FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Muslimer får magt i britisk politik
9. april 1940! EmptyIdag kl. 19:13 af Gæst

» Abortgrænsen hæves!
9. april 1940! EmptyIdag kl. 10:29 af Radikal

» 5. maj 1945!
9. april 1940! EmptyIdag kl. 10:28 af ak31

» Svære opgaver!
9. april 1940! EmptyIdag kl. 10:20 af ak31

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
9. april 1940! EmptyIdag kl. 10:17 af Radikal

» ClamAV antivirus til Linux?
9. april 1940! EmptyIdag kl. 10:11 af Radikal

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
9. april 1940! EmptyIdag kl. 08:40 af Gæst

» Det første store togrøveri!
9. april 1940! EmptyIdag kl. 08:08 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
9. april 1940! EmptyIgår kl. 15:12 af Admin


9. april 1940!

3 deltagere

Go down

9. april 1940! Empty 9. april 1940!

Indlæg af Admin Lør 09 Apr 2022, 19:52

9. april 1940!

Sådan kæmpede danske soldater 9. april 1940

Den 9. april 1940 blev Danmark angrebet af de grimme nazister fra Nazi Tyskland!

Nu ville de også tage Danmark med militærmagt!

I hele 5 år fra 1940 til 1945 var Danmark tysk besiddelse, indtil de blev jaget ud af vestlige styrker, og friheden kunne vende tilbage til Danmark!

Senere blev vores frihed garanteret med oprettelse af NATO samarbejdet!

Din mening?


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9492
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Gæst Søn 10 Apr 2022, 05:08

Admin skrev:
Den 9. april 1940 blev Danmark angrebet af de grimme nazister fra Nazi Tyskland!

Nu ville de også tage Danmark med militærmagt!

I hele 5 år fra 1940 til 1945 var Danmark tysk besiddelse, indtil de blev jaget ud af vestlige styrker, og friheden kunne vende tilbage til Danmark!

Senere blev vores frihed garanteret med oprettelse af NATO samarbejdet!

Din mening?

Min mening, som jeg har skrevet mange gange på de debatfora jeg har deltaget i, er, at modstandsbevægelsen - med det kommunistisk ledede BOPA som førende - havde en væsentlig del af æren for, at danskerne efter afslutningen på WW2 blev regnet for allierede. (Det var jo ikke fordi regeringen sendte en håndfuld soldater ud for at blive slagtet ved grænsen og foran Amalienborg om morgenen den 9. april.)

Personlig har jeg helt siden mine drengeår haft det sådan, at jeg ville ønske tidsfaktoren og de geografiske forhold havde åbnet mulighed for, at Sovjetunionen havde foretaget en fredsbesættelse af resten af landet, nu de nåede Bornholm.

NATO har ikke garanteret danmark nogen frihed; vores deltagelse i dette amerikanske projekt har kostet et utal af milliarder kroner gennem 73 år nu, foruden at det har presset (villige) danske regeringer ud i både skrupskøre og kostbare eventyr i stil med Irak og Afghanistan.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Gæst Søn 10 Apr 2022, 07:50

katz

Her kan vi blive enige, jeg mener heller ikke at vi har gjort noget som helst hvor vi har været i krig, som Iraq, Syrien og Afghanistan. Den her dumme tanke at demokratiserer Mellemøsten dur ikke, de fatter hat af demokrati. De er styret af koranen og den kan ikke reformeres.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Gæst Søn 10 Apr 2022, 09:29

Katz skrev:  Min mening, som jeg har skrevet mange gange på de debatfora jeg har deltaget i, er, at modstandsbevægelsen - med det kommunistisk ledede BOPA som førende - havde en væsentlig del af æren for, at danskerne efter afslutningen på WW2 blev regnet for allierede. (Det var jo ikke fordi regeringen sendte en håndfuld soldater ud for at blive slagtet ved grænsen og foran Amalienborg om morgenen den 9. april.)

Personlig har jeg helt siden mine drengeår haft det sådan, at jeg ville ønske tidsfaktoren og de geografiske forhold havde åbnet mulighed for, at Sovjetunionen havde foretaget en fredsbesættelse af resten af landet, nu de nåede Bornholm.

NATO har ikke garanteret danmark nogen frihed; vores deltagelse i dette amerikanske projekt har kostet et utal af milliarder kroner gennem 73 år nu, foruden at det har presset (villige) danske regeringer ud i både skrupskøre og kostbare eventyr i stil med Irak og Afghanistan.

Typisk indlæg fra en notorisk landsforræder, der ikke har fattet et levende klap.

Tigeren aner af gode grunde ikke, hvordan en nationalsindet dansker tænker - og heller ikke hvad han/hun tænkte, da Danmark blev besat i går for 82 år siden.
Som flere gange før forsøger han at hæve BOPA op over skyerne, mens han ikke regner den borgerlige side af modstandsbevægelsen.
Og værst: Han har siden drengeårene ønsket sig en 'sovjetisk fredsbesættelse' af Danmark.

Tag lige den helt ind! Han bruger oven i købet samme ordvalg, som tyskerne længe brugte om deres overfald på vores land 9. april
- en "fredsbesættelse." Ædr!!

Det er DET, der mere end selv hans nuværende maskepi med islam, viser at han altid har haft det i sig: Lysten til at forråde sit fædreland, gå fjendens ærinder og samtidig spytte efter og håne den fædrelandskærlige dansker. Jeg væmmes.   9. april 1940! 1f61d

At Tigeren er uhelbredelig anti-demokrat, ses yderligere af at han ønsker at få bannet samtlige medlemmer, som han - gentager som han - opfatter som "nynazister."

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Admin Søn 10 Apr 2022, 11:11

Polysl skrev:katz

Her kan vi blive enige, jeg mener heller ikke at vi har gjort noget som helst hvor vi har været i krig, som Iraq, Syrien og Afghanistan. Den her dumme tanke at demokratiserer Mellemøsten dur ikke, de fatter hat af demokrati. De er styret af koranen og den kan ikke reformeres.

Problemet med at forsøge at lave demokrati i den muslimske Mellemøsten, vil nok altid slå fejl, fordi de ganske enkelt ikke ved hvad demokrati er!

De er total styret af Koranen og Sharia lovene med skyklapper på, og dette er næsten umuligt at lave om på!

Naser Khader sagde engang, at Islam trænger til en reformation, men den ligger nok flere hundrede år frem i tiden?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9492
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Gæst Man 11 Apr 2022, 04:06

De indtrængere, som ankom med panservogne for 82 år siden, slap danskerne af med efter fem år.

De indtrængere, som er ankommet med barnevogne siden 1980'erne, slipper vi måske aldrig af med!
9. april 1940! 1f620

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Admin Man 11 Apr 2022, 11:15

Troskab skrev:De indtrængere, som ankom med panservogne for 82 år siden, slap danskerne af med efter fem år.

De indtrængere, som er ankommet med barnevogne siden 1980'erne, slipper vi måske aldrig af med!
9. april 1940! 1f620

Ja da, det tog fem år for at nedkæmpe nazister fra Tyskland som indtog/overfaldt Danmark og en hel masse andre lande med militærmagt!

Flygtninge og ulovlige migranter fra særlig de muslimske lande er et problem for demokratiske lande, fordi de kommer fra diktaturlande og med en ideologi som ikke kan forenes med den vestlige verdens!

Derimod har vi ingen problemer med andre nationaliteter som er kommet til Danmark, hvor der på det seneste er kommet ca. 20.000 ukrainere som har den samme ideologi som os i vesten!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9492
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

ak31 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af EmoJanice Tirs 28 Mar 2023, 17:09

Når vi var et så let offer i 1940, var det primært fordi nogle havde drømmen om et fællesnordisk alternativ - et alternativ hvor Danmark så skulle køre på frihjul. Jeg spørger mig selv hvorfor man overhovedet kunne tro på at Sverige ville komme et passivt Danmark til hjælp. Hvad skulle motivationen være?

Derudover havde vi nedrustet ganske ensidigt og de mange frivillige korps som var en fantastisk støtte den etablerede hær under 1. verdenskrig var også væk.

Sidst og ikke mindst så er der kilder som tyder på at Rostock aftalen eksisterede, men det kan vi aldrig få bekræftet idet Rigsarkivet tillod den daværende ministers arvinger at redigere de efterladte dagbøger.
EmoJanice
EmoJanice

Antal indlæg : 119
Join date : 13/04/21
Age : 31

https://emojanice.wordpress.com/

Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Nationalpigen Ons 29 Mar 2023, 13:16

Admin skrev:
Ja da, det tog fem år for at nedkæmpe nazister fra Tyskland som indtog/overfaldt Danmark og en hel masse andre lande med militærmagt!

Flygtninge og ulovlige migranter fra særlig de muslimske lande er et problem for demokratiske lande, fordi de kommer fra diktaturlande og med en ideologi som ikke kan forenes med den vestlige verdens!

Derimod har vi ingen problemer med andre nationaliteter som er kommet til Danmark, hvor der på det seneste er kommet ca. 20.000 ukrainere som har den samme ideologi som os i vesten!

Enig i det første.

Til det andet: Der er kommet over 31.000 ukrainere. Det kan man slå op alverdens steder.

Hvad er det for en ideologi, ukrainere har fælles med os?

_________________
'VÅGN NU OP, DANMARK !'
Nationalpigen
Nationalpigen

Antal indlæg : 19
Join date : 23/07/22
Age : 26
Geografisk sted : 9400

Tina Joan synes godt om

Tilbage til toppen Go down

9. april 1940! Empty Sv: 9. april 1940!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum