FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Svindel på nettet EmptyIgår kl. 15:25 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Svindel på nettet EmptyIgår kl. 15:12 af Admin

» 5. maj 1945!
Svindel på nettet EmptyIgår kl. 10:44 af EmoJanice

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Svindel på nettet EmptyIgår kl. 06:31 af En Nordisk Broder

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Svindel på nettet EmptySøn 05 Maj 2024, 18:52 af ak31

» ClamAV antivirus til Linux?
Svindel på nettet EmptySøn 05 Maj 2024, 16:14 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Svindel på nettet EmptySøn 05 Maj 2024, 09:35 af Admin

» Ad Astra - rumfilm!
Svindel på nettet EmptySøn 05 Maj 2024, 09:20 af Admin

» Røde understregninger i Linux Mint?
Svindel på nettet EmptyLør 04 Maj 2024, 15:20 af Admin


Svindel på nettet

2 deltagere

Go down

Svindel på nettet Empty Svindel på nettet

Indlæg af Daniella Fre 17 Mar 2023, 19:24

Jeg er een af dem, som har snudeskaftet langt fremme - især på Facebook, hvor jeg har en gruppe. Næsten hver dag får jeg en kommando i i min post om, at jeg skal give dem mit telefonnummer. Mon ikke mange har luret de svindlere? Hvis de får mit telefonnummer står hele mit IT liv åben for dem, og de kan hacke sig ind på min profil, slette den og erstatte den med deres person. På den måde kan de få "Venner" og meget andet.
Jeg giver dem en historie fra de varme lande og så bliver de kylet ud af mit system. De må jo tro, at vi er mindre begavede.
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Tilbage til toppen Go down

Svindel på nettet Empty Sv: Svindel på nettet

Indlæg af Admin Fre 17 Mar 2023, 21:14

Daniella skrev:Jeg er een af dem, som har snudeskaftet langt fremme - især på Facebook, hvor jeg har en gruppe.                                                                                                                         Næsten hver dag får jeg en kommando i i min post om, at jeg skal give dem mit telefonnummer. Mon ikke mange har luret de svindlere?                                                  Hvis de får mit telefonnummer står hele mit IT liv åben for dem, og de kan hacke sig ind på min profil, slette den og erstatte den med deres person. På den måde kan de få "Venner" og meget andet.
Jeg giver dem en historie fra de varme lande og så bliver de kylet ud af mit system. De må jo tro, at vi er mindre begavede.

Ja man skal ikke opgive sit telefonnummer til nogen man ikke kender!

Jeg har heller ikke opgivet mit nummer på FB til nogen som helst! Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Daniella synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Svindel på nettet Empty Sv: Svindel på nettet

Indlæg af Daniella Lør 18 Mar 2023, 11:55

Desværre er der mange, som ikke har forstået, at når man ringer fra banken, politiet eller andre instanser og beder om oplysninger som telefonnummer, personlige oplysninger m.m. er det for at svindle og lænse os for penge eller for at få vores oplysninger på Facebook, så man kan narre mange til forskellige ting.
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Svindel på nettet Empty Sv: Svindel på nettet

Indlæg af Admin Lør 18 Mar 2023, 15:18

Daniella skrev:Desværre er der mange, som ikke har forstået, at når man ringer fra banken, politiet eller andre instanser og beder om oplysninger som telefonnummer, personlige oplysninger m.m. er det for at svindle og lænse os for penge eller for at få vores oplysninger på Facebook, så man kan narre mange til forskellige ting.                  

Ja desværre hopper mange i vandet over at modtage telefonopkald fra en som siger han er fra politiet, banken eller andet!

Disse banker og det offentlige, vil aldrig aldrig spørge om personlige oplysninger, hverken over telefonen eller via sms osv.!

Det bedste man kan gøre er at lægge telefonen på, eller slette sms! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Svindel på nettet Empty Sv: Svindel på nettet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum