FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Sloppy Joe!
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» Første muslimske borgmester.
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 10:57 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Monopolet Facebook! EmptyIdag kl. 08:12 af Admin


Monopolet Facebook!

Go down

Monopolet Facebook! Empty Monopolet Facebook!

Indlæg af Admin Ons 06 Okt 2021, 10:44

Monopolet Facebook!

https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-ansat-laekkede-hemmelige-dokumenter-fra-facebook-beslutningerne-der-bliver

"Tidligere ansat lækkede hemmelige dokumenter fra Facebook:

'Beslutningerne, der bliver taget hos Facebook, er katastrofale for vores børn'

Møgsagerne vil ingen ende tage for Facebook. I dag var whistlebloweren, Frances Haugen, til høring i Senatet."

Facebook er under angreb fra flere sider for sin monopollignende hjemmeside og sociale medie!

Først var de nede i 6 timer, og medlemmerne vidste ikke hvad de skulle gøre af sig selv, og så kommer der en whistleblower dame og fortæller at den er helt galt med FB!

Men folk er ligeglade med det, for de kan ikke se andre muligheder for sociale medier!

Forstå det hvem der kan?

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Monopolet Facebook! Empty Sv: Monopolet Facebook!

Indlæg af Gæst Ons 06 Okt 2021, 15:32

Admin skrev:Monopolet Facebook!

https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-ansat-laekkede-hemmelige-dokumenter-fra-facebook-beslutningerne-der-bliver

"Tidligere ansat lækkede hemmelige dokumenter fra Facebook:

'Beslutningerne, der bliver taget hos Facebook, er katastrofale for vores børn'

Møgsagerne vil ingen ende tage for Facebook. I dag var whistlebloweren, Frances Haugen, til høring i Senatet."

Facebook er under angreb fra flere sider for sin monopollignende hjemmeside og sociale medie!

Først var de nede i 6 timer, og medlemmerne vidste ikke hvad de skulle gøre af sig selv, og så kommer der en whistleblower dame og fortæller at den er helt galt med FB!

Men folk er ligeglade med det, for de kan ikke se andre muligheder for sociale medier!

Forstå det hvem der kan?

Din  mening?



Jeg har set og hørt hele hendes beretning, og det var skræmmende, bevægende og interessante, men igen, jeg efterlyses sundt fornuft af alle som færdes på de sociale medier, man får ikke noget gratis med baggrund i egne interesser.
Alt drejes om penge, og hvis jeg husker det rigtigt bliver jeg også her flere gange bed om at acceptere cookies på debatten.
og det gør jeg, jeg har intet at skjule.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Monopolet Facebook! Empty Sv: Monopolet Facebook!

Indlæg af Gæst Ons 06 Okt 2021, 17:25


jojojojo
Jeg ser aldrig cookies...det klare et program for mig at sorterer al det skrald fra.

Vi har nok alle oplevet at Facebook faktisk styre alle aviser i Danmark, lige på nær nogle få, Facebook ejer åbenbart kommentar på aviser som funktion de har stillet til rådighed - gratis forstås. Man har så været så naiv at sige ja til den funktion.

Det er rigtig at Facebook kan styre en stemning, både positiv og negativ alt efter hvad Facebook har at interesse.

Mange oplever en moderation når de skriver på f.eks. avisen.dk - på ens facebook side. Så når folk skriver et eller andet som Facebook ikke kan lide så får man en advarsel på en dansk avis???

Hvem i helvede kan være så naiv at give dem lov til det?

Ejeren som får en masse hit på sine sider, men de sælger også ud af den demokratiske ret. Selv om en kommentar er lige efter bogen så er det Facebook som bestemmer om det indhold skal gøres offentlig - på en dansk avis????

Det siger lidt om at Facebook er et affald firma, som kun sortere det dårlige fra efter deres mening.

Men når de har milliarder af brugere, så er det spild af tid at boykotte dem, men håber der kommer flere ind i kampen om hvad der forgår.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Monopolet Facebook! Empty Sv: Monopolet Facebook!

Indlæg af Admin Tors 07 Okt 2021, 09:44

turbo skrev:
jojojojo
Jeg ser aldrig cookies...det klare et program for mig at sorterer al det skrald fra.

Vi har nok alle oplevet at Facebook faktisk styre alle aviser i Danmark, lige på nær nogle få, Facebook ejer åbenbart kommentar på aviser som funktion de har stillet til rådighed - gratis forstås. Man har så været så naiv at sige ja til den funktion.

Det er rigtig at Facebook kan styre en stemning, både positiv og negativ alt efter hvad Facebook har at interesse.

Mange oplever en moderation når de skriver på f.eks. avisen.dk - på ens facebook side. Så når folk skriver et eller andet som Facebook ikke kan lide så får man en advarsel på en dansk avis???

Hvem i helvede kan være så naiv at give dem lov til det?

Ejeren som får en masse hit på sine sider, men de sælger også ud af den demokratiske ret. Selv om en kommentar er lige efter bogen så er det Facebook som bestemmer om det indhold skal gøres offentlig - på en dansk avis????

Det siger lidt om at Facebook er et affald firma, som kun sortere det dårlige fra efter deres mening.

Men når de har milliarder af brugere, så er det spild af tid at boykotte dem, men håber der kommer flere ind i kampen om hvad der forgår.

Det jeg ikke kan forstå ved FB er, at når folk får slettet deres tråde og kommentarer af FB, fordi disse ikke lige passer FB - ja så bliver folk der alligevel på FB!

Dette sker særligt efter, at FB har ansat de her såkaldte "fakta-slettere" for mange måneder siden!

Oven i købet sletter de også hele grupper, som de mener går imod deres såkaldte fællesskabsregler!

Jeg har forsøgt på gang på gang at råbe mine medlemmer på FB op, til at melde sig til en side med ytringsfrihed som denne side - men hidtil er det stort set forgæves!

Bortset fra nogle enkelte profiler, så vil alle de andre sidde på FB og få deres kommentarer slettet mv.!

Dette synes jeg er ret uhyggeligt, at FB har fået et sådant monopol på social medie, at folk ikke kan se andre muligheder! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Monopolet Facebook! Empty Sv: Monopolet Facebook!

Indlæg af Gæst Tirs 12 Okt 2021, 12:46

Jeg har forsøgt på gang på gang at råbe mine medlemmer på FB op, til at melde sig til en side med ytringsfrihed som denne side - men hidtil er det stort set forgæves!citat.


Nu er der intet galt, hvis det modereres på en debat for selv om der er frihed så skuer det i mine ører, hver gang dårlig sprogbrug bruges som argument. Jeg ser ingen grund til øgenavne eller andet nedgørende fordi man politisk er forskellig. 

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Monopolet Facebook! Empty Sv: Monopolet Facebook!

Indlæg af Gæst Tirs 12 Okt 2021, 13:22

Brok

Problemet med Facebook er at det ikke er fysiske mennesker men funktioner og AI som trawler kommentarer igennem, så når man laver et sobert langt indlæg så bliver det behandlet som spam.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Monopolet Facebook! Empty Sv: Monopolet Facebook!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum