FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Maj kulde gør laderne fulde?
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Taylor Swift?
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 11:18 af Gæst

» Så du pinsesolen danse?
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» Første muslimske borgmester.
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 10:57 af Radikal

» Sloppy Joe!
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 10:09 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Ville i dag ind på E-Boks! EmptyIdag kl. 08:12 af Admin


Ville i dag ind på E-Boks!

Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Admin Tirs 24 Maj 2022, 21:29

Så stod der log på med MitID og du har 30 dage til det!?

Så prøvede jeg med min bank - samme resultat!

Goddag mand økseskaft - Hvordan kan jeg logge ind med MitID, når jeg ikke har fået det endnu!

Jeg har heller ikke hørt et ord fra min bank om at jeg kan få MitID!

Det der MitID er da vist kaos, så folk ryster på hovedet?

Din mening?


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Gæst Tirs 24 Maj 2022, 22:03

MitId er flere ting, det kan oprettes via ens netbank, eller man kan få en fysisk enhed med unikke nøgler, men stadig skal man oprette et unik brugernavn.

Hvis man er usikker på hvordan man opretter MitId så ville jeg gå til min bank og få hjælp - husk at tage dit pas med. Banker vil til tider opkræve en opdateret legitimation. De tager et kopi af passet og så kan forløbet begynde med at oprette en med MitIde.

Selvom jeg er it nørd, så er jeg jo gammel så jeg vil gøre som jeg har skrevet. At man ikke kan tilgå sin bank online er ikke sjovt - det er ekstrem vigtig, hvis man f.eks ikke har tilmeldt visse betalinger og er vant til at klare dem over netbank.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Admin Ons 25 Maj 2022, 08:56

Polysl skrev:MitId er flere ting, det kan oprettes via ens netbank, eller man kan få en fysisk enhed med unikke nøgler, men stadig skal man oprette et unik brugernavn.

Hvis man er usikker på hvordan man opretter MitID så ville jeg gå til min bank og få hjælp - husk at tage dit pas med. Banker vil til tider opkræve en opdateret legitimation. De tager et kopi af passet og så kan forløbet begynde med at oprette en med MitID.

Selvom jeg er it nørd, så er jeg jo gammel så jeg vil gøre som jeg har skrevet. At man ikke kan tilgå sin bank online er ikke sjovt - det er ekstrem vigtig, hvis man f.eks ikke har tilmeldt visse betalinger og er vant til at klare dem over netbank.

Jeg ved ikke om det er min tur til at få det der MitID, da det hedder sig at man får det at vide af banken!

Jeg ved heller ikke om den oplysning der popper op, når man åbner bank linket om at logge ind med MitID er den oplysning fra banken man skal bruge for at få MitID?

Jeg har ingen pas, da den er udløbet for mange år siden - kun et kørekort!

Jeg er jo nødt til at vide hvornår jeg kan gå op på borgerservice og blive registreret og få den der kode dims, som skal bruges til at logge på sin bank/netbank osv.!

Jeg har dog hørt at man skal bestille tid lang tid i forvejen til Borgerservice - man kan ikke bare sådan lige gå derop og blive betjent!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Gæst Ons 25 Maj 2022, 09:24

admin

Et kørekort er fint nok som dokumentation, samt ens sygeforsikringskort hos borgerservice. Ja - man skal bestille tid der. Det er derfor at man har trukket kravet 3 mdr. for brug af MitIde hos offentlige - mere pga. fejl i MitIde og tilgangen til det.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Admin Ons 25 Maj 2022, 09:42

Polysl skrev:admin

Et kørekort er fint nok som dokumentation, samt ens sygeforsikringskort hos borgerservice. Ja - man skal bestille tid der. Det er derfor at man har trukket kravet 3 mdr. for brug af MitIde hos offentlige - mere pga. fejl i MitIde og tilgangen til det.

Hvor står det med de 3 mdr.?

Betyder det at oplysningen om de 30 dage ikke er rigtigt?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Gæst Ons 25 Maj 2022, 09:57

Admin

Jeg taler om det offentlige, pga. den travlhed i de offentlige, banker holder fast i deres nedtælling.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Admin Ons 25 Maj 2022, 10:03

Polysl skrev:Admin

Jeg taler om det offentlige, pga. den travlhed i de offentlige, banker holder fast i deres nedtælling.

Javel - men så må jeg nok hellere tag fat i min bank nu!

Har du fået MitID?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Gæst Ons 25 Maj 2022, 10:15

Nej jeg venter til den udløber i min bank.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Admin Ons 25 Maj 2022, 10:48

Polysl skrev:Nej jeg venter til den udløber i min bank.

Ok - men er det så ikke for sent at gøre noget ved det, da der er lang ventetid hos Borgerservice?

Jeg fik den her meddelelse for 2 dage siden, når jeg ville logge på netbank:

"Du har nu 28 dage til at få MitID

Klik på ’FÅ MitID’ for at komme i gang nu, eller få adgang senere via ’Om netbank’ øverst i højre hjørne.

Efter den 22.06.2022 vil du ikke længere kunne bruge mobil- og netbanken uden først at få MitID.

Skal dine ID-oplysninger opdateres?

Har du fået brev om, at du skal opdatere dine ID-oplysninger, skal du først gøre det i NemID nøgleapp eller ved at aftale tid i Borgerservice. Se i brevet, hvordan du gør.

· Dit NemID
· Adgang til sms eller e-mail
· Dit pas eller kørekort
Du skal gennemgå en række trin for at få MitID

1. Vælg det MitID identifikationsmiddel, som du skal bruge i stedet for dit NemID nøglekort eller nøgleapp

2. Opret et bruger-ID

3. Aktivér dit MitID identifikationsmiddel

MitID identifikationsmiddel

Hvis du vælger at bruge MitID app, kan du aktivere og bruge MitID med det samme. Vælger du MitID kodeviser eller MitID kodeoplæser, kan du først bruge MitID, når du har modtaget dit identifikationsmiddel med posten.

Find mere information

Du kan få hjælp til de enkelte trin undervejs ved at følge denne guide. Husk, at du skal beholde dit NemID, når du får MitID."

Jeg har ikke modtaget noget brev fra banken om det endnu som der står man får!

Og da jeg skal have en MitID kodeviser med posten, vil der gå ca. fra en uge til 14 dage før den kommer, på grund af den langsommelige postombæring fra Postvæsenet!

Jeg tror sgu der går ged i det her?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ville i dag ind på E-Boks! Empty Sv: Ville i dag ind på E-Boks!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum