FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Første muslimske borgmester.
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 10:57 af Radikal

» Maj kulde gør laderne fulde?
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 10:22 af Radikal

» Sloppy Joe!
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 10:09 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Så du pinsesolen danse?
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 09:54 af Radikal

» Svære opgaver!
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 09:51 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 08:12 af Admin

» The Saint - The Gadic Collection!
Facebook lukkes? EmptyIdag kl. 08:03 af Admin


Facebook lukkes?

3 deltagere

Go down

Facebook lukkes? Empty Facebook lukkes?

Indlæg af Gæst Søn 06 Feb 2022, 22:15

Zuckerberg truer med at lukke Facebook. Luk - den skrammel side er jeg ligeglad med.

Instagram er også i tankerne - kender den ikke, bruger den ikke. så LUK:

Men hvis han lukker af for EU, så kan han jo ikke lukke af for USA, så opretter man sig bare i USA.

Unge gider ikke Facebook og Instagram, her i Danmark - så tabet bliver minimalt som man kan læse på Berlingske Tidende.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af BenniM Søn 06 Feb 2022, 22:38

Det vil gå hen og blive et problem, hvis sociale medier slet ikke tillader kommunikation hen over Atlanten. Jeg ved godt at man i et anfald af Anti-Trump vedtog GDPR, men faktum er man næsten tvinges ud i købet af en VPN for at læse dybdegående nyheder.

Hvad med dem af os som har venner derovre? Lige nu er de sociale medier eneste kontakt. Besøg er udelukket de næste 10 år. Selvfølgelig kan man sende en email, men hvor tit får man lige gjort det?

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 903
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Admin Man 07 Feb 2022, 10:18

BenniM skrev:Det vil gå hen og blive et problem, hvis sociale medier slet ikke tillader kommunikation hen over Atlanten. Jeg ved godt at man i et anfald af Anti-Trump vedtog GDPR, men faktum er man næsten tvinges ud i købet af en VPN for at læse dybdegående nyheder.

Hvad med dem af os som har venner derovre? Lige nu er de sociale medier eneste kontakt. Besøg er udelukket de næste 10 år. Selvfølgelig kan man sende en email, men hvor tit får man lige gjort det?

Jeg tror næppe at de lukker FB i Europa, men det er selvfølgelig en reel trussel!

https://nyhederplus.dk/tech/zuckerberg-rasler-med-sablen-truer-med-at-lukke-facebook-i-eu

"Truslen sker på baggrund af en EU-dom, der gør det ulovligt for Facebook at dele data fra deres europæiske brugere med deres amerikanske afdelinger.

Og det er et kæmpe problem for giganten."

Jeg har inviteret mine over 3.300 medlemmer i min FB gruppe her til dette forum!

Hvis medlemmer her i dette forum kender nogen som I kan invitere her til dinedebatter, er I velkommen til at gøre dette!



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Gæst Man 07 Feb 2022, 10:56

BenniM

Man kunne bruge Skype, så jeg ser ikke det større problem hvis man lukkede Facebook i EU. Men så kunne man bruge de gratis VPN løsninger der er på nettet.

Facebook har bygget et kæmpe datacenter i Odense så, hvis man lukker af for EU så vil det datacenter stå tomt - samt i andre EU lande.

Så det er nok bare en raslen med sablen som skal skræmme EU.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Gæst Man 07 Feb 2022, 11:23

Jeg tror ikke det mindste på FB nogensinde lukker, og hvis de gør, er jeg sådan set komplet lige glad, da jeg ikke benytter mig af den og heller aldrig har gjort.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Gæst Man 07 Feb 2022, 11:55

På linje med Christian her - har aldrig brugt skidtet så for min skyld må de hellere end gerne lukke.
I min optik gør disse platforme mere skade end gavn blandt især børn og unge med ex. nøgenbilleder og mobning.
Jeg mener seriøst at samfundet var bedst tjent med en nedrustning af sociale platforme.
Enorme mængder arb.tid går til spilde på den konto og dertil kommer alle udgifterne til de psykiske lidelser der er resultatet af den fysiske isolation, og de førnævnte problemer der medfører et stadigt stigende antal børn og unge med psykiske problemer.
Sidst, men ikke mindst er de sociale platforme sikkert også skyld i mange ulykker fordi mange har snotten nede i mobilen konstant 🤔

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Admin Tirs 08 Feb 2022, 10:58

Polysl skrev:BenniM

Man kunne bruge Skype, så jeg ser ikke det større problem hvis man lukkede Facebook i EU. Men så kunne man bruge de gratis VPN løsninger der er på nettet.

Facebook har bygget et kæmpe datacenter i Odense så, hvis man lukker af for EU så vil det datacenter stå tomt - samt i andre EU lande.

Så det er nok bare en raslen med sablen som skal skræmme EU.

Ja det sidste er jeg enig i, FB forsøger på at skramme EU til at makke ret så FB kan fortsætte som hidtil! Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Radikal Ons 09 Feb 2022, 21:50

christian skrev:Jeg tror ikke det mindste på FB nogensinde lukker, og hvis de gør, er jeg sådan set komplet lige glad, da jeg ikke benytter mig af den og heller aldrig har gjort.

Ja luk bare FB lortet. Jeg bruger det heller ikke. Det her sted er alle tiders med fri debat, uagtet om man er på venstrefløjen som vi er i De Radikale, eller om man er på højrefløjen. Jeg har læst, at der et hav af FB regler som man skal overholde, ellers ryger man ud med det samme. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Gæst Ons 09 Feb 2022, 22:46

Radikal

Nu er Facebook ikke kun det, de har grene ud til mange danske online aviser med kommentarspor som de styre med deres botter. Så når en kommentar rammer et eller andet som botter ikke kan lide så fjernes indlægget.

DKA, avisen.dk, Fyens osv.... de er overalt med der plugin.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Facebook lukkes? Empty Sv: Facebook lukkes?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum