Søg
Seneste emner
»The Seven Wonders«
Side 1 af 1
»The Seven Wonders«
Fletcher Sutherland havde overtaget en kalkunfarm i Niagara County, New York fra sin far, men det var meget arbejde og lidt fortjeneste. Sutherland så sig mere som en prædikant, forfatter og opfinder og forestillede sig også en anden fremtid for sine syv døtre end opdræt af kalkuner.
Efter sin kones død i 1867 ændrede han forretningsmodellen og sendte sine piger på scenen. Uanset hvor de gik, gispede publikum: Sarah, Victoria, Isabella, Grace, Naomi, Dora og Mary kunne synge og spille instrumenter - men det interesserede ingen. Hvad der tiltrak meget mere opmærksomhed var deres hår.
Alle 7 piger havde en ekstremt frodig manke, som normalt ingen fik at se. En kvindes hår var fokus for seksuel interesse på det tidspunkt. På et tidspunkt, hvor mange mænd og kvinder mistede deres ægte hår på grund af sygdomme og mangel på medicin, blev ekstremt langt og tykt hår det ultimative symbol på kvindelighed og lidenskab. Forfattere fejrede dem i romaner og tilskrev dem magiske kræfter. Det forblev for det meste ved fantasier, fordi en "anstændig" kvinde altid skjulte håret offentligt.
Som "De syv vidundere" optrådte pigerne på Broadway i New York City i 1880, gik på turné i USA og turnerede fra 1884 gennem Barnum og Baileys med "Greatest Show on Earth". På det tidspunkt kunne de næppe gå på gaden uden at trække en sværm af beundrere efter sig. Biograf Brandon Stickney kaldte dem Amerikas første prominente.
Da det kom til markedsføring, gik faren et skridt videre: han opfandt et patenteret hårvoksemiddel . Ud over døtrene med deres "37 fod" samlede hårlængde (mere end elleve meter) garanterede han selv også effektivitet - med sin troværdighed som prædikant.
I det første år 1884 havde Sutherland Sisters Corporation et salg på $ 90.000 ifølge museets Erie Canal Discovery Center. I 1890 havde søstrene - deres far var i mellemtiden død - solgt omkring 2,5 millioner flasker af produktet og tjent mere end tre millioner dollars. Deres hårplejeprodukter forblev en succes i årtier.
Ifølge biografen Stickney siges det, at en fan havde tilbudt Victoria $ 2.500 for at klippe alt håret af. Hun nægtede, men solgte en tot til en juveler, der hængte den med en diamant i butiksvinduet.
Så tålmodighed og hårpleje kan betale sig.
Efter sin kones død i 1867 ændrede han forretningsmodellen og sendte sine piger på scenen. Uanset hvor de gik, gispede publikum: Sarah, Victoria, Isabella, Grace, Naomi, Dora og Mary kunne synge og spille instrumenter - men det interesserede ingen. Hvad der tiltrak meget mere opmærksomhed var deres hår.
Alle 7 piger havde en ekstremt frodig manke, som normalt ingen fik at se. En kvindes hår var fokus for seksuel interesse på det tidspunkt. På et tidspunkt, hvor mange mænd og kvinder mistede deres ægte hår på grund af sygdomme og mangel på medicin, blev ekstremt langt og tykt hår det ultimative symbol på kvindelighed og lidenskab. Forfattere fejrede dem i romaner og tilskrev dem magiske kræfter. Det forblev for det meste ved fantasier, fordi en "anstændig" kvinde altid skjulte håret offentligt.
Som "De syv vidundere" optrådte pigerne på Broadway i New York City i 1880, gik på turné i USA og turnerede fra 1884 gennem Barnum og Baileys med "Greatest Show on Earth". På det tidspunkt kunne de næppe gå på gaden uden at trække en sværm af beundrere efter sig. Biograf Brandon Stickney kaldte dem Amerikas første prominente.
Da det kom til markedsføring, gik faren et skridt videre: han opfandt et patenteret hårvoksemiddel . Ud over døtrene med deres "37 fod" samlede hårlængde (mere end elleve meter) garanterede han selv også effektivitet - med sin troværdighed som prædikant.
I det første år 1884 havde Sutherland Sisters Corporation et salg på $ 90.000 ifølge museets Erie Canal Discovery Center. I 1890 havde søstrene - deres far var i mellemtiden død - solgt omkring 2,5 millioner flasker af produktet og tjent mere end tre millioner dollars. Deres hårplejeprodukter forblev en succes i årtier.
Ifølge biografen Stickney siges det, at en fan havde tilbudt Victoria $ 2.500 for at klippe alt håret af. Hun nægtede, men solgte en tot til en juveler, der hængte den med en diamant i butiksvinduet.
Så tålmodighed og hårpleje kan betale sig.
Gæst- Gæst
Sv: »The Seven Wonders«
Annella skrev:Fletcher Sutherland havde overtaget en kalkunfarm i Niagara County, New York fra sin far, men det var meget arbejde og lidt fortjeneste. Sutherland så sig mere som en prædikant, forfatter og opfinder og forestillede sig også en anden fremtid for sine syv døtre end opdræt af kalkuner.
Efter sin kones død i 1867 ændrede han forretningsmodellen og sendte sine piger på scenen. Uanset hvor de gik, gispede publikum: Sarah, Victoria, Isabella, Grace, Naomi, Dora og Mary kunne synge og spille instrumenter - men det interesserede ingen. Hvad der tiltrak meget mere opmærksomhed var deres hår.
Alle 7 piger havde en ekstremt frodig manke, som normalt ingen fik at se. En kvindes hår var fokus for seksuel interesse på det tidspunkt. På et tidspunkt, hvor mange mænd og kvinder mistede deres ægte hår på grund af sygdomme og mangel på medicin, blev ekstremt langt og tykt hår det ultimative symbol på kvindelighed og lidenskab. Forfattere fejrede dem i romaner og tilskrev dem magiske kræfter. Det forblev for det meste ved fantasier, fordi en "anstændig" kvinde altid skjulte håret offentligt.
Som "De syv vidundere" optrådte pigerne på Broadway i New York City i 1880, gik på turné i USA og turnerede fra 1884 gennem Barnum og Baileys med "Greatest Show on Earth". På det tidspunkt kunne de næppe gå på gaden uden at trække en sværm af beundrere efter sig. Biograf Brandon Stickney kaldte dem Amerikas første prominente.
Da det kom til markedsføring, gik faren et skridt videre: han opfandt et patenteret hårvoksemiddel . Ud over døtrene med deres "37 fod" samlede hårlængde (mere end elleve meter) garanterede han selv også effektivitet - med sin troværdighed som prædikant.
I det første år 1884 havde Sutherland Sisters Corporation et salg på $ 90.000 ifølge museets Erie Canal Discovery Center. I 1890 havde søstrene - deres far var i mellemtiden død - solgt omkring 2,5 millioner flasker af produktet og tjent mere end tre millioner dollars. Deres hårplejeprodukter forblev en succes i årtier.
Ifølge biografen Stickney siges det, at en fan havde tilbudt Victoria $ 2.500 for at klippe alt håret af. Hun nægtede, men solgte en tot til en juveler, der hængte den med en diamant i butiksvinduet.
Så tålmodighed og hårpleje kan betale sig.
Ja de var en stor sensation dengang!
_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende!
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|
Idag kl. 15:46 af Gæst
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Idag kl. 15:35 af Gæst
» Første muslimske borgmester.
Idag kl. 12:14 af ak31
» Sloppy Joe!
Idag kl. 11:41 af Nationalpigen
» Maj kulde gør laderne fulde?
Idag kl. 11:18 af ak31
» Så du pinsesolen danse?
Idag kl. 11:17 af Nationalpigen
» Svære opgaver!
Idag kl. 11:08 af ak31
» It svindel på Nettet?
Idag kl. 10:01 af Radikal
» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Idag kl. 08:43 af Admin