FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Sloppy Joe!
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 23:12 af ak31

» Lidt fra Ukraines historie
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 19:54 af Jojo

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 17:36 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 15:46 af Gæst

» Maj kulde gør laderne fulde?
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Det er mig en gåde. EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen


Det er mig en gåde.

Go down

Det er mig en gåde. Empty Det er mig en gåde.

Indlæg af Hans E Tors 22 Feb 2024, 16:31

Hvordan i alverden kom jeg og mine samtidige gennem barne- og ungdomsårene uden væsentlige psykologiske problemer, med adresse til en af de allestedsnærværende alfabetiske diagnoser.

Som jeg erindrer, særligt mine ungdomsår, så var vi ikke så navlebeskuende dengang i 1960erne og 70erne.
Men i dag, er der jævnligt i et af tv-aftenprogrammerne, indslag med unge, med såkaldt ”ondt i livet”. Jamen, hvorfor har disse unge så ondt i livet? Hvorfor er de så navlebeskuende? Hvorfor er de så selvoptagede? Kan det muligvis forklares med forældre, der har 'pylret' alt for meget om deres afkom?

Jeg erindrer mine ungdomsår, og også mine samtidiges, som en tid fyldt med 'gå på mod'. Vi kiggede fremad. Vi så forår og sommer fremfor efterår og vinter.

Tilsyneladende har mange unge ondt i livet i nutiden. Men hvorfor?


Hans E

Hans E

Antal indlæg : 9
Join date : 10/02/24

Tilbage til toppen Go down

Det er mig en gåde. Empty Sv: Det er mig en gåde.

Indlæg af Judith Fre 23 Feb 2024, 09:04

At unge har forskellige grunde til at behandle sig selv dårligt – det kan være, at de er blevet mobbet, holdt udenfor, ikke fået støtte og opbakning fra sin familie i sin opvækst eller måske oplevet overgreb fysisk eller psykisk. Sad

Judith
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det er mig en gåde. Empty Det er mig en gåde.

Indlæg af he.bearhunter@webspeed.dk Fre 23 Feb 2024, 09:17

Judith. Den slags, du nævner, kendte vi jo også til dengang 'bedstefar' var et ungt menneske på vej ind i voksentilværelsens mange problematikker.
Men, vi var dengang ikke så selvoptagede, så navlebeskuende, som alt for mange unge er i dag.
Og, fordi man muligvis er blevet moppet, eller ikke har haft en optimal opvækst, behøver man jo ikke at opfatte sig som et offer.
Man burde tværtimod tage 'kampen' op og se fremad, fremfor at kigge indad og sidde på tv og flæbe.

he.bearhunter@webspeed.dk
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det er mig en gåde. Empty Sv: Det er mig en gåde.

Indlæg af Lotte Fre 23 Feb 2024, 10:54

"Man burde tværtimod tage 'kampen' op og se fremad, fremfor at kigge indad og sidde på tv og flæbe."
Jeg tror nærmere at mange unge sidder på deres mobiltelefon og flæber. Har de ikke modtaget og fået sent 100 sms på en dag, så føler de sig out. Shocked Smile

Lotte
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det er mig en gåde. Empty Sv: Det er mig en gåde.

Indlæg af Jacob Lør 24 Feb 2024, 16:54

"Jeg tror nærmere at mange unge sidder på deres mobiltelefon og flæber. Har de ikke modtaget og fået sent 100 sms på en dag, så føler de sig out."
Dette er nok rigtigt, for næsten ligegyldigt hvor man møder de helt unge, så klikker de på deres mobiltelefon. Jeg kom forbi et bus stoppested forleden dag, og der sad der tre unge og ventede på bussen. Hvad brugte de ventetiden på? - og hvis du gætter på at de alle som en sad og klikkede på deres IPhone, så er dit gæt rigtigt. Shocked Very Happy

Jacob
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det er mig en gåde. Empty Sv: Det er mig en gåde.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum