FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Ældre og IT EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
Ældre og IT EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Ældre og IT EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Ældre og IT EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Ældre og IT EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Ældre og IT EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Ældre og IT EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Ældre og IT EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Ældre og IT EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Ældre og IT

2 deltagere

Go down

Ældre og IT Empty Ældre og IT

Indlæg af Daniella Lør 02 Okt 2021, 15:30

Jeg går i en seniorklub, hvor vi kan komme på ture, og høre foredrag. Her hører jeg gang på gang, at mange af medlemmerne ikke vil eje en PC. De har ikke forstand på at bruge en iPhone, så de har fuld glæde af den. Konsekvensen er, at de skal hen i banken og betale regninger - det koster et gebyr. De kan ikke skrive mails, og må derfor vente længe på at få skriftlige svar fra firmaer eller andet.                                                        

Verden var anderledes, end da jeg var barn og ung - alt gik sindigt med at få ordnet sine regninger i banken, og posten kom med regninger i kuverter til borgerne. Jeg er kiste glad over, at jeg fra starten af IT perioden har fulgt med, så jeg kan betale regninger, skrive hurtige mails til venner og bekendte, sende bud efter varer m.m.
Nogen gange er Internettet irriterende, men jeg ville nødigt undvære det.
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Admin og klokkeblomst synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Ældre og IT Empty Sv: Ældre og IT

Indlæg af Gæst Lør 02 Okt 2021, 15:49

Jeg ville også nødigt undvære internettet, det har alene her under Corona-nedlukningen været en enorm stor hjælp, alene at kunne bestille og få så godt som alt leveret til døren.

Selv alle sommer-blomster/planter til haven har jeg bestilt på nettet, og jeg må endda sige, de har blomstret og holdt sig langt bedre, end når jeg inden nedlukningen har købt dem hos gartnerier i vores område, så fremtidige bestillinger ikke kun af blomster
vil jeg foretage på nettet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ældre og IT Empty Sv: Ældre og IT

Indlæg af Gæst Lør 02 Okt 2021, 17:26

Nu er jeg mere lokalist, hvis det ord findes, hvis jeg skal bruge noget så bliver det købt lokalt, selvom jeg har skrevet jeg hader at købe ind. Men det er også mere mit bidrag til at bevare fysiske butikker, som under pandemien er stor lukket i hobetal.

Man kan også læse at små virksomheder med 10 medarbejder stor lukker i Danmark, de er helt oppe på 47% som ikke overlever indenfor 5 år. Det er et højt tal hvis man kigger på andre lande i vores nærhed.

Jeg vil nødig se at centrum i byer forvandles til pizza, barer, og andre halal steder med af en mystisk konsistens. Så når man skal købe sko så skal man i et storcenter med en masse affalds mad, og butikker som slet ikke dækker bredt.

Fysiske butikker opgiver ævred, og bruger internet butikker.

Kæmpe haller skyder op til al den INternet handel, til skade for fysiske butikker, men det er mange nok ligeglade med.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ældre og IT Empty Sv: Ældre og IT

Indlæg af Gæst Lør 02 Okt 2021, 20:51

Daniella

Jeg er også fulgt med, men kunne høre på nogle kommentarer på tv2 om at nogle unge ikke bruger pc, eller aner hvordan den bruges, for de har deres mobil. men som sådan er det jo ligegyldigt, da mobilen udfylder hvad en pc kan.

Det er så bare mere rart at skrive på et pc tastatur end de små taster på mobilen, som jeg ikke rigtig kan forliges med, så der kommer ikke mange beskeder derfra.

De unge kender også en masse forkortelser som jeg ikke gad følge med i - da jeg stort set kun bruger mobilen til samtale.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ældre og IT Empty Sv: Ældre og IT

Indlæg af Admin Søn 03 Okt 2021, 09:47

turbo skrev:Daniella

Jeg er også fulgt med, men kunne høre på nogle kommentarer på tv2 om at nogle unge ikke bruger pc, eller aner hvordan den bruges, for de har deres mobil. men som sådan er det jo ligegyldigt, da mobilen udfylder hvad en pc kan.

Det er så bare mere rart at skrive på et pc tastatur end de små taster på mobilen, som jeg ikke rigtig kan forliges med, så der kommer ikke mange beskeder derfra.

De unge kender også en masse forkortelser som jeg ikke gad følge med i - da jeg stort set kun bruger mobilen til samtale.

Jeg bruger også kun mobilen til samtaler, ja min telefon har ikke engang adgang til internettet, da den er helt manuel!

Men så kender jeg nogen, som kun bruger internettet på deres mobiltelefon og deres Ipad!

Manden i familien er ekspert i at bruge én finger på mobilen og sin Ipad, men han er så heller ikke kontoruddannet til ti-finger brug-he-he!Very Happy

Tilgængæld er de så fuldstændig "slaver" af deres mobiltelefon, så den ringer eller giver pip fra sig hele tiden, som de så lige skal tjekke, om der skulle være en sms besked som de lige vil besvare!

Dette selv om de har gæster - så farer de hen til deres mobiltelefoner, for at se om der skulle være noget særlig - som manden sagde da jeg var på besøg hos dem - "jeg må nok heller lige tjekke den sms"!

Ak-ja - den moderne elektronik! Wink Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ældre og IT Empty Sv: Ældre og IT

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum