Søg
Seneste emner
Lidt højreorienterede tanker nu
3 deltagere
Side 1 af 1
Lidt højreorienterede tanker nu
I de godt 8 år hvor Trump har været en lederfigur på højrefløjen i USA, er der ikke gået en mediedag, hvor journalister har forspildt muligheden for at stigmatisere og dæmonisere både Trump og hans støtter. For eksempel er hans vælgere jo blevet kaldt "affald" - af den afgående præsident!
DET VAR STÆRKT AT OPLEVE, at et klart flertal af de amerikanske vælgere gjorde sig fri af den propaganda, der har kørt så massivt som aldrig før - men var meget langt fra at kunne hjælpe Kamala Harris til noget som helst. Og i øjeblikket forlyder det, at Republikanerne også ser ud til at erobre et flertal i Repræsentanternes Hus. Det er ikke let at være Lotte Mejlhede, Lykke Friis og hvad nu, de "kloge tanter" på TV2 i Danmark, allesammen hedder
Men hvad nu?
Kommer det virkelig til at opgør med "Deep State", woke-ideologien, abortforherligelse og den politiske overkorrekthed som hele?
I hvert fald synes jeg, at det er velgørende, når noget sådant sker i den vestlige verdens største stat. Det plejer ikke at kunne undgå at få indflydelse på, hvad der sker i det politiske billede i Danmark. Både ved at de venstreorienterede efter at have fordøjet det knusende nederlag igen begynder deres jamren og undskyldninger - og ved at højresiden af dansk politik (hvis der stadig er en?), inspireres fra USA.
I øjeblikket sker der vist ikke meget andet herhjemme, end at tidens studenter i "bedste" 1970'erstil blokerer deres gymnasier og nægter at blive undervist. To generationers hjernevask med Ritt Bjerregaards enhedsskole har skabt det Danmark, hvor 88 procent i en måling op til USAs præsidentvalg, tilkendegav at "hade Trump" !
Men der er også andre unge i Danmark. De blokerer ikke de arbejdspladser, hvor de har været så heldige at komme i lære, eller der er dem, der personligt er berørt af indvandrervold og anden kriminalitet. Derfra bør noget af fremtidens kræfter til frigørelse fra "mere af det sædvanlige" komme. Inde på Christiansborg er der ikke rigtigt noget at hente for tiden.
Har du en mening om Danmarks fremtid?
Eller du er eventuelt fløjtende ligeglad, bare du selv har smør på brødet din tid ud?
DET VAR STÆRKT AT OPLEVE, at et klart flertal af de amerikanske vælgere gjorde sig fri af den propaganda, der har kørt så massivt som aldrig før - men var meget langt fra at kunne hjælpe Kamala Harris til noget som helst. Og i øjeblikket forlyder det, at Republikanerne også ser ud til at erobre et flertal i Repræsentanternes Hus. Det er ikke let at være Lotte Mejlhede, Lykke Friis og hvad nu, de "kloge tanter" på TV2 i Danmark, allesammen hedder
Men hvad nu?
Kommer det virkelig til at opgør med "Deep State", woke-ideologien, abortforherligelse og den politiske overkorrekthed som hele?
I hvert fald synes jeg, at det er velgørende, når noget sådant sker i den vestlige verdens største stat. Det plejer ikke at kunne undgå at få indflydelse på, hvad der sker i det politiske billede i Danmark. Både ved at de venstreorienterede efter at have fordøjet det knusende nederlag igen begynder deres jamren og undskyldninger - og ved at højresiden af dansk politik (hvis der stadig er en?), inspireres fra USA.
I øjeblikket sker der vist ikke meget andet herhjemme, end at tidens studenter i "bedste" 1970'erstil blokerer deres gymnasier og nægter at blive undervist. To generationers hjernevask med Ritt Bjerregaards enhedsskole har skabt det Danmark, hvor 88 procent i en måling op til USAs præsidentvalg, tilkendegav at "hade Trump" !
Men der er også andre unge i Danmark. De blokerer ikke de arbejdspladser, hvor de har været så heldige at komme i lære, eller der er dem, der personligt er berørt af indvandrervold og anden kriminalitet. Derfra bør noget af fremtidens kræfter til frigørelse fra "mere af det sædvanlige" komme. Inde på Christiansborg er der ikke rigtigt noget at hente for tiden.
Har du en mening om Danmarks fremtid?
Eller du er eventuelt fløjtende ligeglad, bare du selv har smør på brødet din tid ud?
Geografisk sted : 9330
Lady Brown og Charmebøffen synes godt om
Sv: Lidt højreorienterede tanker nu
Du må tænke hvad du vil, og stort tillykke med Trumps sejren
Jeg ser noget positivt i at en halv dement kriminel præsident kommer til at sidde med knappen til USA,s atom våben og hele det militære apparat, og jeg ser frem til at krigen i Ukraine snart er et overstået kapitel.
Det bliver meget underholdende at se hvordan Trump tryner GOP agendaen med de nye ansættelser
Medier i USA jubler, fordi de kommende 4 år bliver rent underholdning, og det er der jeg ser noget positivt
Jeg ser noget positivt i at en halv dement kriminel præsident kommer til at sidde med knappen til USA,s atom våben og hele det militære apparat, og jeg ser frem til at krigen i Ukraine snart er et overstået kapitel.
Det bliver meget underholdende at se hvordan Trump tryner GOP agendaen med de nye ansættelser
Medier i USA jubler, fordi de kommende 4 år bliver rent underholdning, og det er der jeg ser noget positivt
Sidst rettet af Admin Tors 14 Nov 2024, 16:40, rettet 1 gang (Reason for editing : stavefejl rettet)
Geografisk sted : Vest Jylland
Yoyo skrev:Du må tænke hvad du vil, og stort tillykke med Trumps sejren
Jeg ser noget positivt in at en halv dement kriminel præsident kommer til at sidde med knappen til USA,s atom våben og hele det militære apparat, og jeg ser frem til at krigen in Ukraine snart er en overstået kapitel.
Medier in USA jubler, fordi de kommende 4 år bliver rent underholdning, og det er der jeg ser noget positivt
Det er nok fordi, du ser både international og dansk politik lidt som en Disneyfilm. Jeg har selv en slægtning, som ser "politik" på den måde; hende kan jeg heller ikke holde ud at snakke med, for at høre hende plapre om "de onde" højreekstreme fascister og de ligefrem kandiserede sukkergode venstreorienterede er ligesom at se en film med de artige korrekte grønspætter i skikkelser af Rip, Rap og Rup versus den onde-onde Sorte-Per.
Jeg skal fremover lade være med at forstyrre dine fantasier. Det er ikke svært, eftersom jeg interesserer mig for politik - den virkelige - både uden- og indenlands!
VB86- Antal indlæg : 5
ak31 og Charmebøffen synes godt om
Yoyo synes ikke godt om
Og jeg skal til gengæld forsøge ikke at svare jeres såkaldte politiske provokerende indlæg, så er gulvet jeres
Geografisk sted : Vest Jylland
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Idag kl. 23:02 af Yoyo
» En skavank der bør udryddes
Idag kl. 19:43 af Yoyo
» Nye fejlbehæftede ejendomsvurderinger udsendt!
Idag kl. 18:49 af Yoyo
» Lidt højreorienterede tanker nu
Idag kl. 15:40 af Yoyo
» Din politiske ideologi.
Idag kl. 15:25 af Oliver
» Svære opgaver!
Idag kl. 15:10 af Oliver
» Som om at verden snart ikke kunne blive værre
Idag kl. 11:18 af Ole
» Sommerhussvindlere på Facebook
Idag kl. 11:14 af Ole
» The Persuaders - Nuisance Value!