FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Den kristne religion ? EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Den kristne religion ?

+2
ak31
stig6499
6 deltagere

Go down

Den kristne religion ? Empty Den kristne religion ?

Indlæg af stig6499 Søn 24 Mar 2024, 09:01

Den kristne religion er det glade vanvid, det er ingen hemmelighed at jeg er ateist, jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel ,allerede der hopper kæden af for mig, Jesus mor mand har da været impotent og kunne ikke lever varen, så jesus mor må da tage til Jerusalem og få noget på den dumme, lad os tage Jesus mor,'s mand han er så stupid at han tror på at jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel, jamen han har da ikke haft hjernen at slås med, jeg orker ikke at gå biblen igennem for det er det glade vanvid
stig6499
stig6499

Antal indlæg : 115
Join date : 08/01/23

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af ak31 Søn 24 Mar 2024, 09:24

stig6499 skrev:Den kristne religion er det glade vanvid, det er ingen hemmelighed at jeg er ateist, jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel ,allerede der hopper kæden af for mig, Jesus mor mand har da været impotent og kunne ikke lever varen, så jesus mor må da tage til Jerusalem og få noget på den dumme, lad os tage Jesus mor,'s mand han er så stupid at han tror på at jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel, jamen han har da ikke haft hjernen at slås med, jeg orker ikke at gå biblen igennem for det er det glade vanvid

Dejligt for dig, at du har oplevet svindlen og kunne fortælle det til vi andre, som ikke levede på den tid.
Der er dog steder, du ikke gengiver efter Biblen.
Hvad mener du så om Koranen?
Den er skrevet for mere end 2000 år siden. Moderne muslimer (nej de findes ikke) skal leve efter den tekst.
Nogle mænd og kvinderne er stadig klædt på samme måde, som da den blev skrevet. Shocked

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1565
Join date : 05/12/20

Unge Ulvdal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af Radikal Søn 24 Mar 2024, 10:37

ak31 skrev:
stig6499 skrev:Den kristne religion er det glade vanvid, det er ingen hemmelighed at jeg er ateist, jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel ,allerede der hopper kæden af for mig, Jesus mor mand har da været impotent og kunne ikke lever varen, så jesus mor må da tage til Jerusalem og få noget på den dumme, lad os tage Jesus mor,'s mand han er så stupid at han tror på at jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel, jamen han har da ikke haft hjernen at slås med, jeg orker ikke at gå biblen igennem for det er det glade vanvid

Dejligt for dig, at du har oplevet svindlen og kunne fortælle det til vi andre, som ikke levede på den tid.
Der er dog steder, du ikke gengiver efter Biblen.
Hvad mener du så om Koranen?
Den er skrevet for mere end 2000 år siden. Moderne muslimer (nej de findes ikke) skal leve efter den tekst.
Nogle mænd og kvinderne er stadig klædt på samme måde, som da den blev skrevet.  Shocked

Vi i De Radikale mener, at vi skal leve efter Koranens tekster. Det er den eneste vej til at forstå muslimerne i vores land. Grundlæggeren af islam, Muhammed, blev født i Mekka, Saudi-Arabien og fik efter sigende store åbenbaringer, som har fået vidtrækkende betydning for verdens muslimer, som i dag reciterer fra Koranen, hvori åbenbaringerne er nedskrevet. Gennem årene modtog Muhammed angiveligt stribevis af åbenbaringer. Nogle i brudstykker, andre som hele kapitler. Åbenbaringer, der ifølge beretningen i deres samlede form i dag er det, der udgør muslimernes helligskrift, Koranen. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Ole Aksel, Renate M. og En Nordisk Broder synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af Unge Ulvdal Søn 24 Mar 2024, 10:43

ak31 skrev: Dejligt for dig, at du har oplevet svindlen og kunne fortælle det til vi andre, som ikke levede på den tid.
Der er dog steder, du ikke gengiver efter Biblen.
Hvad mener du så om Koranen?
Den er skrevet for mere end 2000 år siden. Moderne muslimer (nej de findes ikke) skal leve efter den tekst.
Nogle mænd og kvinderne er stadig klædt på samme måde, som da den blev skrevet.  Shocked

Sympati for meningen med dit indlæg, ak31, men koranen er nu ikke så gammel, som du skriver.
Muslimernes profet, som er så hellig at man f.eks. ikke må tegne ham, var analfabet. Så koranens indhold, som regnes for Allahs ord direkte til profeten, skete i følge islam mundtligt (også kaldet en åbenbaring.)

I følge mine kilder udkom koranen i autoriseret udgave i år 650. Den blev oprindelig nedskrevet på arabisk, og mange muslimer mener den dag i dag, at den bør læses på arabisk og kun arabisk (!), fordi meningen ved oversættelser til andre sprog kunne forvrides.
Unge Ulvdal
Unge Ulvdal

Antal indlæg : 21
Join date : 10/03/24
Age : 52

Renate M. og Unge Ulvdal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af stig6499 Søn 24 Mar 2024, 14:53

Kristen eller muslim det er lige skørt
stig6499
stig6499

Antal indlæg : 115
Join date : 08/01/23

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af En Nordisk Broder Man 25 Mar 2024, 13:20

stig6499 skrev:Kristen eller muslim det er lige skørt

Nej, ikke lige skørt. Kristendommen af i dag opfordrer ikke sine tilhængere til hellig krig mod andre. Vi skal altid huske, at bag de modbydelige terrorhandlinger rundt om i Europa og andre steder finder vi koranen + de såkaldte 'hadditter'.

Men bortset fra det kan jeg bedre lide den gamle nordiske tro. Begge de andre nævnte er jo opstået i Mellemøsten.  Den kristne religion ? 1f627
En Nordisk Broder
En Nordisk Broder

Antal indlæg : 30
Join date : 19/07/22

Unge Ulvdal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af stig6499 Ons 27 Mar 2024, 16:58

I kristne foregriber jer på kvinder der er i sjælesorg  og katolikker forgriber sig på små børn hvis det ikke er sygt så ved jeg hvad der er sygt
stig6499
stig6499

Antal indlæg : 115
Join date : 08/01/23

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af ak31 Ons 27 Mar 2024, 18:42

stig6499 skrev:I kristne foregriber jer på kvinder der er i sjælesorg  og katolikker forgriber sig på små børn hvis det ikke er sygt så ved jeg hvad der er sygt

Ja, det er en syg verden vi lever i!

Hvad med ateisterne, er de rene som nyfalden sne? Question

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1565
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af stig6499 Ons 27 Mar 2024, 20:50

Ja da
stig6499
stig6499

Antal indlæg : 115
Join date : 08/01/23

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af ak31 Tors 28 Mar 2024, 08:51

stig6499 skrev:Ja da


clown clown

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1565
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af Admin Tors 28 Mar 2024, 09:50

stig6499 skrev:Den kristne religion er det glade vanvid, det er ingen hemmelighed at jeg er ateist, jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel ,allerede der hopper kæden af for mig, Jesus mor mand har da været impotent og kunne ikke lever varen, så jesus mor må da tage til Jerusalem og få noget på den dumme, lad os tage Jesus mor,'s mand han er så stupid at han tror på at jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel, jamen han har da ikke haft hjernen at slås med, jeg orker ikke at gå biblen igennem for det er det glade vanvid

Altså Ateisme er også en tro, vil jeg mene! Very Happy

"Ateisme, afvisning af eksistensen af en personlig gud eller et højere styrende princip - google".

Her kan der så komme et problem for ateister, for ingenting kommer af ingenting - som man siger!

Der er altså ikke noget som starter af sig selv, uden at der er et ophav til det - at nogen eller nået har gjort det!

Dette bringer os frem til det afgørende spørgsmål eller problem, for hvem eller hvad har så startet universet, når der ikke var et univers før univers tid?

Videnskaben siger, at universet er fysisk, hvilket betyder at det er startet og kan dø igen, ligesom alt andet fysisk!

Også derfor mener mange troende, at universet må være startet af noget ikke fysisk - også kaldet metafysisk - eller en Ånd om man vil!

Det er vel den eneste måde hvorpå det første fysiske, som er "universet", kan være startet på?

Hvis dette er tilfældet, er vi tilbage ved Guds Ånd, som der står i Bibelen en forklaring om!

Thi kun noget som ikke er fysisk, kan have startet det absolut første fysiske! Very Happy

Imidlertid mener nogle ateister, at universet, planeter og liv er startet af sig selv og tilfældigt!

Videnskaben mener at kunne se i universts dyb, at nye solsystemer og planeter starter - er dette så også helt tilfældigt, eller står der alligevel en skabende Gud bag ved det hele?

Din mening?






_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af Radikal Tors 28 Mar 2024, 10:32

Admin skrev:
stig6499 skrev:Den kristne religion er det glade vanvid, det er ingen hemmelighed at jeg er ateist, jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel ,allerede der hopper kæden af for mig, Jesus mor mand har da været impotent og kunne ikke lever varen, så jesus mor må da tage til Jerusalem og få noget på den dumme, lad os tage Jesus mor,'s mand han er så stupid at han tror på at jesus mor skal føde gud's søn og det er en jomfru fødsel, jamen han har da ikke haft hjernen at slås med, jeg orker ikke at gå biblen igennem for det er det glade vanvid

Altså Ateisme er også en tro, vil jeg mene! Very Happy

"Ateisme, afvisning af eksistensen af en personlig gud eller et højere styrende princip - google".

Her kan der så komme et problem for ateister, for ingenting kommer af ingenting - som man siger!

Der er altså ikke noget som starter af sig selv, uden at der er et ophav til det - at nogen eller nået har gjort det!

Dette bringer os frem til det afgørende spørgsmål eller problem, for hvem eller hvad har så startet universet, når der ikke var et univers før univers tid?

Videnskaben siger, at universet er fysisk, hvilket betyder at det er startet og kan dø igen, ligesom alt andet fysisk!

Også derfor mener mange troende, at universet må være startet af noget ikke fysisk - også kaldet metafysisk - eller en Ånd om man vil!

Det er vel den eneste måde hvorpå det første fysiske, som er "universet", kan være startet på?

Hvis dette er tilfældet, er vi tilbage ved Guds Ånd, som der står i Bibelen en forklaring om!

Thi kun noget som ikke er fysisk, kan have startet det absolut første fysiske! Very Happy

Imidlertid mener nogle ateister, at universet, planeter og liv er startet af sig selv og tilfældigt!

Videnskaben mener at kunne se i universts dyb, at nye solsystemer og planeter starter - er dette så også helt tilfældigt, eller står der alligevel en skabende Gud bag ved det hele?

Din mening?






Vi i De Radikale mener, at det er ren ævl det der. Den ene sande Gud er Allah, der har skabt verden. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

ak31 og Røde Visioner synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Den kristne religion ? Empty Sv: Den kristne religion ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum