FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Vanvittig oprustning! EmptyIgår kl. 15:25 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Vanvittig oprustning! EmptyIgår kl. 15:12 af Admin

» 5. maj 1945!
Vanvittig oprustning! EmptyIgår kl. 10:44 af EmoJanice

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Vanvittig oprustning! EmptyIgår kl. 06:31 af En Nordisk Broder

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Vanvittig oprustning! EmptySøn 05 Maj 2024, 18:52 af ak31

» ClamAV antivirus til Linux?
Vanvittig oprustning! EmptySøn 05 Maj 2024, 16:14 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Vanvittig oprustning! EmptySøn 05 Maj 2024, 09:35 af Admin

» Ad Astra - rumfilm!
Vanvittig oprustning! EmptySøn 05 Maj 2024, 09:20 af Admin

» Røde understregninger i Linux Mint?
Vanvittig oprustning! EmptyLør 04 Maj 2024, 15:20 af Admin


Vanvittig oprustning!

+3
Admin
MortenhinRoede
Røde Visioner
7 deltagere

Go down

Vanvittig oprustning! Empty Vanvittig oprustning!

Indlæg af Røde Visioner Ons 24 Apr 2024, 15:53

U$A og NATO bruger klart mest på oprustning. Det er der ikke noget nyt i, for os i Danmark er det mere nye toner, at en socialdemokratisk statsminister sammen med M og V nu vil opruste mere, ned vi har kendt til siden begyndelsen af 1950'erne.

NATO-landene brugte i 2023 1.341 milliarder $ på militær.
Verden som helhed brugte 2.400 milliarder $.

Og U$A har lige vedtaget at forære Ukraine 426 milliarder i danske kr. En "gavepakke", hedder det. Tænk om verdens syge og dem, der skal pleje dem på hospitaler og ældrecentre fik sådanne pakker! Men det gør de ikke....

Jeg konstaterer, at der ingen smalle steder er i Bredgade, når der skal findes penge til krudt og kugler. Derimod bliver hver en krone vendt og drejet, før de herskende kan finde en sjat penge til et forbedre sundheds- eller skole/uddannelses-områderne.

Hvad mener du? Tilfreds med, at tusinde af milliarder - ufattelige summer for almindelige mennesker - bruges til oprustning?
Røde Visioner
Røde Visioner

Antal indlæg : 7
Join date : 22/03/24
Geografisk sted : Jylland

welupe, Jette II, Nationalpigen og MortenhinRoede synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af MortenhinRoede Ons 24 Apr 2024, 16:30

Helt ude i hampen er det, at Mette Mink-Frederiksen har kædet det, at danskerne skal arbejde mere og mere  i "hamsterhjulet" sammen med netop at kunne betale den oprustning, der fortælles om i oplægget.

Men jeg tror flere og flere vender sig mod SVM-regeringens politik, der tilgodeser oprustning (med koldkrigs-retorik som argument) samtidig med at man ikke vil høre på sygeplejesker, hjemmehjælpere, undervisere og andre i det arbejdende folk, når de stiller relevante krav.

Nogle af os vil demonstrere på fredag i protest mod, at Frederiksen-regeringen stjal vores Store Bededag som fridag. Det bliver bl.a. i København, Aarhus, Aalborg og Esbjerg.

https://arbejderen.dk/fagligt/regeringens-tyveri-af-store-bededag-er-ikke-glemt/
MortenhinRoede
MortenhinRoede

Antal indlæg : 11
Join date : 26/01/24
Age : 58
Geografisk sted : København

BenniM, Renate M. og Jette II synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af Admin Ons 24 Apr 2024, 17:06

MortenhinRoede skrev:Helt ude i hampen er det, at Mette Mink-Frederiksen har kædet det, at danskerne skal arbejde mere og mere  i "hamsterhjulet" sammen med netop  at kunne betale den oprustning, der fortælles om i oplægget.

Men jeg tror flere og flere vender sig mod SVM-regeringens politik, der tilgodeser oprustning (med koldkrigs-retorik som argument) samtidig med at man ikke vil høre på sygeplejesker, hjemmehjælpere, undervisere og andre i det arbejdende folk, når de stiller relevante krav.

Nogle af os vil demonstrere på fredag i protest mod, at Frederiksen-regeringen stjal vores Store Bededag som fridag. Det bliver bl.a. i København, Aarhus, Aalborg og Esbjerg.

https://arbejderen.dk/fagligt/regeringens-tyveri-af-store-bededag-er-ikke-glemt/

Den umage regering er upopulær som aldring før!Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af BenniM Tors 25 Apr 2024, 07:05

Jeg synes at vi skal nytænke vores forsvar for faktum er at naturen gør det af med os før Putin kommer hertil. Hvis han vinder i Ukraine, så bliver hans næste mål de Baltiske lande og Polen.

Hvis NATO bliver blandet ind i det, får vi en tur med A-våben og der mangler vi et luftforsvar, hvilket jeg ikke ser Folketinget prioritere. De vil langt hellere købe isenkram som de kan sende til udlandet i forbindelse med Neo-kolonisme drevet frem af Frankrig.

I stedet så jeg hellere en kraftig udvidelse af hjemmeværnet og ikke mindst civilforsvaret. Måske skulle man omlægge værnepligten så unge, der ikke kan få et fritidsjob, kan bruge ferierne hos civilforsvaret hvor de mod en betaling svarende til hvad ungarbejdere får, kan trænes til at indgå i en reserve, der kan indkaldes ved større brande, oversvømmelser og andre former for katastrofer, naturen vil tage i brug mod vores civilisation.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 903
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af welupe Tors 25 Apr 2024, 19:09

Hvad helvede skal vi også med den våbenindustri ????  Den mest åndssvage business jeg nogensinde har hørt om…   Evil or Very Mad

welupe

Antal indlæg : 218
Join date : 30/11/20

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af Unge Ulvdal Fre 26 Apr 2024, 14:57

BenniM skrev:Jeg synes at vi skal nytænke vores forsvar for faktum er at naturen gør det af med os før Putin kommer hertil. Hvis han vinder i Ukraine, så bliver hans næste mål de Baltiske lande og Polen.

Undskyld, men det er altså det sygeste indlæg, jeg har set fra din side! Nå så Rusland vil "gå videre" efter en eventuel sejr i Ukraine ... til ikke bare de baltiske lande men også EU-landet Polen! Tror du virkelig selv på det?
Den kolde Krigs propaganda må have virket ekstremt heftigt på dig i sin tid.  Vanvittig oprustning! 1f627
Unge Ulvdal
Unge Ulvdal

Antal indlæg : 19
Join date : 10/03/24
Age : 52

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af ak31 Fre 26 Apr 2024, 18:20

Hvis det stod til mig, skal vi beholde Tivoligarden, og de garder der går udenfor Amalienborg Slot, det er hvad turisterne vil se.
Resten af vores hær er ikke ret meget bevendt. Der er skåret ned på tiden til værne pligten, der nu kun er 4 måneder. Der er ingen der er soldat på den korte tid. Udstyret er ikke fornyet, så de krigsskibe der skal forsvarere landet, ikke kan affyre et enkelt skud.
Der er ikke engang udstyr, der er tilpasset, de kvinder der allerede er der frivilligt. Og så vil de tvinge kvinder ind i hæren i ligestillingens navn. Question affraid

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1537
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af BenniM Fre 26 Apr 2024, 22:42

Unge Ulvdal skrev:
BenniM skrev:Jeg synes at vi skal nytænke vores forsvar for faktum er at naturen gør det af med os før Putin kommer hertil. Hvis han vinder i Ukraine, så bliver hans næste mål de Baltiske lande og Polen.

Undskyld, men det er altså det sygeste indlæg, jeg har set fra din side! Nå så Rusland vil "gå videre" efter en eventuel sejr i Ukraine ... til ikke bare de baltiske lande men også EU-landet Polen! Tror du virkelig selv på det?
Den kolde Krigs propaganda må have virket ekstremt heftigt på dig i sin tid.  Vanvittig oprustning! 1f627

De Baltiske lande ligger lige til højrebenet. Hvorfor? Fordi de mellem 1940 og 1990 var en del af Sovjetunionen og der levede et stort russisk mindretal i landene. For Polens vedkommende er det irritation fordi de har rejst sig igen efter at have fået alle med hjerne aflivet i 1940 og den dag i dag håndhæver mindet om det som en slags helligdag.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 903
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Vanvittig oprustning! Empty Sv: Vanvittig oprustning!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum