FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Så du pinsesolen danse?
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 11:12 af ak31

» Svære opgaver!
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» Første muslimske borgmester.
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 10:57 af Radikal

» Maj kulde gør laderne fulde?
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 10:22 af Radikal

» Sloppy Joe!
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 10:09 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 08:12 af Admin

» The Saint - The Gadic Collection!
Er du parat til en ny it-revolution? EmptyIdag kl. 08:03 af Admin


Er du parat til en ny it-revolution?

2 deltagere

Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Admin Søn 12 Sep 2021, 09:06

Er du parat til en ny IT-revolution? Very Happy

Så starter den her i efteråret med MIT-ID i stedet for nem-id!

Kort fortalt betyder det at nøglekortet af pap forsvinder, og du skal bruge en app på din mobiltelefon!

Andre enheder kan også fås til at oplyse nøglen, så du kan komme ind i din bank og andre steder hvor mit-id er nødvendigt!

Ellers kan du spørge her i denne kategori, hvis du har problemer eller spørgsmål om MIT-ID! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Daniella synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Sv: Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Gæst Søn 12 Sep 2021, 14:15

Hvorfor mener du at det er en revolution? man udfaser bare nøglekortet til en lille gismo, eller en app til mobil, eller en større gismo for de svagsynede.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Sv: Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Admin Søn 12 Sep 2021, 16:07

turbo skrev:Hvorfor mener du at det er en revolution? man udfaser bare nøglekortet til en lille gismo, eller en app til mobil, eller en større gismo for de svagsynede.

Nok nærmest fordi nogle ældre vil føle det som en ny revolution, når de ikke længere kan bruge deres nøglekort af pap-he-he! Very Happy

MitID er først og fremmest en app til smartphone og tablet, men har man ikke en smartphone eller en tablet - hvad så?

Så kan man få en MitID kodeviser!

En MitID kodeoplæser!

Eller en MitID chip!

Vil man have en chip skal man dog selv betale for den - de andre er gratis!

MitID kodeviser:

MitID kodeviseren er en lille, elektronisk enhed, der viser dig en engangskode. Den skal du indtaste, når du godkender med MitID.

Du får kodeviseren sendt med posten, eller du kan hente den i borgerservice!

MitID kodeoplæser:

MitID kodeoplæseren har en stor skærm, der viser dig en engangskode. Den skal du indtaste, når du godkender med MitID. MitID kodeoplæser er til personer med nedsat syn. Du behøver ikke bevise, at du har et synshandicap, for at få en MitID kodeoplæser.

Du får kodeoplæseren sendt med posten, eller du kan hente den i borgerservice!

MitID chip:

MitID chippen er primært tiltænkt dem, der har brug for at identificere sig mange gange i løbet af en dag, eller som arbejder med særligt følsomme personoplysninger.

Der er brugerbetaling på MitID chippen, og den kan først tilvælges efter, at man har taget MitID i brug på anden vis. MitID chippen vil kunne bestilles på MitID.dk!


Ovennævnte indfases med begyndelsen i dette efterår 2021 og ind i 2022!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Sv: Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Jeppe Søn 12 Sep 2021, 22:23

Har fået besked på e-boks at jeg skal rette til MitId, men det haster ikke for mig, der "plejer" at være begyndelses vanskeligheder, så jeg venter et par mdr endnu.
Jeppe
Jeppe

Antal indlæg : 123
Join date : 17/12/20
Age : 62
Geografisk sted : Dansk ø

Tilbage til toppen Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Sv: Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Gæst Søn 12 Sep 2021, 23:02

Jeppe

Det er først i begyndelsen af 2022 at man ikke kan bruge pap - så du har flere måneder.

Hele logistikken og programmering skal være på plads når man kun kan bruge MitID. Så jeg tror ikke at man bare lukker for nemide 31-12-2021

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Sv: Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Admin Man 13 Sep 2021, 08:49

Jeppe skrev:Har fået besked på e-boks at jeg skal rette til MitId, men det haster ikke for mig, der "plejer" at være begyndelses vanskeligheder, så jeg venter et par mdr endnu.

Når du har modtaget beskeden fra banken, har du 30 dage til at oprette MITID!

Så du kan nok ikke vente et par måneder?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Sv: Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Admin Man 13 Sep 2021, 08:57

turbo skrev:Jeppe

Det er først i begyndelsen af 2022 at man ikke kan bruge pap - så du har flere måneder.

Hele logistikken og programmering skal være på plads når man kun kan bruge MitID. Så jeg tror ikke at man bare lukker for nemide 31-12-2021

Ja, i en overgangsperiode vil både NEMID og MITID fungere sideløbende!

Så man skal foreløbig beholde sit nøglekort af pap eller hvis man har en nøgleapp til NEMID!

Man får direkte besked fra sin bank, når man kan smide NEMID helt ud!

Jeg tør dog ikke sige, hvor lang tid det vil køre sideløbende med hinanden! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er du parat til en ny it-revolution? Empty Sv: Er du parat til en ny it-revolution?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum