FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIdag kl. 15:25 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIdag kl. 15:12 af Admin

» 5. maj 1945!
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIdag kl. 10:44 af EmoJanice

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIdag kl. 06:31 af En Nordisk Broder

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIgår kl. 18:52 af ak31

» ClamAV antivirus til Linux?
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIgår kl. 16:14 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIgår kl. 09:35 af Admin

» Ad Astra - rumfilm!
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyIgår kl. 09:20 af Admin

» Røde understregninger i Linux Mint?
Pas nu på med telefonbedragerier! EmptyLør 04 Maj 2024, 15:20 af Admin


Pas nu på med telefonbedragerier!

4 deltagere

Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af Admin Tors 28 Dec 2023, 11:13

Pas nu på med telefonbedragerier!

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-12-28-kvinder-gav-deres-kreditkort-til-tricktyve-som-var-en-medarbejder-fra-banken

"Kvinder gav deres kreditkort til tricktyve, som "var en medarbejder fra banken".

Det lykkedes bedragerne at hæve penge på et af de stjålne kort.

Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi advarer mod tricktyve, efter to kvinder i 80'erne onsdag blev udsat for bedrageri.

Kvinderne, der begge har bopæl i Slagelse, blev ringet op af en mand, og til den første forklarede han, at hendes konto var blevet hacket, og hun skulle have nyt betalingskort."

Så den "flinke bankmand" kommer lige forbi for at hente dit kreditkort og andre værdier!

"Politiet minder om, at hverken bank, politi, kommune eller andre myndigheder ringer og efterspørger betalingskort, MitID, pin-koder eller lignende."

Alligevel plumper folk i fælden overfor den flinke bankmand!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Sv: Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af ak31 Tors 28 Dec 2023, 11:25

Admin skrev:Pas nu på med telefonbedragerier!

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-12-28-kvinder-gav-deres-kreditkort-til-tricktyve-som-var-en-medarbejder-fra-banken

"Kvinder gav deres kreditkort til tricktyve, som "var en medarbejder fra banken".

Det lykkedes bedragerne at hæve penge på et af de stjålne kort.

Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi advarer mod tricktyve, efter to kvinder i 80'erne onsdag blev udsat for bedrageri.

Kvinderne, der begge har bopæl i Slagelse, blev ringet op af en mand, og til den første forklarede han, at hendes konto var blevet hacket, og hun skulle have nyt betalingskort."

Så den "flinke bankmand" kommer lige forbi for at hente dit kreditkort og andre værdier!

"Politiet minder om, at hverken bank, politi, kommune eller andre myndigheder ringer og efterspørger betalingskort, MitID, pin-koder eller lignende."

Alligevel plumper folk i fælden overfor den flinke bankmand!


Første juledag fik jeg en sms fra et "pakkefirma". De kunne ikke levere en pakke, da der var noget galt med min adresse. Der var et link, som jeg lige skulle opdatere, med mine private oplysninger.. Det blev den også, lige ned i papirkurven. Twisted Evil

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1537
Join date : 05/12/20

Admin, Radikal og welupe synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Sv: Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af Radikal Tors 28 Dec 2023, 16:02

ak31 skrev:
Admin skrev:Pas nu på med telefonbedragerier!

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-12-28-kvinder-gav-deres-kreditkort-til-tricktyve-som-var-en-medarbejder-fra-banken

"Kvinder gav deres kreditkort til tricktyve, som "var en medarbejder fra banken".

Det lykkedes bedragerne at hæve penge på et af de stjålne kort.

Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi advarer mod tricktyve, efter to kvinder i 80'erne onsdag blev udsat for bedrageri.

Kvinderne, der begge har bopæl i Slagelse, blev ringet op af en mand, og til den første forklarede han, at hendes konto var blevet hacket, og hun skulle have nyt betalingskort."

Så den "flinke bankmand" kommer lige forbi for at hente dit kreditkort og andre værdier!

"Politiet minder om, at hverken bank, politi, kommune eller andre myndigheder ringer og efterspørger betalingskort, MitID, pin-koder eller lignende."

Alligevel plumper folk i fælden overfor den flinke bankmand!


Første juledag fik jeg en sms fra et "pakkefirma". De kunne ikke levere en pakke, da der var noget galt med min adresse. Der var et link, som jeg lige skulle opdatere, med mine private oplysninger.. Det blev den også, lige ned i papirkurven. Twisted Evil

Vi i De Radikal mener, at papirkurven var er godt valg. Vi skal ikke lade os snyde at de kriminelle, som vil lænse vores bankkonto. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1692
Join date : 04/02/19

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Sv: Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af welupe Tors 28 Dec 2023, 17:46

Vi kan desværre kun snyde svindlerne ved at vi laver en ny lov.

Pensionister skal have en datter eller anden kontaktperson, der kan få fuldmagt over deres konto.  Ligeledes med handicappede mennesker.    Og det er bedre at Louise tilegner sig et par 100 kr fra sin fars konto – end at svindlerne helt tømmer den…  

For alle de gode råd man læser på internettet, er det desværre ikke alle der forstår… He he...faktisk lidt surrealistisk at man læser om gode råd, når de nemme ofre ikke læser dem...

welupe

Antal indlæg : 218
Join date : 30/11/20

Tilbage til toppen Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Sv: Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af Admin Lør 30 Dec 2023, 09:44

welupe skrev:Vi kan desværre kun snyde svindlerne ved at vi laver en ny lov.

Pensionister skal have en datter eller anden kontaktperson, der kan få fuldmagt over deres konto.  Ligeledes med handicappede mennesker.    Og det er bedre at Louise tilegner sig et par 100 kr fra sin fars konto – end at svindlerne helt tømmer den…  

For alle de gode råd man læser på internettet, er det desværre ikke alle der forstår…  He he...faktisk lidt surrealistisk at man læser om gode råd, når de nemme ofre ikke læser dem...

Ja man fatter ikke rigtigt at folk plumper i gang på gang!

Måske er det fordi mange danskere er alt for tillidsfulde overfor personer som udgiver sig for at være bankansatte eller fra politiet!

Især ældre mennesker fatter ikke mistanke før det er for sent, men også yngre mennesker læser ikke alle advarslerne, eller også så tror de ikke på dem!Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9491
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Sv: Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af Jytte Tirs 16 Jan 2024, 14:26

"Ja man fatter ikke rigtigt at folk plumper i gang på gang!"

Jeg var lige ved at plumpe i for nogen tid siden, men min kæreste fik mig på bedre tanker. Wink Smile

Jytte
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Sv: Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af welupe Tirs 16 Jan 2024, 18:17

For vist nok et par uger siden fik jeg sms om, at jeg manglede at få opgraderet nogle apps – som jeg ikke engang selv havde bedt om at modtage.  Inde på trustpilot ku jeg så læse om en masse kritik af Ironsource…  Smile

welupe

Antal indlæg : 218
Join date : 30/11/20

Tilbage til toppen Go down

Pas nu på med telefonbedragerier! Empty Sv: Pas nu på med telefonbedragerier!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum