FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Antivirusprogrammer til Windows 10 EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Antivirusprogrammer til Windows 10

4 deltagere

Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Man 12 Sep 2022, 21:07

Hvilke antivirusprogrammer kan anbefales til Windows 10 ?

Pris.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Gæst Man 12 Sep 2022, 23:43

Avast free er også en godt program.
https://www.avast.com/da-dk/windows-10-antivirus#pc

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Tirs 13 Sep 2022, 12:48

Tak for tips. Smile

I Linux bruger jeg det ikke, men det er vel for riskabelt at køre Windows 10 uden et antivirusprogram.?

Jeg er dog lidt skeptisk. Jeg tænker dels, at hackere vil se det som den største triumf at få magt over et antivirusprogram.
Samtidigt må det være i softwarefabrikantens interesse at få flest muligt til at købe et abonnement så dyrt som muligt.

F.eks. dette:
https://www.avast.com/da-dk/windows-10-antivirus#pc

ser ikke så godt ud her:
https://dk.trustpilot.com/review/www.avast.com?utm_medium=trustbox&utm_source=MicroCombo

Men hvis den gratis version er stabil og nemt kan afinstalleres igen, så kan det vel ikke gå helt galt.

Jeg har købt en brugt computer med Windows 10 og overvejer alternativt, om det er bedst at holde den helt off-line.
Den skal mest benyttes til test og håndtering af hardware, men det skulle ikke forbavse, hvis jeg alligevel bliver tvunget on-line for at hente drivere osv.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Tirs 13 Sep 2022, 15:57

Jakob skrev:Tak for tips. Smile

I Linux bruger jeg det ikke, men det er vel for riskabelt at køre Windows 10 uden et antivirusprogram.?

Jeg er dog lidt skeptisk. Jeg tænker dels, at hackere vil se det som den største triumf at få magt over et antivirusprogram.
Samtidigt må det være i softwarefabrikantens interesse at få flest muligt til at købe et abonnement så dyrt som muligt.

F.eks. dette:
https://www.avast.com/da-dk/windows-10-antivirus#pc

ser ikke så godt ud her:
https://dk.trustpilot.com/review/www.avast.com?utm_medium=trustbox&utm_source=MicroCombo

Men hvis den gratis version er stabil og nemt kan afinstalleres igen, så kan det vel ikke gå helt galt.

Jeg har købt en brugt computer med Windows 10 og overvejer alternativt, om det er bedst at holde den helt off-line.
Den skal mest benyttes til test og håndtering af hardware, men det skulle ikke forbavse, hvis jeg alligevel bliver tvunget on-line for at hente drivere osv.

Hvis du kun har Linux på en Linux pc behøver du ikke noget antivirusprogram siger man, da det er et lukket system, men du kan installere en firewall for en sikkerheds skyld!

Eller også et gratis antivirusprogram som me foreslår!

https://itigic.com/da/linux-does-not-need-antivirus-or-firewall-myth-or-truth/

En pc med Windows 10 er det nødvendigt med et antivirusprogram!

Her kan du så også bruge et gratis antivirusprogram, eller f.eks. Bullguard som jeg gør!

Jeg køber en tal kode hos min pc-forhandler en gang om året til få kroner, som så varer et helt år til næste år!

Den kode går jeg så hjem og plotter ind i mit Bullguard system, og så fortsætter abonnement et helt år yderligere frem!

Mit Bullguard system ser således ud:

Antivirusprogrammer til Windows 10 Bullgu10

Man kan klikke på startstyring og sætte en manuel optimering igang selv, hvorefter den renser computeren!

Under antivirus kan man også selv klikke på en hurtig scan eller en fuld scan af hele computeren!

Dette kan man vælge ved at klikke på pilen!

Hvis der er grøn op tjek tegn foroven, er computeren fuld beskyttet mod "grimme ting" fra internettet!

Hvis systemet finder en sårbarhed, så klikker man under sårbarheder og installerer dem!

Nederst til højre kan man klikke på shop og support!

Da jeg startede med computere for ca. 20 år siden begyndte jeg med Norton sikkerhedssystem, men der var ingen dansk support, så jeg valgte den gang at skifte til Bullguard med dansk chat support 24-7!





_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Tirs 13 Sep 2022, 18:36

Admin

Tak for din forklaring.

Men mon ikke, du får det billigere, fordi du købte det sammen med en ny computer.?

Jeg synes, at det er lidt af en jungle.

Jeg har fundet denne side, og der er dit av-program slet ikke med:
https://bedsteantivirus.com/

I følge den bør jeg nok vælge TotalAV eller Panda

Er det mon en sponsoreret fupside...?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jeppe Tirs 13 Sep 2022, 21:04

Jeg bruger og har brugt i mange år også BullGuard ligesom Poul David, men jeg kunne end ikke drømme om at tage imod de tilbud BullGuard sender mig, når jeg nærmer udløbstiden.
I stedet køber jeg det et andet sted til billigere penge, for nøjagtigt samme program.
Køber her : https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html
Jeppe
Jeppe

Antal indlæg : 123
Join date : 17/12/20
Age : 62
Geografisk sted : Dansk ø

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Ons 14 Sep 2022, 09:27

Jeppe skrev:Jeg bruger og har brugt i mange år også BullGuard ligesom Poul David, men jeg kunne end ikke drømme om at tage imod de tilbud BullGuard sender mig, når jeg nærmer udløbstiden.
I stedet køber jeg det et andet sted til billigere penge, for nøjagtigt samme program.
Køber her : https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html

Jeg har aldrig haft problemer med Bullguard sikkerhedssystem, og i dag meddelte Bullguard at der var kommet en ny opdatering, som jeg så er ved at installere!

Og ja Bullguard har for vane at sende nogle tilbud, særlig når udløbsdatoen nærmer sig, men dette hopper jeg også let hen over-he-he! Very Happy

Jeg betaler 249,00 kroner for et helt år frem, for at få Bullguard til 3 computere forlænget fra marts 2022 til marts 2023!

Jeg har i øjeblikket to computere, hvor det samme system bruges på begge!

Dette beløb en gang om året betaler jeg gerne, for at få en god og professionel beskyttelse og chat support på dansk! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Ons 14 Sep 2022, 11:37

Jeppe skrev:Jeg bruger og har brugt i mange år også BullGuard ligesom Poul David, men jeg kunne end ikke drømme om at tage imod de tilbud BullGuard sender mig, når jeg nærmer udløbstiden.
I stedet køber jeg det et andet sted til billigere penge, for nøjagtigt samme program.
Køber her : https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html

Mange tak for info. og link. Smile

Skal du så afinstallere det gamle, før du installerer det nye forfra.?


Admin skrev:
Jeg betaler 249,00 kroner for et helt år frem, for at få Bullguard til 3 computere forlænget fra marts 2022 til marts 2023!


Så har jeg alligevel sparet ca. 5.000 kr alene på antivirusprogrammer de sidste 20 år, fordi jeg har holdt mig til Linux.



Me

Hvis man installerer dual boot med Windows og Linux, er Windows så ikke godt beskyttet imod angreb, mens man kører Linux.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Gæst Ons 14 Sep 2022, 11:58

Hvis man installerer dual boot med Windows og Linux, er Windows så ikke godt beskyttet imod angreb, mens man kører Linux.? skrev:

Det er kun det styresystem som aktivt som kan blive angrebet.

PS:
Når jeg kører Windows så kører jeg det i Virtual box. Cool

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Ons 14 Sep 2022, 14:46

Jakob skrev:
Jeppe skrev:Jeg bruger og har brugt i mange år også BullGuard ligesom Poul David, men jeg kunne end ikke drømme om at tage imod de tilbud BullGuard sender mig, når jeg nærmer udløbstiden.
I stedet køber jeg det et andet sted til billigere penge, for nøjagtigt samme program.
Køber her : https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html

Mange tak for info. og link. Smile

Skal du så afinstallere det gamle, før du installerer det nye forfra.?


Admin skrev:
Jeg betaler 249,00 kroner for et helt år frem, for at få Bullguard til 3 computere forlænget fra marts 2022 til marts 2023!


Så har jeg alligevel sparet ca. 5.000 kr alene på antivirusprogrammer de sidste 20 år, fordi jeg har holdt mig til Linux.



Me

Hvis man installerer dual boot med Windows og Linux, er Windows så ikke godt beskyttet imod angreb, mens man kører Linux.?

Man skal ikke afinstallere noget som helst!

Man køber en tal kode og går hjem og plotter den ind i sin Bullguard profil, og den profil klikker man på ved at klikke på ens mailkonto som der står på Bullguard ikonet i sit system - altså på skrivebordet!

Så logger man ind med de data man har opgivet og derinde kan man så skrive sin nye kode og klikker udfør, hvorefter ens betaling bliver automatisk forlænget et år frem!

På denne side kan man også se hvornår man har betalt sidst og hvor længe den nye betaling varer, og hvilke computere det gælder for!

Og ja Linux er et gratis operasystem, men mange fravælger det, fordi det betragtes som kun for it nørder!

Windows og Linux er to forskellige operasystemer, som hvis man har dual boot Windows/Linux - skal man når man logger på sit system vælge hvilken et system man vil bruge den dag!

Vælger man Linux, er det så godt som umuligt at hackere kan komme ind i det, og vel helt umuligt hvis man blot har en firewall!

Vælger man at bruge Windows er et nødvendigt at have et forsvar f.eks. med Bullguard eller en anden!






_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Tors 15 Sep 2022, 06:34

Ok, og mange tak for svar.

Men hvis jeg skal installere software første gang fra denne side:
https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html

Får jeg så en fil, som jeg kan kopiere ind på flere andre computere og derefter installere lokalt fra dem, eller knytter abonnementet sig straks til den computer, som jeg downloader til.?

Jeg må hellere være sikker, så jeg ikke kommer til at betale abonnement for et windowsprogram til en linuxcomputer. Wink

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Tors 15 Sep 2022, 09:34

Jakob skrev:Ok, og mange tak for svar.

Men hvis jeg skal installere software første gang fra denne side:
https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html

Får jeg så en fil, som jeg kan kopiere ind på flere andre computere og derefter installere lokalt fra dem, eller knytter abonnementet sig straks til den computer, som jeg downloader til.?

Jeg må hellere være sikker, så jeg ikke kommer til at betale abonnement for et windowsprogram til en linuxcomputer. Wink

Jeg synes at du skal gå ned og spørge din it-forhandler om metoden med Bullguard installationer gennem nettet, eller ringe til dem!

Dette fordi jeg aldrig har gjort det på denne måde, da jeg gik ned i min it-forretning for mange år siden og købte en CD med Bullguard sikkerhedssystem op til 3 computere!

Så hjem med den og plotte den ind i to computere og Bullguard blev så installeret på dem og med et ikon på skrivebordet til at klikke på, så man kan åbne Bullguard siden, som jeg tidligere har vist et billede af her!

I øvrigt så virker Bullguard også på en Linux pc!

Så har man f.eks. som jeg en reserve computer med Windows dual med Linux Mint, og med Bullguard installeret på computeren, ja så virker Bullguard på begge systemer!

Dette er vel fordi, at det er selve computeren som sådan, at der er sikkerhedsbeskyttet - ellers ved me mere om det! Very Happy






_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Tors 15 Sep 2022, 13:29

Admin skrev:
Jakob skrev:Ok, og mange tak for svar.

Men hvis jeg skal installere software første gang fra denne side:
https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html

Får jeg så en fil, som jeg kan kopiere ind på flere andre computere og derefter installere lokalt fra dem, eller knytter abonnementet sig straks til den computer, som jeg downloader til.?

Jeg må hellere være sikker, så jeg ikke kommer til at betale abonnement for et windowsprogram til en linuxcomputer. Wink

Jeg synes at du skal gå ned og spørge din it-forhandler om metoden med Bullguard installationer gennem nettet, eller ringe til dem!

Dette fordi jeg aldrig har gjort det på denne måde, da jeg gik ned i min it-forretning for mange år siden og købte en CD med Bullguard sikkerhedssystem op til 3 computere!

Så hjem med den og plotte den ind i to computere og Bullguard blev så installeret på dem og med et ikon på skrivebordet til at klikke på, så man kan åbne Bullguard siden, som jeg tidligere har vist et billede af her!

I øvrigt så virker Bullguard også på en Linux pc!

Så har man f.eks. som jeg en reserve computer med Windows dual med Linux Mint, og med Bullguard installeret på computeren, ja så virker Bullguard på begge systemer!

Dette er vel fordi, at det er selve computeren som sådan, at der er sikkerhedsbeskyttet - ellers ved me mere om det! Very Happy


Ja, selvom Linux beskytter Windows, så er det jo ikke sikkert, at det omvendte er tilfældet.


Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Tors 15 Sep 2022, 13:32

Eller måske er det. Smile

Me skrev:

Det er kun det styresystem som aktivt som kan blive angrebet.

PS:
Når jeg kører Windows så kører jeg det i Virtual box. Cool


Hvad så, hvis du vil formatere en USB-nøgle med Windows, går det godt.?


Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Tors 15 Sep 2022, 15:04

Jakob skrev:
Admin skrev:
Jakob skrev:Ok, og mange tak for svar.

Men hvis jeg skal installere software første gang fra denne side:
https://e-gear.dk/bullguard-premium-protection.html

Får jeg så en fil, som jeg kan kopiere ind på flere andre computere og derefter installere lokalt fra dem, eller knytter abonnementet sig straks til den computer, som jeg downloader til.?

Jeg må hellere være sikker, så jeg ikke kommer til at betale abonnement for et windowsprogram til en linuxcomputer. Wink

Jeg synes at du skal gå ned og spørge din it-forhandler om metoden med Bullguard installationer gennem nettet, eller ringe til dem!

Dette fordi jeg aldrig har gjort det på denne måde, da jeg gik ned i min it-forretning for mange år siden og købte en CD med Bullguard sikkerhedssystem op til 3 computere!

Så hjem med den og plotte den ind i to computere og Bullguard blev så installeret på dem og med et ikon på skrivebordet til at klikke på, så man kan åbne Bullguard siden, som jeg tidligere har vist et billede af her!

I øvrigt så virker Bullguard også på en Linux pc!

Så har man f.eks. som jeg en reserve computer med Windows dual med Linux Mint, og med Bullguard installeret på computeren, ja så virker Bullguard på begge systemer!

Dette er vel fordi, at det er selve computeren som sådan, at der er sikkerhedsbeskyttet - ellers ved me mere om det! Very Happy


Ja, selvom Linux beskytter Windows, så er det jo ikke sikkert, at det omvendte er tilfældet.


Altså hvis man har to operasystemer på én pc - både Windows og Linux dual - så beskytter Linux ikke hvis man køre Windows på den!

Kører man Windows på den, så er Windows kun beskyttet hvis man har et sikkerhedssystem installeret på computeren!

Men den firewall som der er i et sikkerhedssystem vil beskytte selve computeren mod uønsket indtrængning, uanset om man bruger det ene system eller det andet system på computeren!

Det er også derfor jeg har sagt, at minimum en firewall på en computer, hvor der kun er Linux på, er en ret sikker pc!

Dette hænger igen sammen med, at et Linux operasystem er opbygget på en helt anden måde end et Windows operasystem! Very Happy




_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Gæst Tors 15 Sep 2022, 19:26

Hvad så, hvis du vil formatere en USB-nøgle med Windows, går det godt.? skrev:

Man kan ikke formatere Usb pind hvis man kører Windows i Virtual box. Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Fre 23 Sep 2022, 18:13

Nej, det er nok så som så med værdien af virtual boxen, når man alligevel ikke kan udføre seriøse opgaver i den.

Angående Windows 10, så har jeg oplevet, at jeg skal on-line for at udføre installationen, og det skal gøres, før antivirusprogrammet kan installeres. Det synes jeg er lidt sjovt. Smile

Noget andet sikkerhedsmæssigt er alt det med deling og lagring i skyer. Jeg bryder mig ikke om det.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Lør 24 Sep 2022, 10:36

Jakob skrev:Nej, det er nok så som så med værdien af virtual boxen, når man alligevel ikke kan udføre seriøse opgaver i den.

Angående Windows 10, så har jeg oplevet, at jeg skal on-line for at udføre installationen, og det skal gøres, før antivirusprogrammet kan installeres. Det synes jeg er lidt sjovt. Smile

Noget andet sikkerhedsmæssigt er alt det med deling og lagring i skyer. Jeg bryder mig ikke om det.

Ja man installerer først Win10 og så bagefter f.eks. Bullguard sikkerhedssystem eller et andet system på sin pc!

Hvis ikke du har et operativsystem på din pc, kan du jo ikke komme ind på nettet!

En hel tom computer behøver jo et operativsystem, for at kunne virke!

Så har man f.eks. købt en pc med Windows installeret, kan man installere f.eks. Linux dual med Win10!

Når man så starter sin pc, får man valget mellem at bruge Win10 eller Linux på den! Very Happy



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Ons 05 Okt 2022, 20:10


Er der evt. nogen, der har erfaringer med yousee sikkerhedspakken.?


Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Tors 06 Okt 2022, 09:01


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Fre 07 Okt 2022, 09:57

Den største ulempe er nok monopoliseringen.
Det bliver vanskeligere at skifte udbyder, hvis man har mange afhængighedsskabende aftaler.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Fre 07 Okt 2022, 10:45


"Sikkerhedspakken beskytter automatisk dig og dine pc'er mod virus, malware, hackere og identitetstyveri!

YouSee Sikkerhedspakken registrerer selv, hvilken type enhed du er på, og sørger for, at du får installeret den version, der passer til din computer, mobil eller tablet!

Hvor god er YouSee sikkerhedspakke?

Er den nye sikkerhedspakke bedre end den gamle? Den nye sikkerhedspakke yder det samme høje kvalitetsniveau på beskyttelse af din enhed og dine personlige oplysninger. Det nye er, at du kan anvende dine licenser til flere typer af enheder som smartphones og tablets!"

Jeg bruger den ikke, da jeg har Bullguard sikkehedsfirma til at passe på mine computere!

Jeg kan derfor ikke svare på om YouSee sikkerhedspakke er nok til beskyttelse af en pc!

Måske ved me mere om det?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Søn 09 Okt 2022, 12:06

Jeg har ulyst til alt det "skrammel".

Jeg tror måske, at jeg nøjes med at hente opdateringer og drivere til Windows og ellers kun køre Windows off-line.
På den måde må risikoen for at få virus være meget lille.

Hvis computeren ellers skal on-line, og den først bootes op i Linux, og så mener jeg, at Windows ligger godt beskyttet.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Man 10 Okt 2022, 08:59

Admin

Hvis du booter op i Linux og åbner en stifinder, kan du så finde og kopiere de filer, som Windows har liggende på samme harddisk.?

Jeg har opdaget, at jeg kan se og manipulere data i Xubuntu, når jeg booter op i Mint, og det er jo ikke særlig god beskyttelse. Det må nærmere være en opskrift til hacking.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Man 10 Okt 2022, 11:08

Jakob skrev:Admin

Hvis du booter op i Linux og åbner en stifinder, kan du så finde og kopiere de filer, som Windows har liggende på samme harddisk.?

Jeg har opdaget, at jeg kan se og manipulere data i Xubuntu, når jeg booter op i Mint, og det er jo ikke særlig god beskyttelse. Det må nærmere være en opskrift til hacking.

Sandt at sige, så bruger jeg ikke Linux ret meget og er ikke ekspert i Linux produkter!

Du skal have fat i me, for han er ekspert i Linux, for at få de rette svar med Linux!

Jeg bruger stort set kun Windows 10, som kan arbejde sammen med min reserve pc, som står i mit sommerhus!

Men Linux og Windows er to forskelige operativsystemer, hvor Windows kan hackes, hvis den ikke er beskyttet af et antivirus system, hvad enten man vælger et gratis system eller vælger at betale for et - som f.eks. jeg gør med mit sikkerhedsfirma Bullguard!

Jeg er ikke bekendt med at man kan finde og kopiere de filer, som Windows har liggende på samme harddisk!

Hvis man har Windows dual med et Linux system, så har man altså to helt forskellige operasystemer på sin pc!

Vælger man så at bruge Linux, så kører man med det operasystem, og kan meget svært hackes, særlig ikke hvis man som minimum har en firewall installeret!

Dette betyder ikke at hackere ikke af og til forsøger på at hacke Linux:

https://blog.desdelinux.net/da/como-saber-si-tu-linux-mint-esta-contaminado/

https://da.tipsandtrics.com/how-you-can-explain-linux-anyone-763448

"Virus, spyware og andre slemme programmer er derfor nærmest ukendte på Linux, mens man som Windows-bruger er noget mere udsat og ofte må investere i diverse sikkerhedsprogrammer!

Det behøver du ikke, når du bruger Ubuntu, eller andre Linux distributioner".

Men de kriminelle hackere bliver til stadighed dygtigere og dygtigere, så man kan aldrig vide! Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Man 10 Okt 2022, 13:07

Det må i hvert fald være værd at lægge mærke til, hvis man er flere om at dele en computer med dualboot imellem to linuxdistributioner, så er datasikkerheden uanset password de to brugere imellem nærmest lig nul.

Om Windows med sit eget filsystem er bedre beskyttet (ligger mere i skjul for Linux), må blive det store spørgsmål til Me eller andre, som har installeret Linux side om side med Windows. Smile

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Tirs 11 Okt 2022, 09:34

Jakob skrev:Det må i hvert fald være værd at lægge mærke til, hvis man er flere om at dele en computer med dualboot imellem to linuxdistributioner, så er datasikkerheden uanset password de to brugere imellem nærmest lig nul.

Om Windows med sit eget filsystem er bedre beskyttet (ligger mere i skjul for Linux), må blive det store spørgsmål til Me eller andre, som har installeret Linux side om side med Windows. Smile

Helt sikkert kan me måske svare på det, jeg kan ikke, for jeg ved det ikke! Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Tirs 11 Okt 2022, 11:29

Admin skrev:
Jakob skrev:Det må i hvert fald være værd at lægge mærke til, hvis man er flere om at dele en computer med dualboot imellem to linuxdistributioner, så er datasikkerheden uanset password de to brugere imellem nærmest lig nul.

Om Windows med sit eget filsystem er bedre beskyttet (ligger mere i skjul for Linux), må blive det store spørgsmål til Me eller andre, som har installeret Linux side om side med Windows. Smile

Helt sikkert kan me måske svare på det, jeg kan ikke, for jeg ved det ikke! Very Happy



Me kører nok kun Windows i Linux Virtualbox, så han er sikker på, at det ikke gør skade. Wink

Måske kan jeg selv svare på det indenfor en uges tid, når jeg har modtaget min nye brugte computer med Windows 10.
Hvis en bruger i Linux kan se filerne, som hører til Windows, så vil jeg nok mene, at der bør gøres noget ved det.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Ons 12 Okt 2022, 19:50

Hos mig kan Windows Stifinder umiddelbart ikke se Linux Mint. Men en stifinder i Mint kan godt se og kopiere windowsfiler og data. Jeg ved ikke, hvordan et antivirusprogram til Windows vil beskytte imod det.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Tirs 18 Okt 2022, 18:23

Nu har jeg sendt problematikken videre til en højere læreanstalt:

https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=383866
Dual boot, more safety for Windows files


Det går i øvrigt så godt med Linux Mint, at jeg har besluttet at vente med at købe et antivirusprogram. Som jeg ser det, så er det kun nødvendigt, hvis jeg skal surfe meget rundt på internettet med Windows 10, og det behøver jeg jo ikke, når jeg har Mint til det. Smile

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af ak31 Ons 19 Okt 2022, 08:15

Jakob skrev:Nu har jeg sendt problematikken videre til en højere læreanstalt:

https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=383866
Dual boot, more safety for Windows files


Det går i øvrigt så godt med Linux Mint, at jeg har besluttet at vente med at købe et antivirusprogram. Som jeg ser det, så er det kun nødvendigt, hvis jeg skal surfe meget rundt på internettet med Windows 10, og det behøver jeg jo ikke, når jeg har Mint til det. Smile
Sleep

Gab, gab Sleep Sleep

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1565
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Ons 19 Okt 2022, 10:29

Jakob skrev:Nu har jeg sendt problematikken videre til en højere læreanstalt:

https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=383866
Dual boot, more safety for Windows files


Det går i øvrigt så godt med Linux Mint, at jeg har besluttet at vente med at købe et antivirusprogram. Som jeg ser det, så er det kun nødvendigt, hvis jeg skal surfe meget rundt på internettet med Windows 10, og det behøver jeg jo ikke, når jeg har Mint til det. Smile

Som minimum bør du have installeret en Firewall også på et Linux Mint operasystem! Very Happy

Ellers er der jo de gratisse programmer!

https://da.safetydetectives.com/blog/bedste-helt-gratis-antivirus-programmer-til-linux/


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Gæst Ons 19 Okt 2022, 12:47

Clamtk er et godt og nemt virusprogram til Linux. Smile

Antivirusprogrammer til Windows 10 99fJ12Q

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Man 07 Nov 2022, 11:05

En firewall til Linux mærker man så lidt til, at den i mine øjne ikke er noget at snakke om.
Det er lidt anderledes med antivirus, fordi der i højere grad skal scannes, overvåges og analyseres osv.

Og hvis man ved lidt om, hvad man må og ikke må i forhold til mails og installation, så er antivirus til Linux næppe nødvendig:
https://easylinuxtipsproject.blogspot.com/p/security.html#ID1.1

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Man 07 Nov 2022, 11:31

Jakob skrev:En firewall til Linux mærker man så lidt til, at den i mine øjne ikke er noget at snakke om.
Det er lidt anderledes med antivirus, fordi der i højere grad skal scannes, overvåges og analyseres osv.

Og hvis man ved lidt om, hvad man må og ikke må i forhold til mails og installation, så er antivirus til Linux næppe nødvendig:
https://easylinuxtipsproject.blogspot.com/p/security.html#ID1.1

"Kan du få vira på Linux?

Ja, før du antager noget, kan virus og malware påvirke ethvert operativsystem.

Intet operativsystem er 100% sikkert, og det er et dumt ærinde at lede efter et. Ligesom Windows og Mac OS kan du få vira på Linux. Uanset hvor sjældne de er, eksisterer de stadig."

Det er så spørgsmålet om du tør tage den lille risiko for alligevel at få virus i dit Linux operasystem!?

https://ciksiti.com/da/chapters/494-why-you-still-don-t-need-antivirus-software-on-linux-in-202

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Man 07 Nov 2022, 15:05

Admin

Hvis man tillader, at folk må dumme sig hæmningsløst, så bliver computeren ikke sikker, bare fordi man har investeret i et antivirusprogram.

Hvis man forlanger, at folk skal behandle deres mails tilstrækkelig klogt, så udgør de mig bekendt ingen trussel uanset antivirus.

Dette gælder for både Windows og Linux.

Forskellen ser jeg især to steder, hvor jeg kun vil nævne den ene. Linux er meget vanskeligere at hacke. Rettigheder, skrivetilladelser, koder og forskellige afhængigheder gør, at det er et vanskeligt miljø at få hul på og arbejde med for en hacker.

Du har selvfølgelig ret i, at det er en afvejning, og den kan være vanskelig at foretage.
Men har du prøvet at tage historikken til hjælp og undersøgt, hvor mange eksempler der er på, at brugere af Linux er blevet hacket og sammenlignet det med antallet af windowsbrugere, der er blevet hacket.?
Hvis det ikke skal være unfair overfor Windows, så må det nok skulle beregnes procentuelt for hver af de to grupper.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Jakob Ons 09 Nov 2022, 09:03

Me skrev:Clamtk er et godt og nemt virusprogram til Linux. Smile

Antivirusprogrammer til Windows 10 99fJ12Q

Har du det program installeret, og kan du se, hvor mange vira de har defineret.?

Jeg tænker, at det måske kan være interessant at sammenligne med et tilsvarende tal, som Admin nok kan finde i sit Windows antivirusprogram.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Admin Ons 09 Nov 2022, 11:13

Jakob skrev:
Me skrev:Clamtk er et godt og nemt virusprogram til Linux. Smile

Antivirusprogrammer til Windows 10 99fJ12Q

Har du det program installeret, og kan du se, hvor mange vira de har defineret.?

Jeg tænker, at det måske kan være interessant at sammenligne med et tilsvarende tal, som Admin nok kan finde i sit Windows antivirusprogram.?

Sådan ser mit nye Norton sikkerhedssystem ud!

Men jeg ved ikke hvordan jeg kan se hvor mange vira den har stoppet indtil nu?

Antivirusprogrammer til Windows 10 Norton10

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Antivirusprogrammer til Windows 10 Empty Sv: Antivirusprogrammer til Windows 10

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum