FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Så du pinsesolen danse?
Email problem EmptyIdag kl. 11:12 af ak31

» Svære opgaver!
Email problem EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» Første muslimske borgmester.
Email problem EmptyIdag kl. 10:57 af Radikal

» Maj kulde gør laderne fulde?
Email problem EmptyIdag kl. 10:22 af Radikal

» Sloppy Joe!
Email problem EmptyIdag kl. 10:09 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Email problem EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Email problem EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Email problem EmptyIdag kl. 08:12 af Admin

» The Saint - The Gadic Collection!
Email problem EmptyIdag kl. 08:03 af Admin


Email problem

2 deltagere

Go down

Email problem Empty Email problem

Indlæg af Gæst Ons 24 Nov 2021, 17:44

Jeg har et domaine email hos Dandomain som bruger outlook web mail, og fik en besked på mob tlf. at en person har købt min mail.
Jeg har aldrig åbnet eller reagerede på mailen, men kunne pludseligt ikke åbne min email på min stationaire computer.
Nu fik jeg den åbnet alligevel men får så beskeden at den ikke er sikker.

Jeg bruger min mail program ikke ret meget mere til andet end helt almindigt beskeder og undre mig hvad andre kan bruge deres kendtskab til.

Jeg har overvejet at helt droppe domainet som jeg nu har haft i snart 30 år og bare benytte mig af almindigt mail, og derved spare de ca. 600 kr.

Hvad er smart og hvem er bedst

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Ons 24 Nov 2021, 18:41

Er det denne side som du logger ind på din mail med?

https://webmail.dandomain.dk/

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Ons 24 Nov 2021, 18:44

Den mest sikre måde med mail er gmail med tofaktor log ind.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Ons 24 Nov 2021, 18:56

Når man opretter en mail på sin web, så kan jeg ikke se hvordan nogen kan købe din mail.

Altså du her et Domæne, så har du også et hotel, for der er regler for at man ikke bare kan have et "dødt" domæne..

Du opretter 2 mailadresser som forskrevet, i dit system, hvor den ene er sekundær og en er aktiv. Så jeg her lidt forbløffet, må jeg sige at du påstår, at nogen har købt din domæne mail.

Du har opsat al mail (måske) til din Outlook. så al som kommer fra dit domæne lander i din boks i Outlook.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Ons 24 Nov 2021, 22:08

Me skrev:Er det denne side som du logger ind på din mail med?

https://webmail.dandomain.dk/



Det gjorde jeg før, nu er det blevet til outlook med samme email

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Ons 24 Nov 2021, 22:23

Polysl skrev:Når man opretter en mail på sin web, så kan jeg ikke se hvordan nogen kan købe din mail.

Altså du her et Domæne, så har du også et hotel, for der er regler for at man ikke bare kan have et "dødt" domæne..

Du opretter 2 mailadresser som forskrevet, i dit system, hvor den ene er sekundær og en er aktiv. Så jeg her lidt forbløffet, må jeg sige at du påstår, at nogen har købt din domæne mail.

Du har opsat al mail (måske) til din Outlook. så al som kommer fra dit domæne lander i din boks i Outlook.



Jeg troede hellere ikke på det med at de har købt min email.

Pyt, det er som du skriver, jeg har Dandomain, og de har for par år siden sat min computer op til Outlook for at kunne de mange emails.

Jeg vil lige se an hvad der sker i de kommende pår uge, tak for opklaringen om hvordan det virker, i kan vel nok se at jeg er en blondine med IT Very Happy

Ellers melder jeg tilbage.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Admin Tors 25 Nov 2021, 09:19

Jojojojo skrev:
Polysl skrev:Når man opretter en mail på sin web, så kan jeg ikke se hvordan nogen kan købe din mail.

Altså du her et Domæne, så har du også et hotel, for der er regler for at man ikke bare kan have et "dødt" domæne..

Du opretter 2 mailadresser som forskrevet, i dit system, hvor den ene er sekundær og en er aktiv. Så jeg her lidt forbløffet, må jeg sige at du påstår, at nogen har købt din domæne mail.

Du har opsat al mail (måske) til din Outlook. så al som kommer fra dit domæne lander i din boks i Outlook.



Jeg troede hellere ikke på det med at de har købt min email.

Pyt, det er som du skriver, jeg har Dandomain, og de har for par år siden sat min computer op til Outlook for at kunne de mange emails.

Jeg vil lige se an hvad der sker i de kommende pår uge, tak for opklaringen om hvordan det virker, i kan vel nok se at jeg er en blondine med IT Very Happy

Ellers melder jeg tilbage.

Det bedste er en gratis google mail!

Jeg har haft en i årevis, og der har aldrig været problemer med den!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Tors 25 Nov 2021, 09:26

Bruger Gmail, her kommer der ikke noget skrald ind.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Radikal Lør 27 Nov 2021, 21:28

Polysl skrev:Bruger Gmail, her kommer der ikke noget skrald ind.

Jeg bruger også gmail men har også en anden. Det er hurtigt at rulle ned og se om der er kommet noget spam. Er der så kommet noget, så sletter jeg det med det samme. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Lør 27 Nov 2021, 21:58

Har aldrig fået spam på Gmail, man skal bare passe på hvor man bruger sin Gmail henne.

Som dig har jeg flere E-Mails, en til skrammel og en til det seriøse, samt min fra mit webhotel.

Ellers bruger jeg https://www.netmail.dk/ som er gratis og ens konto slettes efter et stykke tid, så kan man bare oprette en igen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Man 29 Nov 2021, 18:16

Polysl skrev:Har aldrig fået spam på Gmail, man skal bare passe på hvor man bruger sin Gmail henne.

Som dig har jeg flere E-Mails, en til skrammel og en til det seriøse, samt min fra mit webhotel.

Ellers bruger jeg https://www.netmail.dk/ som er gratis og ens konto slettes efter et stykke tid, så kan man bare oprette en igen.




Jeg har prøvet at oprette et nyt Gmail konto, dog ville den ikke acceptere en eneste af de navne forslag uanset hvor kreativt jeg var, så dette opgav jeg hurtigt.

Forslag ?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Man 29 Nov 2021, 18:35

jojojojo

Er det via din mobil eller pc?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Man 29 Nov 2021, 19:06

Polysl skrev:jojojojo

Er det via din mobil eller pc?



Via min bærbare lab top.

Men jeg kom lige i tanken om noget, jeg vil prøve at tilføre DK efter mit ønskede navn.
Lidt som jojojojoDK@gmail.dk

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Man 29 Nov 2021, 19:08

Hvis du har en windows konto kan du logge på via den, så bliver dit brugernavn automatisk din email.

Men hvis du ikke er logget på Google, så kan du jo prøve dig den vej at oprette dig som bruger.

jojojojoDK@gmail.dk

Den dur ikke for man bruger*.com.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Man 29 Nov 2021, 19:21

Polysl skrev:Hvis du har en windows konto kan du logge på via den, så bliver dit brugernavn automatisk din email.

Men hvis du ikke er logget på Google, så kan du jo prøve dig den vej at oprette dig som bruger.

jojojojoDK@gmail.dk

Den dur ikke for man bruger*.com.





Nu har jeg klaret den.
jeg brugte jojojojo efter følget af to initialer + gmail. og den gik fint igennem. sjovt nok var jojojojodk allerede optaget Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Gæst Man 29 Nov 2021, 19:25

THUMB UP

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Email problem Empty Sv: Email problem

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum