FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 21:57 af Radikal

» Folketingets flertal donerer igen-igen milliarder
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 20:59 af Jojo

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 20:14 af Jojo

» Finland - Danmark i icehockey
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 19:08 af Jojo

» Spis rugbrød
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 17:30 af Jojo

» Sloppy Joe!
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 17:25 af Radikal

» Når man hader alt udeover Dansk
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 16:48 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 16:44 af Jojo

» Lidt fra Ukraines historie
It svindel på Nettet? EmptyIdag kl. 16:08 af Admin


It svindel på Nettet?

4 deltagere

Go down

It svindel på Nettet? Empty It svindel på Nettet?

Indlæg af Admin Fre 10 Maj 2024, 09:16

It svindel på Nettet?

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kan-du-spotte-naar-nogen-proever-snyde-dig-paa-nettet-ekspert-tvivler-paa-det

"Kan du spotte, når nogen prøver at snyde dig på nettet? Ekspert tvivler på det.

'Verdens største svindelnummer' viser, at alle bør gardere sig mod svindel på nettet."

Alle kan blive snydt på nettet - eller er det kun ældre mennesker som går i fælden?

Konklusionen er, at dette kan alle når de f.eks. handler på internettet!

Er vi derhenne, hvor vi skal skippe alt handel på nettet og så nøjes med at købe ind personligt i butikker?

Jeg køber aldrig ind via internettet, da det er alt for farligt!

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9567
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Radikal Søn 12 Maj 2024, 11:27

Admin skrev:It svindel på Nettet?

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kan-du-spotte-naar-nogen-proever-snyde-dig-paa-nettet-ekspert-tvivler-paa-det

"Kan du spotte, når nogen prøver at snyde dig på nettet? Ekspert tvivler på det.

'Verdens største svindelnummer' viser, at alle bør gardere sig mod svindel på nettet."

Alle kan blive snydt på nettet - eller er det kun ældre mennesker som går i fælden?

Konklusionen er, at dette kan alle når de f.eks. handler på internettet!

Er vi derhenne, hvor vi skal skippe alt handel på nettet og så nøjes med at købe ind personligt i butikker?

Jeg køber aldrig ind via internettet, da det er alt for farligt!

Din mening?

Vi i De Radikale er helt enig, man skal ikke købe ind på internettet, for man ved aldrig hvad svindlerne nu har fundet på. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1728
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Jojo Man 13 Maj 2024, 19:41

Jeg køber på internettet og har altid været heldigt, dog har jeg oplevet svindel, og derfor er jeg meget påpasseligt.

Før jeg køber undersøger jeg stedet, og det har altid virket, jeg sælger også og her er jeg endnu mere påpasselig
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 234
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Admin, Radikal og ak31 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Radikal Ons 15 Maj 2024, 16:47

Jojo skrev:Jeg køber på internettet og har altid været heldigt, dog har jeg oplevet svindel, og derfor er jeg meget påpasseligt.

Før jeg køber undersøger jeg stedet, og det har altid virket, jeg sælger også og her er jeg endnu mere påpasselig

Vi i De Radikale mener, at du alligevel skal passe på med Internet handel. De it-kriminelle er ganske enkelt blevet så dygtige til at snyde os, at vi har svært ved at forskel på gode og dårlige internetsider. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1728
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af ak31 Fre 17 Maj 2024, 16:09

Admin skrev:It svindel på Nettet?

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kan-du-spotte-naar-nogen-proever-snyde-dig-paa-nettet-ekspert-tvivler-paa-det

"Kan du spotte, når nogen prøver at snyde dig på nettet? Ekspert tvivler på det.

'Verdens største svindelnummer' viser, at alle bør gardere sig mod svindel på nettet."

Alle kan blive snydt på nettet - eller er det kun ældre mennesker som går i fælden?

Konklusionen er, at dette kan alle når de f.eks. handler på internettet!

Er vi derhenne, hvor vi skal skippe alt handel på nettet og så nøjes med at købe ind personligt i butikker?

Jeg køber aldrig ind via internettet, da det er alt for farligt!

Din mening?


I dag fik jeg så en e-mail, at mit internt og telefon indbetaling var blevet afvist af banken.
Der stod så et kort nr. som ikke passede med det der stod på mit kort. Meningen var så. at jeg skulle gå ind på ”mit” selskabs side og rette til det rigtige nr.
Et opkald til banken, for at forhører mig, om det var rigtig, at de afviste at betale mit forbrug. Fob og svindel Very Happy Very Happy



_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1569
Join date : 05/12/20

Admin, Radikal og National-Kommunisten synes godt om

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Admin Lør 18 Maj 2024, 08:36

ak31 skrev:
Admin skrev:It svindel på Nettet?

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kan-du-spotte-naar-nogen-proever-snyde-dig-paa-nettet-ekspert-tvivler-paa-det

"Kan du spotte, når nogen prøver at snyde dig på nettet? Ekspert tvivler på det.

'Verdens største svindelnummer' viser, at alle bør gardere sig mod svindel på nettet."

Alle kan blive snydt på nettet - eller er det kun ældre mennesker som går i fælden?

Konklusionen er, at dette kan alle når de f.eks. handler på internettet!

Er vi derhenne, hvor vi skal skippe alt handel på nettet og så nøjes med at købe ind personligt i butikker?

Jeg køber aldrig ind via internettet, da det er alt for farligt!

Din mening?


I dag fik jeg så en e-mail, at mit internt og telefon indbetaling var blevet afvist af banken.
Der stod så et kort nr. som ikke passede med det der stod på mit kort. Meningen var så. at jeg skulle gå ind på ”mit” selskabs side og rette til det rigtige nr.
Et opkald til banken, for at forhører mig, om det var rigtig, at de afviste at betale mit forbrug. Fob og svindel   Very Happy  Very Happy



Alt mistænkeligt skal man tjekke og dobbelt tjekke, inden man gør noget!

Det var klogt af dig, at ringe til din bank at få det bekræftet eller af bekræftet!

Personligt har jeg flere gange fået opringninger, som jeg godt vidste var svindel forsøg!

Får man således opringninger fra mystiske telefonnumre, eller fra nogen man ikke kender, skal man bare slette med det samme - dette gælder også for sms og e-mail!

Man skal for alt i verden ikke ringe tilbage til det opgivne telefonnummer, og heller ikke svare på sms eller e-mail henvendelser fra it-svindlerne! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9567
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Radikal, ak31 og Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Jojo Lør 18 Maj 2024, 18:25

Jeg blev svindlet for ca. halv år siden da jeg forsøgte at købe nogen aktier, og jeg fik fat i en svindel firma, Jeg tabte ca. 12.000 kr. på svindelen, men jeg fik heldigt vis ca. 7000  kr. via min bank forsikring, som dog involverede en klage til den finansielle ankenævn om min bank.

Det var de ikke glad for og de tilbød hurtigt  at tilbage betale en del af beløbet mines selv risiko.

Hvert eneste dag forsøger svindlere at hjælpe mig med at få min penge igen, men nu er det mig som tager røven på dem Very Happy
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 234
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Admin Igår kl. 09:06

Jojo skrev:Jeg blev svindlet for ca. halv år siden da jeg forsøgte at købe nogen aktier, og jeg fik fat i en svindel firma, Jeg tabte ca. 12.000 kr. på svindelen, men jeg fik heldigt vis ca. 7000  kr. via min bank forsikring, som dog involverede en klage til den finansielle ankenævn om min bank.

Det var de ikke glad for og de tilbød hurtigt  at tilbage betale en del af beløbet mines selv risiko.

Hvert eneste dag forsøger svindlere at hjælpe mig med at få min penge igen, men nu er det mig som tager røven på dem Very Happy

Handel med værdipapirer som aktier og obligationer, skal man helst købe og sælge igennem sin bank og som man har tillid til!

I gennem flere år, har jeg gjort det med Danske Bank - det er det sikreste! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9567
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Radikal Igår kl. 10:01

Admin skrev:
Jojo skrev:Jeg blev svindlet for ca. halv år siden da jeg forsøgte at købe nogen aktier, og jeg fik fat i en svindel firma, Jeg tabte ca. 12.000 kr. på svindelen, men jeg fik heldigt vis ca. 7000  kr. via min bank forsikring, som dog involverede en klage til den finansielle ankenævn om min bank.

Det var de ikke glad for og de tilbød hurtigt  at tilbage betale en del af beløbet mines selv risiko.

Hvert eneste dag forsøger svindlere at hjælpe mig med at få min penge igen, men nu er det mig som tager røven på dem Very Happy

Handel med værdipapirer som aktier og obligationer, skal man helst købe og sælge igennem sin bank og som man har tillid til!

I gennem flere år, har jeg gjort det med Danske Bank - det er det sikreste! Very Happy

Vi i De Radikale har ikke råd til værdipapirer. Jeg kender en som havde bankobligationer, men hans bank tog flere penge i gebyrer, end hans renteindtægt var på de obligationer. Så han fik færre penge ud af det. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1728
Join date : 04/02/19

Admin og Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Jojo Igår kl. 17:16

Admin
I gennem flere år, har jeg gjort det med Danske Bank - det er det sikreste! It svindel på Nettet? Icon_biggrin

Da jeg arbejdede for en firma her i byen var ejeren en flittigt investor via Danske bank.
Da det gik galt for ham for snart tyve år siden kom han kone gradende of fortalte at Lars havde tabt 80 million, og de var nød til at fyre mig. 

Jeg ved han anlagte sag an imod den Danske bank for misvisende rådgivning, dette kostede ham et mindre formue in sagsanlæg og han fik ikke en krone fra Banken.

Han var ikke alene, men jeg er enig at man skal handle med dem men har tiltro til.
Det er dog ikke garanti at aftaler holdes, en rådgiver kan også lave fejl.
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 234
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Admin Idag kl. 15:41

Jojo skrev:Admin
I gennem flere år, har jeg gjort det med Danske Bank - det er det sikreste! It svindel på Nettet? Icon_biggrin

Da jeg arbejdede for en firma her i byen var ejeren en flittigt investor via Danske bank.
Da det gik galt for ham for snart tyve år siden kom han kone gradende of fortalte at Lars havde tabt 80 million, og de var nød til at fyre mig. 

Jeg ved han anlagte sag an imod den Danske bank for misvisende rådgivning, dette kostede ham et mindre formue in sagsanlæg og han fik ikke en krone fra Banken.

Han var ikke alene, men jeg er enig at man skal handle med dem men har tiltro til.
Det er dog ikke garanti at aftaler holdes, en rådgiver kan også lave fejl.

Jeg har kun investeret i sikre kreditforenings obligationer med sikkerhed i fast ejendom, og så kun meget lidt Danske Bank obligationer!

Gennem årerne har jeg haft et udmærket afkast af det!

Jeg tør ikke investere i aktier, som godt nok giver et højere afkast end obligationer, men hvor man også kan tabe det hele!

Så når de obligationer jeg har er blevet udtrukket og sat ind på kontoen, har jeg bare geninvesteret dem igen-he-he! Very Happy




_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9567
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

It svindel på Nettet? Empty Sv: It svindel på Nettet?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum