kniber dog med hukommelsen. Derfor har man hidtil  ringet til mig og hørt, om jeg har husket at tage mine piller.

Men fremtiden er rykket ind i min lille stue. Nu står der en lille PC, som jeg skal tænde for,  et kvarter før man ringer. Man kalder det en test, men min fornemmelse siger mig, at jeg skal blive ved med at bruge den.

Den har mange fordele. Den første er, at vi kan se hinanden. Nu kender vi hinanden, og de kan hurtigt se, om jeg er rask og i orden.
Det er en rigtig god ide. Vi får en lille snak sammen, inden de skal videre i deres arbejde.

Måske drager min telefonveninde, Anja et lettelsens suk, for nu slipper hun for at høre på mit ævl hver eneste dag. Men hun slipper ikke helt for mig, for ind i mellem ringer hun mig op igen.

Denne her side af hjemmeplejen er en genial opfindelse. Jeg snylter på kommunens allerbedste tilbud til ældre. Jeg har Turkøb og samtalerne på skærm eller telefon.
Jeg vil så gerne have noget at klage over, men selvom jeg leder og leder, kan jeg ikke finde noget!
“ÅH!! DET VAR EN SKAM”
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Digital hjemmepleje Empty Sv: Digital hjemmepleje

Indlæg af Radikal Lør 15 Jul 2023, 09:29

Daniella skrev:HJEMMEPLEJE PÅ SKÆRMEN!

Jeg har, for mange år siden, selv været hjemmehjælper, som det hed dengang. Det kan være både hårdt men også givende, rart og muntert - alt efter hvilken personlighed, man betjener.

Nu er jeg selv en gammel kone, som nok kan klare mine ting selv med lidt langsommere bevægelser og pauser ind i mellem.
Det kniber dog med hukommelsen. Derfor har man hidtil  ringet til mig og hørt, om jeg har husket at tage mine piller.

Men fremtiden er rykket ind i min lille stue. Nu står der en lille PC, som jeg skal tænde for,  et kvarter før man ringer. Man kalder det en test, men min fornemmelse siger mig, at jeg skal blive ved med at bruge den.

Den har mange fordele. Den første er, at vi kan se hinanden. Nu kender vi hinanden, og de kan hurtigt se, om jeg er rask og i orden.
Det er en rigtig god ide. Vi får en lille snak sammen, inden de skal videre i deres arbejde.

Måske drager min telefonveninde, Anja et lettelsens suk, for nu slipper hun for at høre på mit ævl hver eneste dag. Men hun slipper ikke helt for mig, for ind i mellem ringer hun mig op igen.

Denne her side af hjemmeplejen er en genial opfindelse. Jeg snylter på kommunens allerbedste tilbud til ældre. Jeg har Turkøb og samtalerne på skærm eller telefon.
Jeg vil så gerne have noget at klage over, men selvom jeg leder og leder, kan jeg ikke finde noget!
“ÅH!! DET VAR EN SKAM”

Vi i De Radikale mener, at dette er en god ordning i hjemmeplejen. Jeg er ikke så gammel endnu, men læser på nettet dette: https://skanderborg.lokalavisen.dk/politik/ECE15881366/hjemmeplejen-paa-skaermbesoeg-hvordan-har-du-det-vibeke/

Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Digital hjemmepleje Empty Sv: Digital hjemmepleje

Indlæg af Daniella Lør 15 Jul 2023, 11:46

Jeg er 78 år og husker ikke så godt mere. Hver morgen får jeg en lille sludder med en medarbejder i hjemmeplejen og bliver mindet om min medicin.

Ellers klarer jeg mig selv. Det går noget langsommere end før, men jeg vil klare mig selv, så længe jeg kan.
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Tilbage til toppen Go down

Digital hjemmepleje Empty Sv: Digital hjemmepleje

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum