FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIdag kl. 15:25 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIdag kl. 15:12 af Admin

» 5. maj 1945!
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIdag kl. 10:44 af EmoJanice

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIdag kl. 06:31 af En Nordisk Broder

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIgår kl. 18:52 af ak31

» ClamAV antivirus til Linux?
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIgår kl. 16:14 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIgår kl. 09:35 af Admin

» Ad Astra - rumfilm!
30.000 danskere er lost i dag! EmptyIgår kl. 09:20 af Admin

» Røde understregninger i Linux Mint?
30.000 danskere er lost i dag! EmptyLør 04 Maj 2024, 15:20 af Admin


30.000 danskere er lost i dag!

4 deltagere

Go down

30.000 danskere er lost i dag! Empty 30.000 danskere er lost i dag!

Indlæg af Admin Tirs 31 Okt 2023, 10:24

30.000 danskere er lost i dag!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-31-nemid-lukker-endeligt-borgere-kan-soege-hjaelp

"NemID lukker endeligt – borgere kan søge hjælp.

Tirsdag er sidste dag med det omdiskuterede nøglekort NemID.

NemID har været under afvikling længe, men tirsdag lukkes der endegyldigt for tjenesten.

I stedet skal danskerne vænne sig til at bruge MitID for at logge ind i eksempelvis netbank, MinSundhed eller andre former for digitale tjenester."

Jeg er meget overrasket over, at så mange danskere endnu ikke har fået MitID oprettet!

Jeg synes, at det var nemt med nøglekort NemID, som jo var udenfor de digitale medier og på papir i stedet for!

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

30.000 danskere er lost i dag! Empty Sv: 30.000 danskere er lost i dag!

Indlæg af Oliver Tirs 31 Okt 2023, 16:07

Admin skrev:30.000 danskere er lost i dag!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-31-nemid-lukker-endeligt-borgere-kan-soege-hjaelp

"NemID lukker endeligt – borgere kan søge hjælp.

Tirsdag er sidste dag med det omdiskuterede nøglekort NemID.

NemID har været under afvikling længe, men tirsdag lukkes der endegyldigt for tjenesten.

I stedet skal danskerne vænne sig til at bruge MitID for at logge ind i eksempelvis netbank, MinSundhed eller andre former for digitale tjenester."

Jeg er meget overrasket over, at så mange danskere endnu ikke har fået MitID oprettet!

Jeg synes, at det var nemt med nøglekort NemID, som jo var udenfor de digitale medier og på papir i stedet for!

Din mening?

Translated to Danish:

Min danske kone siger, at der både svindles med nøglekortet og med det der MitID system. Det er vist ikke nemt at lave et 100 procent sikkert system, for it svindlere er dygtige i dag. Smile
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 170
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : London

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

30.000 danskere er lost i dag! Empty Sv: 30.000 danskere er lost i dag!

Indlæg af welupe Ons 01 Nov 2023, 18:55

Nej, man får aldrig nogensinde gjort systemet 100% sikkert...  Lissom virus-programmører hele tiden vil være foran dem, der laver antivirusprogrammer...

Men , egtl. synes jeg at MITID er ganske simpelt, selvom NEMid måske var endnu mere simpelt... Og det virker bare! Smile

welupe

Antal indlæg : 218
Join date : 30/11/20

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

30.000 danskere er lost i dag! Empty Sv: 30.000 danskere er lost i dag!

Indlæg af Admin Tors 02 Nov 2023, 09:34

welupe skrev:Nej, man får aldrig nogensinde gjort systemet 100% sikkert...  Lissom virus-programmører hele tiden vil være foran dem, der laver antivirusprogrammer...

Men , egtl. synes jeg at MITID er ganske simpelt, selvom NEMid måske var endnu mere simpelt... Og det virker bare!  Smile

Nej 100% sikkert bliver det nok aldrig, særlig ikke når man af og til læser på nettet, at ældre er blevet ringet op af it-svindlere. Hvor de så bliver spurgt om deres personlige oplysninger under et eller andet svindel påskud!

Og så giver de gladelig deres oplysninger til svindleren uden at tænke over konsekvenserne derved!

Selv om jeg kunne lide NemID, fordi der var noget i systemet som var udenfor computeren nemlig kode tallene på papir, så har jeg nu vænnet mig til MitID, da jeg har fået en digital kodeviser, som også er udenfor selve computeren!Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

30.000 danskere er lost i dag! Empty Sv: 30.000 danskere er lost i dag!

Indlæg af Radikal Tors 02 Nov 2023, 15:49

Admin skrev:
welupe skrev:Nej, man får aldrig nogensinde gjort systemet 100% sikkert...  Lissom virus-programmører hele tiden vil være foran dem, der laver antivirusprogrammer...

Men , egtl. synes jeg at MITID er ganske simpelt, selvom NEMid måske var endnu mere simpelt... Og det virker bare!  Smile

Nej 100% sikkert bliver det nok aldrig, særlig ikke når man af og til læser på nettet, at ældre er blevet ringet op af it-svindlere. Hvor de så bliver spurgt om deres personlige oplysninger under et eller andet svindel påskud!

Og så giver de gladelig deres oplysninger til svindleren uden at tænke over konsekvenserne derved!

Selv om jeg kunne lide NemID, fordi der var noget i systemet som var udenfor computeren nemlig kode tallene på papir, så har jeg nu vænnet mig til MitID, da jeg har fået en digital kodeviser, som også er udenfor selve computeren!Very Happy


Vi i De Radikale mener, at en kodeviser er en god løsning i stedet for på papir. Derfor har jeg også fået en kodeviser, og der er aldrig problemer med brugen af den. Hvor mange kodetal den så indeholder ved jeg ikke? Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1692
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

30.000 danskere er lost i dag! Empty Sv: 30.000 danskere er lost i dag!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum