FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Endelig en fridag morgen! EmptyIgår kl. 15:25 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Endelig en fridag morgen! EmptyIgår kl. 15:12 af Admin

» 5. maj 1945!
Endelig en fridag morgen! EmptyIgår kl. 10:44 af EmoJanice

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Endelig en fridag morgen! EmptyIgår kl. 06:31 af En Nordisk Broder

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Endelig en fridag morgen! EmptySøn 05 Maj 2024, 18:52 af ak31

» ClamAV antivirus til Linux?
Endelig en fridag morgen! EmptySøn 05 Maj 2024, 16:14 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Endelig en fridag morgen! EmptySøn 05 Maj 2024, 09:35 af Admin

» Ad Astra - rumfilm!
Endelig en fridag morgen! EmptySøn 05 Maj 2024, 09:20 af Admin

» Røde understregninger i Linux Mint?
Endelig en fridag morgen! EmptyLør 04 Maj 2024, 15:20 af Admin


Endelig en fridag morgen!

5 deltagere

Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Endelig en fridag morgen!

Indlæg af Admin Tors 25 Apr 2024, 22:00

Endelig en fridag i morgen på Store Bededag. Question




_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Sv: Endelig en fridag morgen!

Indlæg af Røde Visioner Fre 26 Apr 2024, 14:47

Kan du eventuelt uddybe, hvad du vil sige med dette? Fortælle at du da bare tager fri - eller hvad?

Jeg har lige været til en af demonstrationerne mod tyveriet af St. Bededag som fridag; der var pænt fremmøde (omend ikke som i gamle dage, når de røde kaldte til demonstration.)
Røde Visioner
Røde Visioner

Antal indlæg : 7
Join date : 22/03/24
Geografisk sted : Jylland

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Sv: Endelig en fridag morgen!

Indlæg af Unge Ulvdal Fre 26 Apr 2024, 15:03

Røde Visioner skrev:

Jeg har lige været til en af demonstrationerne mod tyveriet af St. Bededag som fridag; der var pænt fremmøde (omend ikke som i gamle dage, når de røde kaldte til demonstration.)

Jeg tror egentlig, der er en ret bred modvilje mod fjernelsen af St. Bededag som fridag. Der er heldigvis mange andre end 'de røde', der er modstandere af tyveriet. Jeg har lige set to opslag af Anders Vistisen (DF) på facebook, hvor han lover, at såsnart Mette og Lars er sparket ud, vil han (eller hans parti, må det vel være. Han sidder jo ikke i Folketinget) genindføre St. Bededag som fridag.  Endelig en fridag morgen! 1f44d
Unge Ulvdal
Unge Ulvdal

Antal indlæg : 19
Join date : 10/03/24
Age : 52

Admin, Nationalpigen og Stærke Andreas synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Sv: Endelig en fridag morgen!

Indlæg af EmoJanice Fre 26 Apr 2024, 16:43

I dag har jeg været lønslave for at regimet kan sende skibe ud i verden på "Her er vi?" missioner dømt til at mislykkes, men det er ikke gæsterne i kontorhotellets skyld, så så jeg har siddet med et påtaget smil hele dagen.

I aften checker jeg HEAL online ud og finder nogle hvor jeg kan lave et lidt cherry-picking og på den måde ødelægge deres dag, så de får en lige så slem dag som jeg har haft. Det kan ikke passe at vi som betaler så meget i skat, skal være dem som har det værst på denne klode.

Efter 2 Netflix dokumentarer (Camp Hell og "The Program: Cons, Cults, and Kidnapping") har myndighederne verdenen over lukket rundt omkring steder så unge kan drikke som vores unge gør så den forfærdelige verden vi lever kan glemmes, men der er lang vej igen. Men en lille indsats tæller og får min indsats nogle til at få en dårlig dag, kan jeg gå lidt gladere i seng.
EmoJanice
EmoJanice

Antal indlæg : 119
Join date : 13/04/21
Age : 31

https://emojanice.wordpress.com/

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Sv: Endelig en fridag morgen!

Indlæg af Admin Fre 26 Apr 2024, 17:12

Jeg synes at det var vildt, at de kunne samle et flertal for at gøre Store Bededag til fortid, efter så mange hundrede år, at det var en fast tradition!

Jeg tror også at denne regering taber stort ved næste valg til folketinget! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Sv: Endelig en fridag morgen!

Indlæg af Stærke Andreas Lør 27 Apr 2024, 14:04

Unge Ulvdal skrev: Jeg tror egentlig, der er en ret bred modvilje mod fjernelsen af St. Bededag som fridag. Der er heldigvis mange andre end 'de røde', der er modstandere af tyveriet. Jeg har lige set to opslag af Anders Vistisen (DF) på facebook, hvor han lover, at såsnart Mette og Lars er sparket ud, vil han (eller hans parti, må det vel være. Han sidder jo ikke i Folketinget) genindføre St. Bededag som fridag.  Endelig en fridag morgen! 1f44d

Det tror jeg også. En ny meningsmåling fra Voxmeter viser, at 2 ud af 3 ønsker Store Bededag tilbage.

Og det lader til, at Dansk Folkeparti er partiet, som mest helhjertet vil gøre noget for at få folkets fridag igen.

"Lokalt er det lykkedes for flere DF-byrødder at få indført helligdagen igen i de kommunale institutioner. I alt har 11 kommuner valgt at stå fast på at beholde Store Bededag som helligdag."

https://ditoverblik.dk/df-og-langt-de-fleste-danskere-vil-have-store-bededag-igen/

Jeg vil ønske - helhjertet! - at Mette Frederiksen og Lars Løkke vil blive sparket ned fra taburetterne snarest. Men da både S og V ligger ekstremt ringe i meningsmålingerne, bliver der med garanti ikke udskrevet valg før loven kræver det, dvs. valgkamp cirka oktober 2026, hvis ikke noget uventet sker inden.
Stærke Andreas
Stærke Andreas

Antal indlæg : 7
Join date : 21/11/23
Age : 63
Geografisk sted : København S.

Admin og Tina Joan synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Sv: Endelig en fridag morgen!

Indlæg af Admin Lør 27 Apr 2024, 16:28

Stærke Andreas skrev:
Unge Ulvdal skrev: Jeg tror egentlig, der er en ret bred modvilje mod fjernelsen af St. Bededag som fridag. Der er heldigvis mange andre end 'de røde', der er modstandere af tyveriet. Jeg har lige set to opslag af Anders Vistisen (DF) på facebook, hvor han lover, at såsnart Mette og Lars er sparket ud, vil han (eller hans parti, må det vel være. Han sidder jo ikke i Folketinget) genindføre St. Bededag som fridag.  Endelig en fridag morgen! 1f44d

Det tror jeg også. En ny meningsmåling fra Voxmeter viser, at 2 ud af 3 ønsker Store Bededag tilbage.

Og det lader til, at Dansk Folkeparti er partiet, som mest helhjertet vil gøre noget for at få folkets fridag igen.

"Lokalt er det lykkedes for flere DF-byrødder at få indført helligdagen igen i de kommunale institutioner. I alt har 11 kommuner valgt at stå fast på at beholde Store Bededag som helligdag."

https://ditoverblik.dk/df-og-langt-de-fleste-danskere-vil-have-store-bededag-igen/

Jeg vil ønske - helhjertet! - at Mette Frederiksen og Lars Løkke vil blive sparket ned fra taburetterne snarest. Men da både S og V ligger ekstremt ringe i meningsmålingerne, bliver der med garanti ikke udskrevet valg før loven kræver det, dvs. valgkamp cirka oktober 2026, hvis ikke noget uventet sker inden.

Ja, det er godt nok længe at vente på det valg og et regeringsskifte! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Endelig en fridag morgen! Empty Sv: Endelig en fridag morgen!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum