FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Earth song EmptyIdag kl. 10:20 af ak31

» Forloren and - med sovs, brunede kartofler og rødkål!
Earth song EmptyIdag kl. 10:17 af Radikal

» Abortgrænsen hæves!
Earth song EmptyIdag kl. 10:17 af ak31

» ClamAV antivirus til Linux?
Earth song EmptyIdag kl. 10:11 af Radikal

» Biden: Islamkritik en psykisk sygdom!
Earth song EmptyIdag kl. 08:40 af Gæst

» 5. maj 1945!
Earth song EmptyIdag kl. 08:28 af Gæst

» Det første store togrøveri!
Earth song EmptyIdag kl. 08:08 af Admin

» Flightplan - Datter forsvundet på fly!
Earth song EmptyIgår kl. 15:12 af Admin

» Elsa Esnoult - Souviens-toi
Earth song EmptySøn 05 Maj 2024, 09:35 af Admin


Earth song

Go down

Earth song Empty Earth song

Indlæg af Gæst Ons 01 Sep 2021, 10:02

På en eller anden måde røre dem mig fordi den er så genial og visuel lavet. og den røde tråd er: Turn back time. Det var vist nok også den dyreste video nogensinde der er lavet.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Earth song Empty Sv: Earth song

Indlæg af Jakob Tors 02 Sep 2021, 01:04

turbo skrev:På en eller anden måde røre dem mig fordi den er så genial og visuel lavet. og den røde tråd er: Turn back time. Det var vist nok også den dyreste video nogensinde der er lavet.

Flytter den også noget i din politiske indstilling i forhold til at redde fremtidens økosystemer, eller var det evt. nærmere blot et sentimentalt øjeblik uden praktiske konsekvenser.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Earth song Empty Sv: Earth song

Indlæg af Gæst Tors 02 Sep 2021, 08:52

Jacob

Jeg har ikke forstand på politik, så det holder jeg mig fra. Jeg stemmer på dem som jeg mener kan ændre noget i vores andedam, selvom det efterhånden er en rodet forsamling på borgen som går mere op i taburetter end deres mærkesager.

Jg har heller ikke nogen som helst indflydelse på den nedsabling af regnskoven, jo jeg kan tage dertil og binde mig til et træ og få min 5 min opmærksomhed, og det er det. Et eller andet sted må man indse at det er vigtigere at kigge indad end udad.

Jeg spiser meget mindre kød end førhen, ryger meget mindre, donere penge til et katte hjem, køber hus forbi. Sortere mit skrald. Donere tøj til Frelsens hær, købte en kasse øl til en stak hjemløse som sad ved et supermarked.

Men jeg gider ikke rejse rundt i verden og spytte og agiterer eller sejle rundt med Greenpeace. Har iøvrigt heller ikke tid til det da jeg arbejder.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Earth song Empty Sv: Earth song

Indlæg af Jakob Tors 02 Sep 2021, 11:30

turbo skrev:

Jeg har ikke forstand på politik, så det holder jeg mig fra. Jeg stemmer på dem som jeg mener kan ændre noget i vores andedam, selvom det efterhånden er en rodet forsamling på borgen som går mere op i taburetter end deres mærkesager.

Jg har heller ikke nogen som helst indflydelse på den nedsabling af regnskoven, jo jeg kan tage dertil og binde mig til et træ og få min 5 min opmærksomhed, og det er det. Et eller andet sted må man indse at det er vigtigere at kigge indad end udad.

Jeg spiser meget mindre kød end førhen, ryger meget mindre, donere penge til et katte hjem, køber hus forbi. Sortere mit skrald. Donere tøj til Frelsens hær, købte en kasse øl til en stak hjemløse som sad ved et supermarked.

Men jeg gider ikke rejse rundt i verden og spytte og agiterer eller sejle rundt med Greenpeace. Har iøvrigt heller ikke tid til det da jeg arbejder.


Du både stemmer og blander dig i den offentlige politiske debat, så det er bestemt ikke sandt, at du holder dig fra politik.

Men i mine øjne bør du måske hanke lidt op i strukturen, hvis sangen får dig til at forsøge at redde verdens skove ved at donere øl til de hjemløse. Wink

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Earth song Empty Sv: Earth song

Indlæg af Gæst Tors 02 Sep 2021, 12:51

Nej jeg forsøger ikke at redde verden, og det kan heller ikke alle dem der poster milliarder ind på deres konto.

Når et land giver tilladelse til rovdrift på skoven, hvad ville du gøre? Du kan ikke gøre en skid.

Du kan måske i det stille sige jeg køber ikke et køkken i Teak, eller andre sjældne træsorter - selvom du ikke aner en skid om hvor det kommer fra. I min bolig har jeg gamle massive teak møbler, elsker det nostalgiske. Jeg kan være solidarisk og smide det hele ud og så købe noget skrammel fra Ikea? Har jeg så reddet verden? nej - jeg skaber bare mere affald hvis jeg smider hele mit indbo på bålet.

Jeg kan også sælge mine Teak møbler, de er i en enorm kurs, men stadig så skal jeg købe nyt, som giver et endnu mere co2 aftryk. Lidt som Catch22. Definition: Uanset hvad du gør er det forkert - altså en umulig løsning.

Hvad gør du?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Earth song Empty Sv: Earth song

Indlæg af Jakob Tors 02 Sep 2021, 20:34

turbo skrev:Nej jeg forsøger ikke at redde verden, og det kan heller ikke alle dem der poster milliarder ind på deres konto.

Når et land giver tilladelse til rovdrift på skoven, hvad ville du gøre? Du kan ikke gøre en skid.

Du kan måske i det stille sige jeg køber ikke et køkken i Teak, eller andre sjældne træsorter - selvom du ikke aner en skid om hvor det kommer fra. I min bolig har jeg gamle massive teak møbler, elsker det nostalgiske. Jeg kan være solidarisk og smide det hele ud og så købe noget skrammel fra Ikea? Har jeg så reddet verden? nej - jeg skaber bare mere affald hvis jeg smider hele mit indbo på bålet.

Jeg kan også sælge mine Teak møbler, de er i en enorm kurs, men stadig så skal jeg købe nyt, som giver et endnu mere co2 aftryk. Lidt som Catch22. Definition: Uanset hvad du gør er det forkert - altså en umulig løsning.

Hvad gør du?




Jeg er ikke så vild med sangen, så jeg gør nok ikke så meget.
Det behøver jeg måske heller ikke, hvis jeg kan få dig til at gøre det for mig. Kender du typen.? Wink

Ofte er det faktisk også bedre for økosystemet, at den enkelte gøre mindre.


Når et land giver tilladelse til rovdrift på skoven, hvad ville du gøre? Du kan ikke gøre en skid.

Det er ikke helt rigtigt. Men skal det batte, så skal vi have fat i politikerne.
Markedet skal styres med hård hånd, og det fordrer lovgivning. Og lovgivning kræver folkelig opbakning, som jeg håber, at vi alle kan være med til at skabe.

Hvis du er glad for dine møbler i ædeltræ, så synes jeg da, at du skal beholde dem og passe godt på dem, så de kan gå i arv til de næste 100 generationer. Ingen er perfekte, og et svagt punkt kan ikke forsvare, at det hele tabes på gulvet.
Men hvis du vælger at sælge dem, så behøver du ikke købe nye i stedet. Der kan findes andre brugte.
Jeg er ligeglad med stolens træsort, hvis jeg bare sidder godt.

Hvis man vil donere, så er der f.eks. denne side:
https://shop.verdensskove.org/skovcertifikater
Jeg ved ikke, om det er den bedste vej, men foreningen har især vundet min respekt, fordi den fik Ombudsmanden til at erklære en benzinreklame for ulovlig greenwash. Der findes så mange løgne af den slags, og det er alt for sjældent, at nogen tager kampen op.

Mine politiske mærkesager omhandler mest omstilling af Danmark til økologisk bæredygtig drift, hvor jeg søger konkrete og effektive løsninger uden at totalskade velfærdsstaten.
Men jeg kan love dig, at det er op ad bakke at finde seriøs folkelig opbakning.
Opstilling af statsejede landvindmøller, så det batter. Det vil f.eks. kunne gøre det mindre påkrævet, at Danmark køber træflis, som kommer fra Brasiliens regnskove.
Omstilling af landbruget væk fra kødproduktionen vil kunne frigive jordarealer til skove og beskytte drikkevandet.
Overbefolkningsproblemet har også optaget mig en del.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Earth song Empty Sv: Earth song

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum