FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
IT - advarsel! EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


IT - advarsel!

3 deltagere

Go down

IT - advarsel! Empty IT - advarsel!

Indlæg af Admin Fre 05 Aug 2022, 16:53

Pas på! Falske mails i omløb!

https://www.bt.dk/samfund/pas-paa-falske-mails-i-omloeb

"Du må endelig ikke klikke videre, for du kan hurtigt blive snydt.

De mails, der bliver sendt ud, ser nemlig meget oprigtige ud.

»Efter de endelige beregninger af din sygesikring ''danmark'' har vi fastslået, at du er berettiget til at modtage et tilskud på 3,405.65 kr.,« står der blandt andet i den falske mail.

Lige nu er der en række falske e-mails og telefonopkald i omløb, som ser og lyder meget troværdige, men som kun har til formål at lokke dine personlige oplysninger ud af dig."

Husk at slette mailen med det samme!

Du skal ikke klikke på link i mailen!

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af welupe Fre 05 Aug 2022, 19:05

Nu er jeg ikke medlem af sygesikring ''danmark''.  Men, hvis jeg havde fået en mail fra ”dem”, hvor de påstår at jeg havde 3405,65 kr til gode, ville jeg først føre musen hen over afsender-adressen, danmark, og efter et par sekunder kommer en 4-kantet boks, der afslører afsenderens virkelige email.  Den vil slutte af med ”@forsikringen.dk”.  Så hvis DET ikke er stavet 100% korrekt, er det i hvert fald ikke sendt fra ”danmark”…  he he  

Kan man tjekke det på den måde fra en mobil?  Jeg surfer helst fra min bærbar…

PS:  I grunden tror jeg ikke der sker noget ved at "åbne"  mailen, hvis bare man ikke udfylder nogen formular...  Smile

welupe

Antal indlæg : 218
Join date : 30/11/20

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Admin Søn 07 Aug 2022, 10:06

welupe skrev:Nu er jeg ikke medlem af sygesikring ''danmark''.  Men, hvis jeg havde fået en mail fra ”dem”, hvor de påstår at jeg havde 3405,65 kr til gode, ville jeg først føre musen hen over afsender-adressen, danmark, og efter et par sekunder kommer en 4-kantet boks, der afslører afsenderens virkelige email.  Den vil slutte af med ”@forsikringen.dk”.  Så hvis DET ikke er stavet 100% korrekt, er det i hvert fald ikke sendt fra ”danmark”…  he he  

Kan man tjekke det på den måde fra en mobil?  Jeg surfer helst fra min bærbar…

PS:  I grunden tror jeg ikke der sker noget ved at "åbne"  mailen, hvis bare man ikke udfylder nogen formular...  Smile

Ja det er korrekt:

"Sygeforsikringen ''danmark'' opfordrer på deres egen hjemmeside til, at man holder ekstra øje og tjekker, hvem afsenderen er. De mails, der kommer fra Sygeforsikring ''danmark'' vil altid hedde @forsikringen.dk. i slutningen af mailadressen.

Derudover kan det være en god idé at tjekke de links, der er i mailen. Her kan du eksempelvis holde musen over linket, hvis du bruger en computer, så vil webadressen blive vist til venstre nede i skærmen."

Til dit spørgsmål: "Kan man tjekke det på den måde fra en mobil?"

Dette må it-eksperterne her på siden kunne besvare, da jeg ikke har en mobil med internet!

"åbne"  mailen, hvis bare man ikke udfylder nogen formular?

Hvis man åbner en sådan mail, bliver man henvist til en svindel side!

Og så kan folk blive snydt til at udfylde en formular alligevel, er det min vurdering!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

welupe synes godt om

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Radikal Ons 10 Aug 2022, 09:53

Admin skrev:
welupe skrev:Nu er jeg ikke medlem af sygesikring ''danmark''.  Men, hvis jeg havde fået en mail fra ”dem”, hvor de påstår at jeg havde 3405,65 kr til gode, ville jeg først føre musen hen over afsender-adressen, danmark, og efter et par sekunder kommer en 4-kantet boks, der afslører afsenderens virkelige email.  Den vil slutte af med ”@forsikringen.dk”.  Så hvis DET ikke er stavet 100% korrekt, er det i hvert fald ikke sendt fra ”danmark”…  he he  

Kan man tjekke det på den måde fra en mobil?  Jeg surfer helst fra min bærbar…

PS:  I grunden tror jeg ikke der sker noget ved at "åbne"  mailen, hvis bare man ikke udfylder nogen formular...  Smile

Ja det er korrekt:

"Sygeforsikringen ''danmark'' opfordrer på deres egen hjemmeside til, at man holder ekstra øje og tjekker, hvem afsenderen er. De mails, der kommer fra Sygeforsikring ''danmark'' vil altid hedde @forsikringen.dk. i slutningen af mailadressen.

Derudover kan det være en god idé at tjekke de links, der er i mailen. Her kan du eksempelvis holde musen over linket, hvis du bruger en computer, så vil webadressen blive vist til venstre nede i skærmen."

Til dit spørgsmål: "Kan man tjekke det på den måde fra en mobil?"

Dette må it-eksperterne her på siden kunne besvare, da jeg ikke har en mobil med internet!

"åbne"  mailen, hvis bare man ikke udfylder nogen formular?

Hvis man åbner en sådan mail, bliver man henvist til en svindel side!

Og så kan folk blive snydt til at udfylde en formular alligevel, er det min vurdering!

Her er jeg enig med admin, man skal sgu ikke åbne sådant noget lorte mail. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum