FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Muslimer får magt i britisk politik
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 17:57 af Gæst

» Abortgrænsen hæves!
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 10:29 af Radikal

» 5. maj 1945!
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 10:28 af ak31

» Svære opgaver!
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 10:20 af ak31

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 10:17 af Radikal

» ClamAV antivirus til Linux?
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 10:11 af Radikal

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 08:40 af Gæst

» Det første store togrøveri!
Tag den forreste! EmptyIdag kl. 08:08 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Tag den forreste! EmptyIgår kl. 15:12 af Admin


Tag den forreste!

3 deltagere

Go down

Tag den forreste! Empty Tag den forreste!

Indlæg af Admin Tirs 16 Maj 2023, 11:02

Tag den forreste!

https://www.bt.dk/forbrug/coop-med-opfordring-til-kunderne-tag-den-forreste

"Coop med opfordring til kunderne: Tag den forreste!

Du står foran køledisken og skal have en liter mælk, men hvad gør du? Griber du automatisk efter den forreste på hylden, eller graver du ind og snupper den inderste?

Med andre ord: Tænker du madspild eller maksimal friskhed, når du køber ind?"

Jeg ved at de ældste varer altid står forrest i en række på hylderne, og da jeg gerne vil have friske varer, tager jeg altid fat i den inderste varer, som er med de datoer med de længst holdende varer!

Man kan selvfølgelig altid vurderer om man skal bruge hele varer med det samme, eller at den kun behøver at holde et par dage!

De varer jeg køber, skal kunne holde mindst en uge frem, da jeg kun køber ind een gang om ugen!

Din mening?



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9492
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

ak31 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Tag den forreste! Empty Sv: Tag den forreste!

Indlæg af Radikal Tirs 16 Maj 2023, 15:37

Admin skrev:Tag den forreste!

https://www.bt.dk/forbrug/coop-med-opfordring-til-kunderne-tag-den-forreste

"Coop med opfordring til kunderne: Tag den forreste!

Du står foran køledisken og skal have en liter mælk, men hvad gør du? Griber du automatisk efter den forreste på hylden, eller graver du ind og snupper den inderste?

Med andre ord: Tænker du madspild eller maksimal friskhed, når du køber ind?"

Jeg ved at de ældste varer altid står forrest i en række på hylderne, og da jeg gerne vil have friske varer, tager jeg altid fat i den inderste varer, som er med de datoer med de længst holdende varer!

Man kan selvfølgelig altid vurderer om man skal bruge hele varer med det samme, eller at den kun behøver at holde et par dage!

De varer jeg køber, skal kunne holde mindst en uge frem, da jeg kun køber ind een gang om ugen!

Din mening?



Vi i De Radikale mener, man skal tage den forreste varer først. Jeg køber så også ind hver anden dag, så varerne bliver aldrig for gamle. Vi skal have alt det madspild væk, så indkøbsstederne ikke er nød til at smide gode varer væk. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1697
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Tag den forreste! Empty Sv: Tag den forreste!

Indlæg af ak31 Tirs 16 Maj 2023, 17:45

Radikal skrev:
Admin skrev:Tag den forreste!

https://www.bt.dk/forbrug/coop-med-opfordring-til-kunderne-tag-den-forreste

"Coop med opfordring til kunderne: Tag den forreste!

Du står foran køledisken og skal have en liter mælk, men hvad gør du? Griber du automatisk efter den forreste på hylden, eller graver du ind og snupper den inderste?

Med andre ord: Tænker du madspild eller maksimal friskhed, når du køber ind?"

Jeg ved at de ældste varer altid står forrest i en række på hylderne, og da jeg gerne vil have friske varer, tager jeg altid fat i den inderste varer, som er med de datoer med de længst holdende varer!

Man kan selvfølgelig altid vurderer om man skal bruge hele varer med det samme, eller at den kun behøver at holde et par dage!

De varer jeg køber, skal kunne holde mindst en uge frem, da jeg kun køber ind een gang om ugen!

Din mening?



Vi i De Radikale mener, man skal tage den forreste varer først. Jeg køber så også ind hver anden dag, så varerne bliver aldrig for gamle. Vi skal have alt det madspild væk, så indkøbsstederne ikke er nød til at smide gode varer væk. Shocked Very Happy

Så gør det ikke noget, at der er forbugerne de skal smide varene ud, da de så bliver for gamle hos forbrugeren.
Der er forskel om der er en eller flere personer til at forbruge indkøbet. Forleden var jeg ved at komme sur mælk i min kaffe,Neutral Jeg kan ikke spise 8 morgenboller hvis der er 4 dage tilbage i holdbar tid.
Er det ikke lige meget, om det er butikkens penge, eller forbrugerens penge der er spildt?
Jeg går efter frisk brød og mælk, det passer mig bedst her i ak31. Very Happy

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1540
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Tag den forreste! Empty Sv: Tag den forreste!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum