FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg

Vis resultater som:

Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Supermarkedskæde til kunder: Vær forberedt på krig
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIdag kl. 11:04 af Unge Ulvdal

» Palæstina-anerkendelse træder i kraft!
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIdag kl. 10:27 af Jojo

» Snart kommer Windows 12!
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIdag kl. 10:24 af Radikal

» Eksisterer Janteloven stadigvæk
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIdag kl. 10:20 af Radikal

» Hvad er ulemper med EU
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIdag kl. 10:14 af Radikal

» SPACE 1999 - The Testament of Arkadia!
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIdag kl. 08:37 af Admin

» Svære opgaver!
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIdag kl. 08:15 af Admin

» Går Hamas efter mål i Europa nu?
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIgår kl. 16:51 af Jojo

» Vend ryggen til trolls
Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! EmptyIgår kl. 16:41 af Admin

Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning!

+3
Unge Ulvdal
Hansen!
En Nordisk Broder
7 deltagere

Go down

Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! Empty Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning!

Indlæg af En Nordisk Broder Man 13 Maj 2024, 11:57

Jeg blev virkelig rystet, da jeg læste om EU-elitens planer om at blande sig i dansk historieundervisning.

"Den danske folkeskoles historieundervisning skal fremover se noget anderledes ud end i dag, hvis det står til EU, efter at Europa-Parlamentet vedtog beslutningen om europæisk historiebevidsthed."
Der vil derefter være mindre fokus på danske historiske personer og begivenheder, hedder det.

Ja, jeg tvivler ikke. Meningen er selvfølgelig, at få de børn og unge, som skal udsættes for ovennævnte, til at glemme hvem de er, hvad de kommer fra - og acceptere sig selv som historieløse får, der efterplaprer elitens kunstige regnbuefarvede pladder. Den vil blive domineret af "wokeisme" og globalisme.
EU har fra starten været et ideologisk projekt med sigte på en totalitær politisk union. At man nu angriber et folks ret til selv at tilrettelægge sin historieundervisning er kun forudsigeligt. Hvor er det frækt og ondskabsfuldt af EUs elite!

Da EU-Parlamentet vedtog ovennævnte beslutning, var Anders Vistisen(DF) den eneste dansker, der stemte imod det. Og det er da også Dansk Folkeparti, der gennem et beslutningsforslag vil have Folketinget til at udtrykke klar modstand mod at EU-Parlamentet vil bestemme over vores historieundervisning.

https://ditoverblik.dk/eu-erklaerer-krig-mod-dansk-historieundervisning-df-kraever-folketingets-modstand/
En Nordisk Broder
En Nordisk Broder

Antal indlæg : 32

ak31, Nationalpigen, Hansen!, Unge Ulvdal og National-Kommunisten synes godt om

Carnivora synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! Empty Sv: Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning!

Indlæg af Hansen! Man 13 Maj 2024, 13:51

En Nordisk Broder skrev:
Da EU-Parlamentet vedtog ovennævnte beslutning, var Anders Vistisen(DF) den eneste dansker, der stemte imod det. Og det er da også Dansk Folkeparti, der gennem et beslutningsforslag vil have Folketinget til at udtrykke klar modstand mod at EU-Parlamentet vil bestemme over vores historieundervisning.

Selv om DF sommetider virker for "gammel-konservativt" i sin opfattelse af parlamentarisk arbejde, må man indrømme, at Vistisen gør et godt stykke arbejde dernede i det forfærdelige "parlament."
Jeg har fulgt hans bemærkninger, som han lægger ud på sociale medier nu i valgkampens tid (han er jo spidskandidat til Europaparlamentsvalget for DF), og der har været en del fine i blandt. Ting som er vældig egnede til modstanden mod EU-overherredømme.

Men desværre ingen tvivl om, hvor det bærer hen: Vores børn og børnebørn skal indoktrineres med en ideologi, hvor der er omkring 75 forskellige køn, at man "selv vælger hvilken slags, man vil være", at indvandring fra Afrika og Mellemøsten er entydigt godt og hvide mennesker er "onde" indtil det modsatte er bevist!
Hansen!
Hansen!

Antal indlæg : 22

ak31, Nationalpigen og National-Kommunisten synes godt om

Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! Empty Sv: Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning!

Indlæg af Johannes Tirs 14 Maj 2024, 11:26

Det er for sent at gøre noget ved det nu, med så mange muslimer i Danmark som der er nu. Man skulle have hørt noget mere om hvad Glistrup sagde for mange år siden. Han var en meget fremsynet politiker. Men han blev jo jordet. Shocked

Johannes
Gæst

Indlæg af Unge Ulvdal Tirs 14 Maj 2024, 13:01

Johannes skrev:Det er for sent at gøre noget ved det nu, med så mange muslimer i Danmark som der er nu. Man skulle have hørt noget mere om hvad Glistrup sagde for mange år siden. Han var en meget fremsynet politiker. Men han blev jo jordet. Shocked

Mogens Glistrup var ikke specielt fremsynet vedrørende den islamiske masseindvandring. Han begyndte først at tale om 'muhamedanerne' (som han altid sagde), da han kom ud fra Horserød Fængsel i foråret 1985. Da havde folk som Søren Krarup, Ole Hasselbalch og Sune Dahlgaard talt og skrevet om det i flere år.

Men jeg er klar over, at myten om Glistrup er ikke så lidt mere spændende end virkeligheden.
Unge Ulvdal
Unge Ulvdal

Antal indlæg : 24

ak31 og Nationalpigen synes godt om

Indlæg af Carnivora Tirs 14 Maj 2024, 20:12

En Nordisk Broder skrev: Meningen er selvfølgelig, at få de børn og unge, som skal udsættes for ovennævnte, til at glemme hvem de er, hvad de kommer fra - og acceptere sig selv som historieløse får, der efterplaprer elitens kunstige regnbuefarvede pladder. Den vil blive domineret af "wokeisme" og globalisme.
EU har fra starten været et ideologisk projekt med sigte på en totalitær politisk union. At man nu angriber et folks ret til selv at tilrettelægge sin historieundervisning er kun forudsigeligt. Hvor er det frækt og ondskabsfuldt af EUs elite!

https://ditoverblik.dk/eu-erklaerer-krig-mod-dansk-historieundervisning-df-kraever-folketingets-modstand/

Et interessant men også meget ubehageligt oplæg fra Den Nordiske Broder.
Ubehageligt fordi skribenten ikke vil anerkende, at der er ting Europa-Parlamentet kan beslutte. Og det kan det naturligvis, fordi der er demokrati i EU-landene. Broderen skriver selv, at den eneste dansker i parlamentet, der stemte imod beslutningen om historieundervisningen var Anders Vistisen fra DF.

Vistisen fører valgkamp på bl.a. facebook, har jeg set, og der får den ikke for lidt med racistiske bemærkninger om muslimer ("der ikke hører til i Danmark") osv.

Mht. historie, så kan vi nu engang ikke fortsætte med at undervise ud fra den forældede og af nationalisme stærkt prægede model. Undervisningen må ind i rammer, som passer ind i EUs generelle værdisæt. Derfor skal der selvfølgelig være meget fokus på de fælles begivenheder så som Fællesmarkedets dannelse i 1950'erne, på ungdomsoprøret i 1968 og i det hele taget på indvandringens overvejende positive betydning for de enkelte medlemslande. Mangfoldighed, venner, mangfoldighed.

Det vil også være en fordel, hvis fremtidens historieundervisning vil undlade at gøre noget ud af reaktionære og chauvinistiske personligheder som Winston Churchill, Charles de Gaulle og naturligvis Adolf Hitler. En nullitet, som jeg mener der blev gjort alt for meget ud af for en snes år siden, Jörg Haider (Østrig) kunne med fordel gøres helt kønsneutral og blot i forbifarten nævnes som en navnløs person.

Desværre underviser jeg ikke længere; det ville ellers have glædet mig at være med til at føre noget af det, Den nordiske Broder har så meget imod, ud i livet.

Antal indlæg : 38
Geografisk sted : Midt-østjylland

ak31, Tina Joan, En Nordisk Broder og National-Kommunisten synes ikke godt om

Indlæg af Tina Joan Tirs 14 Maj 2024, 20:47

@ Carnivora,

jeg synes, at det er dit indlæg, der er ubehageligt. Derfor er jeg glad for, at du ikke skal ud at undervise børn og unge i den slags.  Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! 1f62f
Tina Joan
Tina Joan

Antal indlæg : 15
Geografisk sted : Agersted, Vendsyssel

En Nordisk Broder, Den Gamle og National-Kommunisten synes godt om

Indlæg af ak31 Tirs 14 Maj 2024, 21:32

Carnivora skrev:
En Nordisk Broder skrev: Meningen er selvfølgelig, at få de børn og unge, som skal udsættes for ovennævnte, til at glemme hvem de er, hvad de kommer fra - og acceptere sig selv som historieløse får, der efterplaprer elitens kunstige regnbuefarvede pladder. Den vil blive domineret af "wokeisme" og globalisme.

Et interessant men også meget ubehageligt oplæg fra Den Nordiske Broder.
Ubehageligt fordi skribenten ikke vil anerkende, at der er ting Europa-Parlamentet kan beslutte. Og det kan det naturligvis, fordi der er demokrati i EU-landene. Broderen skriver selv, at den eneste dansker i parlamentet, der stemte imod beslutningen om historieundervisningen var Anders Vistisen fra DF.

Vistisen fører valgkamp på bl.a. facebook, har jeg set, og der får den ikke for lidt med racistiske bemærkninger om muslimer ("der ikke hører til i Danmark") osv.

Mht. historie, så kan vi nu engang ikke fortsætte med at undervise ud fra den forældede og af nationalisme stærkt prægede model. Undervisningen må ind i rammer, som passer ind i EUs generelle værdisæt. Derfor skal der selvfølgelig være meget fokus på de fælles begivenheder så som Fællesmarkedets dannelse i 1950'erne, på ungdomsoprøret i 1968 og i det hele taget på indvandringens overvejende positive betydning for de enkelte medlemslande. Mangfoldighed, venner, mangfoldighed.

Det vil også være en fordel, hvis fremtidens historieundervisning vil undlade at gøre noget ud af reaktionære og chauvinistiske personligheder som Winston Churchill, Charles de Gaulle og naturligvis Adolf Hitler. En nullitet, som jeg mener der blev gjort alt for meget ud af for en snes år siden, Jörg Haider (Østrig) kunne med fordel gøres helt kønsneutral og blot i forbifarten nævnes som en navnløs person.

Desværre underviser jeg ikke længere; det ville ellers have glædet mig at være med til at føre noget af det, Den nordiske Broder har så meget imod, ud i livet.

Hr. tiger
Er der nogle lande i Europa. Der ikke har store problemer med muslimer?
Det skulle da lige være de gamle ost europæiske lande. Der er de sociale ydelser nok ikke, store nok til at gå efter. Evil or Very Mad

De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1579

Den Gamle og National-Kommunisten synes godt om

Indlæg af Johannes Ons 15 Maj 2024, 11:30

"Det skulle da lige være de gamle ost europæiske lande. Der er de sociale ydelser nok ikke, store nok til at gå efter."
Mange har en teori om hvorfor særlig muslimerne søger mod Europa og de Europæiske lande. Nogle mener netop, at det er for at få de store sociale ydelser som Danmark har. Andre mener, at det er deres Imamer som befaler dem at søge til Europa, for med religion og børnefødsler at overtage landene. Så er der nogle som er mere naive, at de tror det er fordi de er forfulgte og flygtninge af andre årsager. Jeg ved ikke hvad der er det rigtige, men jeg tror ikke at det er godt for vores lande i Europa med for mange af en helt anden og modsat religion, kultur og levevis.Shocked Very Happy

Johannes
Gæst

Indlæg af National-Kommunisten Tors 16 Maj 2024, 16:52

EU - oprindelig EEC - har altid været et ækelt, tyrannisk instrument til at banke den nationale selvstændighed i medlemslandene med.

Det hed helt fra starten i Rom-traktaten, at EEC skulle "udvikle sig i retning af en stadigt snævrere politisk union." Men kun de mest vakse og vågne råbte vagt i gevær - det store flertal af får snorksov på vagten!

Min ønskedrøm: At de nordiske lande finder sammen om at skrive en fælles udmeldelse af skidtet.

Jeg ved godt nogen griner, men jeg tror faktisk noget i den stil vil ske en skønne dag.  Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! 1f63d
National-Kommunisten
National-Kommunisten

Antal indlæg : 21

En Nordisk Broder og Den Gamle synes godt om

Indlæg af Carnivora Fre 17 Maj 2024, 20:22

ak31 skrev:
Hr. tiger
Det skulle da lige være de gamle ost europæiske lande. Der er de sociale ydelser nok ikke, store nok til at gå efter.  Evil or Very Mad

Jeg skal undlade at påtale, at du nok ikke kan stave til Carnivora.

JA, der er nogle, der ikke har alle disse (ofte påståede eller vildt overdrevne) problemer med Muslimer. Jeg kunne pege på Sverige, og når jeg er blevet skudt i skoene herinde, at de har nogle skyderier i storbyerne, svarer jeg: Havde de mon ikke haft det under alle omstændigheder? Det er et fænomen, vi deværre ser i flere europæiske lande.

Indirekte beskylder du så - som sædvanlig - de oftest fattige og forfulgte Muslimer for at gå efter sociale ydelser! Du skulle skamme dig!
Prøv at læse det Jojo skrev om Muslimernes ihærdige omsorg i sundhedssektoren.  Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! 1f62e

Antal indlæg : 38
Geografisk sted : Midt-østjylland

Jojo synes godt om

ak31 synes ikke godt om

Indlæg af ak31 Lør 18 Maj 2024, 15:54

Carnivora skrev:
ak31 skrev:
Hr. tiger
Det skulle da lige være de gamle ost europæiske lande. Der er de sociale ydelser nok ikke, store nok til at gå efter.  Evil or Very Mad

Jeg skal undlade at påtale, at du nok ikke kan stave til Carnivora.

JA, der er nogle, der ikke har alle disse (ofte påståede eller vildt overdrevne) problemer med Muslimer. Jeg kunne pege på Sverige, og når jeg er blevet skudt i skoene herinde, at de har nogle skyderier i storbyerne, svarer jeg: Havde de mon ikke haft det under alle omstændigheder? Det er et fænomen, vi deværre ser i flere europæiske lande.

Indirekte beskylder du så - som sædvanlig - de oftest fattige og forfulgte Muslimer for at gå efter sociale ydelser! Du skulle skamme dig!
Prøv at læse det Jojo skrev om Muslimernes ihærdige omsorg i sundhedssektoren.  Nu vil EU også bestemme over dansk historieundervisning! 1f62e

Tænker jeg nok kan stave til Carninora.
Men det er så dit sidste nye navn. Det første navne jeg stødt på var Inger Henriksen, så tigermanden, og hvad du ellers har haft af navne igennem årene. Jeg så dig først på Sol debatten.
Sundhedssektoren kende jeg da til, da jeg har en uddannelse som sygeplejerske, og har arbejdet der på forskellige områder. Og ikke mindst, da jeg havde brug for pleje i eget hjem.

De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1579

National-Kommunisten synes godt om

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum