FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Windows 10 lige opdateret! EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Windows 10 lige opdateret!

2 deltagere

Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Admin Ons 11 Maj 2022, 10:30

Jeg har fået en opdatering til Windows 10 på mine to computere!

Der står så i Windows Update, at jeg ikke kan få Windows 11, fordi mine computere ikke opfylder systemkravet til Win11!

Er der nogen som ved hvad det reelt betyder?


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Ons 11 Maj 2022, 10:43

Det betyder at din bestykning ikke opfylder de krav der er for at køre Win 11.

Syntes du skulle købe en Adeck - dim 14x13 cm. fantastisk lille pc - som kan håndterer flere opgaver - den er lynhurtig - men har da stadig pcer som win 98, xp til opgaver som ikke kan køres på nyere.

Jeg ved så ikke hvad du har af pc lige nu...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Jakob Ons 11 Maj 2022, 10:46

Admin skrev:Jeg har fået en opdatering til Windows 10 på mine to computere!

Der står så i Windows Update, at jeg ikke kan få Windows 11, fordi mine computere ikke opfylder systemkravet til Win11!

Er der nogen som ved hvad det reelt betyder?


Det må nok reelt betyde, at din computer er for gammel til Win 11.

Jeg har samme problem med Linux Ubuntu. Selvom den holder meget længere, så kommer der et tidspunkt, hvor styresystemet er blevet for tungt og avanceret til den gamle computer, så opgradering ikke længere er mulig.

Men mon ikke også, at W10 er supporteret og understøttet længe endnu.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Ons 11 Maj 2022, 12:13

Jacob

I dag stopper man med at yde support til win 10 - den er en slags fælde for at folk skal opgraderer til win 11.

Win 10 kan bruges frem til 2025, hvor efter at man tilretter sig efter Api som er kernen i Windows - dvs. at der kan være problemer med at installere programmer som er oldtimers.

Jeg lavede et vin program i år 2000 som stadig kan køre, men det afhænger af at man kender API og kan tilrette den som den kan køre på nyere systemer.

Problemet er at API ikke er ens i alle win versioner, så mit program kunne kunne kun køre i Enterprise og Pro. Det kan endda køre i alle Ubuntu versioner.


Sidst rettet af Polysl Ons 11 Maj 2022, 18:06, rettet 1 gang

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Jakob Ons 11 Maj 2022, 12:35

Polysl skrev:Jacob

I dag stopper man med at yde support til win 10 - den er en slags fælde for at folk skal opgraderer til win 11.

Win 20 kan bruges frem til 2025, hvor efter at man tilretter sig efter Api som er kernen i Windows - dvs. at der kan være problemer med at installere programmer som er oldtimers.

Ok, jeg vidste ikke, at supporten var slut for W10.

Men uha, jeg kan huske problemet fra Windows.!

Man bliver tvunget til at opgradere hardware for at få fordele, som man helst er foruden eller sagtens kan undvære, og samtidigt passer kortet til den gamle PC ikke til den nye, så et godt videokamera er lige til at smide væk, og ældre programmer kan ikke køre eller kører dårligt osv. osv.

Det var faktisk i høj grad årsagen til, at jeg skiftede til Linux.
Der kan findes versioner, som kan kører meget længere tid på ældre computere.
Man kan ikke eller kun vanskeligt benytte meget af den software, som følger med eksternt hardware, men har man først fundet noget, som virker, så bliver det heller ikke så nemt forældet.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Jakob Ons 11 Maj 2022, 13:22

Men for en ordens skyld bør jeg måske også advare imod at tro, at Linux og tilhørende software er fejlfri.
Det er den langt fra altid, og man kan bestemt også være afhængig af god support.
Da jeg blev bandlyst fra ubuntu-danmark's forum, fordi jeg præsenterede en idé til mere sikker kommunikation, var jeg faktisk på vej til at påtage mig et administratoransvar for flere brugere. Men det projekt lod jeg falde, fordi jeg mistede min support for evigt.

Siden har jeg selv kun oplevet en enkelt hændelse, som er meget alvorlig, og det var mit mailprogram Thunderbird, som uden min godkendelse på et tidspunkt slettede en masse gamle mails. Jeg tror, at det er sket under en opdatering, men uden support har jeg ikke de store chancer for vide det eller evt. genskabe dem.
Programmer som Firefox og Thunderbird er nok ellers blandt dem, der drages allermest omsorg for hos de ansvarlige.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Admin Ons 11 Maj 2022, 15:39

Mine to computere er vel ca. 5-6 år gamle nu, og de køre såmænd udmærket endnu med Windows 10!

Dengang jeg fik Windows 10 sagde man, at der ikke kommer flere udgaver af Windows andet end opdateringer til Win10!

Dette løfte kunne de så ikke holde, når der nu er en Win11 på lager!

Jeg havde faktisk Linux på min sommerhus pc, men jeg skiftede til Windows 10 også på den, da jeg syntes at det bedre arbejdede sammen, når det var ens styresystem på begge pc!

Jeg ved så ikke hvor længe de vil opdatere Windows 10, men jeg er nok på den, hvis de meddeler at den ikke længere kan dette!

Jeg kunne måske vælger bare at skifte over til et Linux system på begge pc til den tid?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Ons 11 Maj 2022, 16:58

Admin

Jeg skriver længere oppe at Win 10 fra i dag ikke bliver supportet. Så nu er win 10 uddateret.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Ons 11 Maj 2022, 17:03

Jacob

Ubuntu er med i Open Source "kartellet", som vil sige at man kan downloade kilde koder. Og hvis man kan programmere så kan kan tilrette Ubuntu som sin egen måde at se tingene på.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Admin Tors 12 Maj 2022, 09:01

Polysl skrev:Admin

Jeg skriver længere oppe at Win 10 fra i dag ikke bliver supportet. Så nu er win 10 uddateret.

Win10 bliver opdateret af Microsoft indtil oktober 2025 læser jeg på sider, og derfor kan man bare fortsætte med dette system indtil da!

Noget andet er så om man også bare kan fortsætte efter 2025 med Win10, dog med Bullguard opdateringer og firewall osv. - da jeg jo har sikkerhedsfirmaet Bullguard til at passe på mine computere!

Jeg læser også på it-sider, at mange bliver nødt til at købe helt nye computere med Win11, fordi deres ældre pc ikke kan installeres med det som er nødvendigt for Win11!

Alternativt læse jeg om en, som bare vil installere et Linux system i stedet for Windows fra Microsoft!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Tors 12 Maj 2022, 09:37

Jeg taler om support - som stoppede 11 maj 2022

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Tors 12 Maj 2022, 09:52

Polysl skrev:Jeg taler om support - som stoppede 11 maj 2022

Arh mon dog Polysl 😀

“ 14. oktober 2025 stopper Microsoft for supporten af Windows 10, meddeler Microsoft.”
https://www.computerworld.dk/art/256897/microsoft-saetter-slutdato-paa-windows-10-supporten

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Tors 12 Maj 2022, 10:10

ok så har jeg læst forkert på en tech side, men dog - stopper support for visse versioner. Support og opdateringer er 2 forskellige ting. Det vil betyde at deres FAQ ikke opdateres for visse versioner.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Admin Tors 12 Maj 2022, 15:02

Polysl skrev:ok så har jeg læst forkert på en tech side, men dog - stopper support for visse versioner. Support og opdateringer er 2 forskellige ting. Det vil betyde at deres FAQ ikke opdateres for visse versioner.

Jeg har spurgt me om hvordan jeg får Linux i dual med Win10 på mit andet Tapatalk forum!

Jeg ved at me har Linux, så han ved nok alt om det!

Jeg har i hvert fald ikke lyst og pengepung til at købe to helt nye Win11 computere, særlig ikke når Microsoft har brudt deres ord om, at Windows 10 var den sidste Windows og at den i fremtiden kun ville blive opdateret af dem!

Så kan man jo lige så godt hoppe på Linux vognen-he-he! Wink Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Tors 12 Maj 2022, 17:11

Admin skrev:
Polysl skrev:ok så har jeg læst forkert på en tech side, men dog - stopper support for visse versioner. Support og opdateringer er 2 forskellige ting. Det vil betyde at deres FAQ ikke opdateres for visse versioner.

Jeg har spurgt me om hvordan jeg får Linux i dual med Win10 på mit andet Tapatalk forum!

Jeg ved at me har Linux, så han ved nok alt om det!

Jeg har i hvert fald ikke lyst og pengepung til at købe to helt nye Win11 computere, særlig ikke når Microsoft har brudt deres ord om, at Windows 10 var den sidste Windows og at den i fremtiden kun ville blive opdateret af dem!

Så kan man jo lige så godt hoppe på Linux vognen-he-he! Wink  Very Happy


Har svaret dig. Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Admin Tors 12 Maj 2022, 22:01

Me skrev:
Admin skrev:
Polysl skrev:ok så har jeg læst forkert på en tech side, men dog - stopper support for visse versioner. Support og opdateringer er 2 forskellige ting. Det vil betyde at deres FAQ ikke opdateres for visse versioner.

Jeg har spurgt me om hvordan jeg får Linux i dual med Win10 på mit andet Tapatalk forum!

Jeg ved at me har Linux, så han ved nok alt om det!

Jeg har i hvert fald ikke lyst og pengepung til at købe to helt nye Win11 computere, særlig ikke når Microsoft har brudt deres ord om, at Windows 10 var den sidste Windows og at den i fremtiden kun ville blive opdateret af dem!

Så kan man jo lige så godt hoppe på Linux vognen-he-he! Wink  Very Happy


Har svaret dig. Smile

Tak me, jeg har lige et par tillægs spørgsmål som vi snakker om på Tapatalk! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Gæst Fre 13 Maj 2022, 08:47

Underligt at oprette et emne i "IT OG INTERNET" her... for så at diskuterer på tapatalk omkring emnet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Windows 10 lige opdateret! Empty Sv: Windows 10 lige opdateret!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum