FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Så du pinsesolen danse?
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 11:12 af ak31

» Svære opgaver!
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» Første muslimske borgmester.
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 10:57 af Radikal

» Maj kulde gør laderne fulde?
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 10:22 af Radikal

» Sloppy Joe!
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 10:09 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 08:12 af Admin

» The Saint - The Gadic Collection!
Er din elbil en bil? EmptyIdag kl. 08:03 af Admin


Er din elbil en bil?

2 deltagere

Go down

Er din elbil en bil? Empty Er din elbil en bil?

Indlæg af Admin Tors 07 Apr 2022, 15:42

Er din elbil en bil?

Din elbil holder kun Fem år!

https://www.youtube.com/watch?v=bMcSeoX0vtI&ab_channel=ChristianFrost

"Fem år.

Meget længere kommer din elbil nok ikke til at holde.

"Jamen hør nu her, det er jo ingenting for en bil?!?”.

Nej, men din elbil er faktisk heller ikke en bil, men forbrugerelektronik som din fladskærm eller din smartphone.

Den slags kan det ikke betale sig at reparere, og det er kun noget værd, indtil der kommer noget nyt, vi hellere vil have siger Christian Frost i den nye Peugeot 2008, som både fås med el-, benzin- og dieselmotor.

Skal vi gætte på hvilken en der holder længst?"

Det er selvfølgelig dårlig nyt for dem som har købt en elbil til 300.000-400.000 kroner!

Hvis den kun holder i 5 år for at spare lidt C02, og som slet ikke er en besparelse i Co2 regnskabet!

Din mening?



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Jakob Tors 07 Apr 2022, 20:24

Admin skrev:Er din elbil en bil?

Din elbil holder kun Fem år!

https://www.youtube.com/watch?v=bMcSeoX0vtI&ab_channel=ChristianFrost

"Fem år.

Meget længere kommer din elbil nok ikke til at holde.

"Jamen hør nu her, det er jo ingenting for en bil?!?”.

Nej, men din elbil er faktisk heller ikke en bil, men forbrugerelektronik som din fladskærm eller din smartphone.

Den slags kan det ikke betale sig at reparere, og det er kun noget værd, indtil der kommer noget nyt, vi hellere vil have siger Christian Frost i den nye Peugeot 2008, som både fås med el-, benzin- og dieselmotor.

Skal vi gætte på hvilken en der holder længst?"

Det er selvfølgelig dårlig nyt for dem som har købt en elbil til 300.000-400.000 kroner!

Hvis den kun holder i 5 år for at spare lidt C02, og som slet ikke er en besparelse i Co2 regnskabet!

Din mening?



Du skal ikke tro på den video.
Alle biler skal udskiftes jævnligt, hvis man vil have det sidste skrig.
At der er færre dele i en elbil gør den kun billigere at reparere og vedligeholde.
Jeg vil dog ikke udelukke, at nogle elbilproducenter har dummet sig. Det sker også med benzinbiler, at nogle reparationer bliver for dyre, fordi bilen er konstrueret upraktisk.
Han har måske en lille pointe med elektronikken, men jeg finder det useriøst, at han ikke har nogle eksempler fra virkeligheden.
Min mobilos er f.eks. 16 år gammel og virker stadig som ny. Smile

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Gæst Tors 07 Apr 2022, 21:29

Denne undersøgelse er opsigtsvækkende og hvis den holder vand er el-biler et flop.

https://finans.dk/erhverv/ECE11332413/nyt-studie-konkluderer-at-elbiler-forurener-mere-end-dieselbiler/?ctxref=ext

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Jakob Tors 07 Apr 2022, 22:21

Cody skrev:Denne undersøgelse er opsigtsvækkende og hvis den holder vand er el-biler et flop.

https://finans.dk/erhverv/ECE11332413/nyt-studie-konkluderer-at-elbiler-forurener-mere-end-dieselbiler/?ctxref=ext

Ja, hvis og hvis....

Prøv at fortælle mig, hvad du tænker, når du læser dette:

I undersøgelsen er der brugt en Mercedes 220d og en Tesla Model 3.

Det er især fremstillingen af elbilens batteri, som belaster miljøet, da der skal bruges store mængder energi til at producere litium, kobolt og mangan, der bruges i bilbatteriet. Ifølge forskerne skaber det et udslip på mellem 11 og 15 ton CO2 ved produktionen af et bilbatteri til en Tesla Model 3.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Admin Fre 08 Apr 2022, 10:44

Jakob skrev:
Cody skrev:Denne undersøgelse er opsigtsvækkende og hvis den holder vand er el-biler et flop.

https://finans.dk/erhverv/ECE11332413/nyt-studie-konkluderer-at-elbiler-forurener-mere-end-dieselbiler/?ctxref=ext

Ja, hvis og hvis....

Prøv at fortælle mig, hvad du tænker, når du læser dette:

I undersøgelsen er der brugt en Mercedes 220d og en Tesla Model 3.

Det er især fremstillingen af elbilens batteri, som belaster miljøet, da der skal bruges store mængder energi til at producere litium, kobolt og mangan, der bruges i bilbatteriet. Ifølge forskerne skaber det et udslip på mellem 11 og 15 ton CO2 ved produktionen af et bilbatteri til en Tesla Model 3.

Det kan være at han hellere vil sælge benzin og diesel biler-he-he! Very Happy

Men jeg har undersøgt om man kan lægge en elmotor ind i min gamle bil!

Her er en video dertil:



Men så er det nok både nemmere og billiger at leje en Ami!

Den kan dog kun køre 45 km/t og kommer til Danmark til efteråret:


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Jakob Tirs 12 Apr 2022, 14:20

Den nye Ami er sikkert udmærket til nogle formål.
Men jeg ejede engang en Ami benzin, og det er ubetinget den sjoveste bil, jeg har haft, så jeg blev umiddelbart skuffet over eludgaven.

Jeg er meget imponeret af Tesla, men skal jeg købe en elbil til mig selv, så er jeg faktisk mere tiltrukket af en type som Dacia Spring.

https://www.dacia.dk/modeller/spring-electric/specifikationer.html

Det måtte dog gerne være en endnu mere skrabet udgave med endnu mindre elektronik.
Til gengæld måtte de gerne give den mere mekanisk sikkerhed, to gear og en for mig temmelig uundværlig jydekrog.
Den vil også passe bedre til det danske vejnet, hvis hastighedsgrænsen bliver sat ned til max 70 km/t, som jeg er fortaler for.

Men mit kørselsbehov er meget småt, og jeg har ikke selv bil, så det vil nok være bedre for klimaet, hvis jeg fortsætter med at benytte lånebilen.




@admin

Din Herbie i garagen, er den ikke i meget dårlig stand.?
Bruger du den.?

Jeg synes godt om, at nogle bilejere ombygger deres benzinbil til el frem for at skrotte den.

Man undgår da så nok også næsten al den sårbare elektronik.

Man skal blot være forberedt på, at bilen vil yde dårligere på næsten alle de parametre, som man måler på, når man vurderer elbiler.
Men sammenligner man med Ami'en, så må det nok være begrænset, hvor meget resultatet kan skuffe.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Admin Tirs 12 Apr 2022, 15:14

Jakob skrev:Den nye Ami er sikkert udmærket til nogle formål.
Men jeg ejede engang en Ami benzin, og det er ubetinget den sjoveste bil, jeg har haft, så jeg blev umiddelbart skuffet over eludgaven.

Jeg er meget imponeret af Tesla, men skal jeg købe en elbil til mig selv, så er jeg faktisk mere tiltrukket af en type som Dacia Spring.

https://www.dacia.dk/modeller/spring-electric/specifikationer.html

Det måtte dog gerne være en endnu mere skrabet udgave med endnu mindre elektronik.
Til gengæld måtte de gerne give den mere mekanisk sikkerhed, to gear og en for mig temmelig uundværlig jydekrog.
Den vil også passe bedre til det danske vejnet, hvis hastighedsgrænsen bliver sat ned til max 70 km/t, som jeg er fortaler for.

Men mit kørselsbehov er meget småt, og jeg har ikke selv bil, så det vil nok være bedre for klimaet, hvis jeg fortsætter med at benytte lånebilen.




@admin

Din Herbie i garagen, er den ikke i meget dårlig stand.?
Bruger du den.?

Jeg synes godt om, at nogle bilejere ombygger deres benzinbil til el frem for at skrotte den.

Man undgår da så nok også næsten al den sårbare elektronik.

Man skal blot være forberedt på, at bilen vil yde dårligere på næsten alle de parametre, som man måler på, når man vurderer elbiler.
Men sammenligner man med Ami'en, så må det nok være begrænset, hvor meget resultatet kan skuffe.

Ja Ami der kommer er kun til nærtransport i byer og meget korte ture!

Man regner vist med at unge mennesker vil bruge en sådan elbil samt ældre mennesker, som ikke har et særligt stort kørselsbehov!

Ideen med den nye el Ami fra Frankrig er, at man både kan købe den eller låne/leje den i varierende perioder efter behov!

Man kan endda leje en med en engangs udgift i 48 måneder og til en meget lav leje!

I Frankrig er engangsudgiften ca. 20.000 kroner for 48 måneder, og lejen pr. måned er ca. 200 kroner alt omregnet til danske kroner!

De danske priser kendes ikke endnu, da ami først kommer til Danmark til efteråret!

Min nuværende bil har jeg kørt i nu 12 år og min tidligere bil kørte jeg 24 år i!

Men jeg holder dem så også grundigt vedlige hele tiden, og de går glat gennem alle syn som de jo skal have hvert andet år!

Ellers skal man regne med, at der ikke er meget elektronik i en Ami, faktisk så godt som ingenting-he-he!




_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Admin Tirs 12 Apr 2022, 16:02

En Dacia Spring koster så også ca. 146.000 kroner, og der jo et vist "spring" fra ca. 200 kroner i leje pr. måned til 146.000 kroner-he-he!

Men som sagt så afhænger det af ens kørselsbehov!

Ami dur selvfølgelig ikke til længere landevejs kørsel, men er ideel til bykørsel og meget korte ture!

Her er en test af Ami i England:



Her på tysk:


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Er din elbil en bil? Empty Sv: Er din elbil en bil?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum