FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Abortgrænsen hæves!
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIdag kl. 10:29 af Radikal

» 5. maj 1945!
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIdag kl. 10:28 af ak31

» Svære opgaver!
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIdag kl. 10:20 af ak31

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIdag kl. 10:17 af Radikal

» ClamAV antivirus til Linux?
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIdag kl. 10:11 af Radikal

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIdag kl. 08:40 af Gæst

» Det første store togrøveri!
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIdag kl. 08:08 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptyIgår kl. 15:12 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Europas sidste heks - Helen Duncan EmptySøn 05 Maj 2024, 09:35 af Admin


Europas sidste heks - Helen Duncan

Go down

Europas sidste heks - Helen Duncan Empty Europas sidste heks - Helen Duncan

Indlæg af Gæst Tirs 21 Dec 2021, 06:38

Winston Churchill var rasende. Brevet til hans indenrigsminister den 3. april 1944 indeholdt hverken tiltale eller hilsen og var underskrevet med lyserødt blæk: "Hvad har denne proces kostet staten," spurgte den britiske premierminister og beordrede: "Send mig en rapport, hvorfor en moderne domstol dømmer efter en hekserilov fra 1735.

Det "forældede nonsens", der udløste et sådan raseri hos Churchill , var en af de mest absurde retssager i det 20. århundrede: Den 3. april 1944 blev skottiske Helen Duncan dømt for hekseri til ni måneders fængsel i Old Bailey, Central Criminal Court i London.

Midt i krigen, mens det tyske luftvåben angreb London med bomber, greb den Britiske Justits dybt ned i lovgivningens skraldepose og fandt en mere end 200 år gammel hekseri-lov frem. På grundlag af denne lov, blev Helen Duncan, mor til seks børn, kendt skyldig i nekromanti og svig.

Da dommen blev læst op, mistede den sygelige virkende, buttede kvinde, 46 år, nerverne og råbte: " Aldrig i mit liv har jeg hørt så mange løgne, hvorfor skal jeg lide så frygtelig?" råbte hun ud og brast i gråd.

Helen Duncan kom i det berygtede kvindefængsel Holloway Prison, hun blev benådet i september 1944. I 1951 afskaffede Winston Churchill hekseri-loven.

Selv den dag i dag  fter Helen Duncan’s død den 6. december 1956 kæmper hendes familiemedlemmer og tilhængere for at få hende rehabiliteret.

Europas sidste heks - Helen Duncan WON-Kombo-HELEN-DUNCAN-Duncan-produce

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum