FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Muslimer får magt i britisk politik
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 15:17 af Gæst

» Abortgrænsen hæves!
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 10:29 af Radikal

» 5. maj 1945!
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 10:28 af ak31

» Svære opgaver!
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 10:20 af ak31

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 10:17 af Radikal

» ClamAV antivirus til Linux?
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 10:11 af Radikal

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 08:40 af Gæst

» Det første store togrøveri!
Tycho Brahesdag/e EmptyIdag kl. 08:08 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Tycho Brahesdag/e EmptyIgår kl. 15:12 af Admin


Tycho Brahesdag/e

Go down

Tycho Brahesdag/e Empty Tycho Brahesdag/e

Indlæg af Gæst Ons 01 Dec 2021, 08:06

I dag knyttes navnet Tycho Brahe ofte til de såkaldte Tycho Brahesdage dage, der efter gammel skik skulle være særligt uheldige.

Skulle være - nej da ER, for sådan en dag oplevede vi i mandags, det begyndte om morgenen med at en af udepersiennerne på vinduerne ikke kunne rulles op, det tog min mand over 3 timer med at få den repareret, men det lykkedes til sidst, persiennen kom op og dagslyset ind.

Glæden varede dog kun til omkring middag, så strejkede emhætten, min mand igen på arbejde med reparaturen, heldigvis lykkedes det ham også at få den igang igen.

Altså dobbelt glæde den dag, ak ja den glæde varede dog kun til tidlig på aftenen, da tog vores oliefyr afsked, min mand fik det da sat igang igen, men det holdt ikke ret længe, huset kølede af i løbet af natten, 'kulden' var dog til at holde ud i går morges, meeen den må vi altså holde ud til i morgen torsdag, først da kommer en service medarbejder og kan forhåbentlig reparere fyret.

Heldigvis har vi en kaminovn, der kan klare at opvarme hele stueetagen, men jeg har aldrig været glad for at bruge den alene pga asken, jeg har følelsen af at hele huset bliver støvet ind, når asken skal ud. Nå men i nødstilfælde som nu er den god at have.

Har du også oplevet sådan en Tycho Brahe's dag?


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum